Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Bisikletler

CERVÉLO R5

Cervélo yeniliklere yabancı değil. Kurucuları Gerard Vroomen ve Phil White’ın üniversite mezuniyet projesi Baracchi TT bisikletini yarattıklarından bugüne kadar marka tasarım ve performansın zirvesini temsil ediyor. R5 ağırlık bakımından sınırın ne olabileceğine dair bir standart belirledi. Ancak bugünlerde markanın rakipleri hafiflik konusunda Cervélo ile eşleşir hale geldi. Bu nedenle Kanadalı firma amiral gemisi R5’te uyguladığı yaklaşımı gözden geçirdi.

              undefined

“Geri bildirim kapısının sürekli açık tutulması, bir ürünü güncelleme zamanı geldiğinde, ilk olarak nereden başlamak gerektiğini gösteren bir liste sunar” diyor Cervélo ürün müdürü Philip Spearman. “R5’in bu versiyonunda önceliği sertlik, hakimiyet, uyum ve kullanılabilirliğe verdik.”

             undefined

İlginç bir liste. Genellikle yeni bisiklet aldığımızda öne çıkarılan ağırlık, konfor ve aerodinamik olurdu, ancak Cervélo farklı bir yöne girdi.

“Gelen talepleri dikkate alarak geleneksel “Elite” formundan vazgeçerek “Pro” formu adını verdiğimiz, gidonun daha aşağıda olduğu agresif bir sürüş stiline ihtiyaç duyan sürücüler için bir seçenek sunduk. Bunu, aynakolun merkezi ile gidon boğazının tepesine kadar olan dikey mesafeyi 8mm kısarak yaptık” diyor Spearman. “Fakat daha önceki değerle rahat eden bisikletçileri görmezden gelemezdik. Söz konusu mesafeyi alın borusunun iz düşümü ve çeki borusunun en uzak ucundan orta göbeğe kadar olan mesafe boyunca oranlayarak azalttık. Dolayısıyla, 8mm’lik spacer’ın takılmasıyla R5’in Pro formu geleneksel Elite formuna dönüşüyor.”

            undefined

Sadeleştirelim, Cervélo front end (gidon, alın borusu, ön fren ve maşa)’i kısaltarak potansiyel olarak daha agresif bir sürüş pozisyonu sunuyor. Ancak bu, orta göbeğin alçaltılmasıyla mümkün kılındı. Bunun anlamı, bisikletçinin ağırlık merkezinin aşağıya indirdiğidir. Bu da R5’i daha stabil bir bisiklet haline getirdi.

                              undefined

Stabiliteyi daha da geliştirmek için Spearman, Cervélo’nun “ön iz (alın borusunun merkezinin iz düşümü ile ön tekerleğin merkezinin iz düşümü) ile arka izi (çeki borusu, aktarıcı, arka fren ve çeki borusunu üst boruya bağlayan “seatstay”) eşleştirmeye” büyük önem gösterdiğini belirtiyor. Gelişmelerden ikincisi ise bizim için yeni bir kavram – arka tekerlek alın borusunun iz düşüm eksenine sahip değil – ama Spearman, farklı bir şekilde de olsa var olduğunu garanti ediyor. Arka iz düşümü ve onun bisikletin performansına etkileri kafa karışıklığına neden olurken, çeki borusu uzunluğunun artmasına karşılık, maşanın başlangıç noktası ile jant göbeğine bağlandığı noktanın hayali yatay mesafesinin kısılması sayesinde bisikletin ön bölümünün iz düşümü azaldı.

                  undefined

Eskiler çeki borusunun mesafesinin uzun olmasını daha esnek bir rear end anlamına geldiğini söyler, ancak Cervélo aynı ağırlıkta yeni R5’in esneme sertliğinin %20, orta göbek sertliğinin ise %15 arttığını belirtiyor.

Özet olarak, R5 bir öncekine göre daha uzun, daha basık ve daha sert. Peki bu onu daha iyi yapmaya yeter mi?

Sıkı çalışma

İlk pedal darbesinden itibaren Cervélo R5’in WorldTour kadrosu tepkimelerine sahip olduğunu anlıyorsunuz. Bisiklet güçten hıza dönen ekstrem boyutlardaki aktarım ile birlikte yoldan hemen geri bildirim sundu.

Uyum açısından kısa alın borusu, olabileceğini düşündüğüm kadar dikkat çekici değildi. Alın borusu eskiye oranla 13mm kısalırken (56cm’de 151mm), oran orta göbeğin 68mm’den 72mm aşağı çekilmesiyle uyumlu hale getirilmiş. Front end’in çok düşük olduğunu hissetmedim – benim için endurance yarış modelinde oturuyormuşum gibi.

Ayağımı kadronun diğer tarafına attığım ilk andan itibaren, bisikletin sunduğu sürüş pozisyonu işe yaradı. Bu arada geometri, keskin ancak istikrarlı bisiklet kontrolü kalitesine sahip düşük sürüş pozisyonunu tamamlıyor. Uçarcasına bir hızda yokuş aşağı inerken zaman zaman kendimi frenlemek için dizginleri ele almam gerekti. Önlem alma isteği aynı zamanda rear end’in canlılığının da bir sonucuydu.

             undefined

Başından beri, bisikletin arka kısmı, çukurlu yol yüzeylerinde agresif ve öngörülemez bir şekilde altımda zıpladı. Tüm bunlar eklenen sertliğin bir sonucu ve hız/hızlanma performansı için ödediğiniz ücretin karşılığı.

Bisikletin arkasını yumuşatmak için, lastik basıncını azaltmam gerekti, ama şükürler olsun ki yeni R5 28mm lastiklerle uyumlu. Bu da konforu bir nebze artırıyor.

Mutlulukla, sertliğin artması için ağırlığın artmasının gerekmediğini deneyimledim. R5 aynı tepkime ile öncülleri kadar hafif hissettiriyor. Aynı zamanda eski R5’e göre de oldukça farklı bir bisiklet. R5 yolu biraz daha yumuşatmaya eğilimli.

Ayrıca aerodinamik Spearman’ın uzayıp giden listesinin önceliklerinden biri olmamasına karşın, yeniden tasarlanan “Squoval” boru şekli ve D-shaped sele borusu bir önceki jenerasyon aero bisikletlerle kıyaslandığında kesinlikle sürtünmenin azalmasında önemli bir rol oynuyor. Bisiklet bir bütün olarak hızlı bir paket halinde geliyor. Kadro uyumunun kendini gösterdiği stabilite ve bisiklet kontrolü sayesinde bisiklet inişlerde de çok atik. Bütün olarak hızlı hissettiren yeni R5, yüksek hızda virajları alabilecek kadar da çevik.

 

ÖZELLİKLER

Model Cervélo R5

Grupset Shimano: Dura-Ace Di2 9150

Jantlar:  Enve SES 3.4

Tamamlayıcı kit: Cervélo AB06 gidon barı, Cervélo gidon boğazı, Cervélo SP18 sele borusu, Fizik Antares R5 sele

Ağırlık: 6.65 kg

Ücret: 59.323 TL

İletişim: bisikletcumhuriyeti.com

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorum yapmak için tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

SÜSLÜ KADINLAR BİSİKLET TURU 120 ŞEHİRDE EŞZAMANLI OLARAK YAPILACAK

Haberler

DUMOULIN’İN BU SEZON YARIŞLARA DÖNME OLASILIĞI DÜŞÜK

Haberler

FESTA2200 BİSİKLET FESTİVALİ

Editoryal

BURSA’DAN YOLA ÇIKAN BİSİKLETÇİLER DOĞA İÇİN PEDALLIYOR

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!