Alanya Belediyesi’nin şehir hayatı açısından önemli projeleri arasında yer alan Prestij Caddeleri Projesi’nin ilki, Alanya’nın 3 anayolunun (Atatürk Caddesi, 25 Metrelik Yol, Çevre Yolu) dışındaki en işlek cadde olan Alaiye Caddesi’ne uygulandı. Yaklaşık 2.5 yıl önce hizmete açılan Prestij Caddesinin en önemli özelliği ise bisiklet yolunun belirgin şekilde motorlu araç yolundan ayrılmasıydı. Proje beğeni toplayınca Antalya Büyükşehir Belediyesi Mahmutlar’da, Alanya Belediyesi ise Alaiye Caddesi’nin etrafındaki caddelerde benzer bir projeyi hayata geçirdi.
Edinilen Tecrübeler Projede Değişikliklere Neden Oldu
Alanya’dan Burak Özel’in haberine göre, ilk yapılan Prestij Caddesi’nde (Alaiye Caddesi) kısa boylu plastik dubalar kullanılarak bisiklet yolları motorlu taşıt yolundan ayrıldı. Ancak araç sürücüleri plastik dubalara aldırış etmeden bisiklet yoluna park yaparak dubaların parçalanmasına neden oldu. Bununla birlikte çok sayıda süpermarket de dubaları sökerek bisiklet yolunu araç otoparkına çevirdi. Bu nedenle Alanya Belediyesi, bisiklet yolunu taşıt yolundan ayırmak için daha uzun dubalar koydu ve dubaların diplerine metal destekler eklendi.
Vatandaş Engellere Aldırmadı
Ancak vatandaşların bisiklet yollarındaki dubaları kırmasının önüne geçilmesi amacıyla yapılan yenilikler yetersiz kaldı. Özellikle akşam saatlerinde bisiklet yolu ücretsiz otopark olarak kullanılmaya başlandı.
“Motosiklet Girişleri Engellenmeli”
Prestij caddelerini kullanan vatandaşların bir diğer şikayeti ise motosiklet sürücülerinin araçları geçebilmek için bisiklet yolunda hızla ilerlemesi. Sollama yaparak ve hızla ilerleyen motosikletler hem bisiklet yolundaki vatandaşları hem de araç sürücülerini tehlikeye atıyor.
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!