Mosso 27.5 ofisimize test için geldiğinde, fiyat performans olarak bu kadar öne çıkan bir bisikleti test etmek için oldukça heyecanlıydım. Üçlü aynakola ve 11’li rubleye sahip 33 vitesli bu bisiklet, Shimano XT grupset kullanıyor ve fiyatı, rakiplerinin SLX’li bisikletlerinden bile daha uygun. Bu fiyata bu kadar üst seviye ekipmanlarla gelen bu bisiklet ilk görüşte kadrosuna biraz şüpheyle bakmanıza neden olmuyor değil. Suntour Epixon amortisörlü maşaya sahip bisiklet, Ritchey tamamlayıcı kiti ve Maxxis Ikon 27.5×2.2 lastikleri ile rakiplerini korkutan bir ekipman listesine sahip.
Bisikletin ayarlarını yaptıktan sonra ilk yaptığım asfalt üzerinde 100km’lik bir test sürüşü oldu. Dağ bisikletlerinden bekleneceği üzere, bisiklet asfaltta bir parça hantal kalsa da, bisikletin üzerinde kendimi oldukça güvende hissediyordum. Alışma sürecinden sonra yaptığım arazi sürüşlerinde ise 27.5 jant özellikle inişlerde gösterdiği konfor ve performans ile dikkat çekiyordu. Bisikletin kadrosu ise en zorlu koşullarda bile oldukça rahat bir sürüş sağlarken, pedala aktarılan gücü kayıpsız bir şekilde arka tekere aktararak ilk başka duyduğum bütün şüphelerin ortadan kalkmasını sağladı.
Birkaç haftalık bir test sürüşünden sonra bisikletten memnun kaldığım için, Aydos Ormanları’nda düzenlenen dağ bisikleti yarışına da bu bisikletle katılmaya karar verdim. 27.5 inç jant ölçüsünün inişlerde konfor sağladığı bisikletçiler tarafından bilinen bir konu. Fakat inişler kadar dağ bisikleti yarışlarında tırmanışlar da oldukça önemli bir yere sahip. Ben ise, tırmanış konusunda zayıf bir bisikletçiyim ve parkurun kırıcılığı beni korkutuyor. İyi bir derece yapmak için bisikletin bana kazandıracağı avantajları sonuna kadar kullanacağım kesin.
Yarış 700 metrelik sert bir tırmanışla başlıyordu ve bisiklet inişlerde olduğu kadar tırmanıştaki performansıyla da benden geçer not aldı diyebilirim. Gerek kaya, taş, ağaç kökü gibi çıkıntılar gerekse çukurların üzerinden geçerken gösterdiği performans oldukça iyiydi. 27.5 inç jant ölçüsünün inişlerde avantaj sağlamasının yanında, Suntour Epixon maşanın da iniş sırasındaki kontrole katkısı yadsınamaz durumdaydı. 110mm çalışma ölçüsüne sahip olan maşa arazide gerekeni vermeyi başardı diyebilirim. İlk defa test ettiğim bir ölçü olan 27.5”, bütün arazi koşullarında gösterdiği performansıyla oldukça hoşuma gitti.
Bisikletin üzerinde gelen Maxxis Ikon 2.20 lastikler sert ve kuru zemin koşullarında yeterli performansı sağlıyor. Sık ve çok derin olmayan bir diş yapısına sahip olan bu lastikler, zeminin ıslandığı yerlerde, özellikle çamur geçişlerinde yeterli performansı veremiyor. Fakat her koşulda en iyi performansı verecek bir lastik henüz üretilemediği için, Türkiye’de yapılacak dağ bisikleti yarışlarının büyük çoğunluğunda Maxxis Ikon 2.20 lastiklerle yeterli performansı alacağınız kesin. Zeminin oldukça zorlu olduğu kaya geçişlerinde lastik taşların şeklini oldukça kolay alıyor ve bisikletçiye güç kaybettirmeden sürüşü devam ettirebilmesini sağlıyor.
Bisikletin üzerindeki Shimano XT grupset 3×11 vites kombinasyonuna sahip. Önde 3’lü aynakola sahip olan bu grupset, 11-40T oranında bir kaset dişli kullanıyor. Bu kadar geniş bir aralığa sahip olan ruble, özellikle parkurun oldukça kırıcı olduğu en dik bölgelerde yeterli kadansı çevirerek, bisikletten inmeden bu bölümleri geçebilmenize olanak tanıyor. En küçük dişlisi olan 11T ise, hızlı inişlerde bile pedal çevirerek rakiplerinizle aranızı açabilmenizi sağlıyor. Yandan salınımlı ön vites ilk başta görüntü olarak çok şık durmasa da, oldukça hızlı ve keskin geçişleri ile görüntüsünü unutturuyor diyebilirim. Bisikletin kullandığı kaset dişli bu kadar geniş oranlara sahip olmasına rağmen, XT arka vites kendinden beklendiği gibi kusursuz bir performans sunuyor.
Fiyat performans oranı olarak ‘piyasadaki en iyi bisikletlerden biri’ şeklinde tanımlayabileceğimiz Mosso 7581XC, hem benim oldukça sevdiğim siyah – kırmızı renk tasarımı ile hem de katıldığım yarışta beni ikinciliğe taşıyarak geçer not aldı.