SALCANO XRS001 UCI

Yerli markalarımızdan biri olan ve bisiklet sporuna ciddi destekleriyle adından sıkça söz ettiren Salcano’nun kataloğunda ilk sayfada yer alan UCI onaylı kadro XRS001, ilk defa geçtiğimiz yıl koşulan Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu’nda görücüye çıktı. Milli takımın altı etap boyunca kullandığı Salcano markasının en üst model yarış bisikleti, dünyanın en iyileri arasında Ahmet Örken ile İzmir’de bir de ikincilik elde etti. Görünen o ki yeni Salcano XRS001’in dünyadaki muadillerinden bir eksiği yoktu. Kısa bir süre sonra kendim de bisiklet değişikliğine giderek, XRS001 UCI Dura-Ace modelini satın aldım. Bugüne kadar yaklaşık 4500km mesafe kat ettiğim yeni bisikletlimle edindiğim deneyimlerimi, ilerleyen satırlarda sizlerle paylaşacağım.

Yıl içinde, farklı kadroların sunduğu hissiyatı tecrübe etmek için en az iki bisiklet değiştirmeye gayret ederim. Yaşadığım yer olan Marmaris’te coğrafya itibariyle iniş ve çıkışlar olmaksızın uzun sürüşler yapmak pek mümkün değildir. Bu da, bisikletlerin bana neler verebileceklerini ya da veremeyeceklerini kısa sürede görmemi kolaylaştırır.

Uzun süre önce kafamda bir sonraki bisikletimin hangisi olacağını ve onu nerede, nasıl test edeceğimi belirlemiştim. Ancak Cyclist Türkiye Ocak 2018 sayısında yayınlanan Marmaris rotasını hazırlarken, çekimler esnasında kullandığım 2017 model XRS001’den aldığım geri bildirimler, Salcano yol bisikletlerini deneyeceğim bisikletler listemde ilk sıraya almama neden oldu.

undefined

Nisan ayında bisikletim bana ulaştığında takım olarak hazırlandığımız Marmaris Granfondo’ya sadece bir hafta kalmıştı. Bu bir haftalık zaman dilimi içinde bisiklete alışmam gerekliydi. Alışık olduğum endurance sınıf bir bisikleti bırakıp, bol tırmanış ve teknik inişlerin yoğun olduğu Marmaris Granfondo parkuruna aero sınıf bir bisikletle çıkma kararı kafamda çokça soru işareti yaratıyordu. Ancak o bir haftalık süreçte bisikletin bana hissettirdikleri, yarıştaki tercihimi XRS001 Dura-Ace’den yana kullanmamda yeterli olmuştu.

undefined

Öncelikle, Salcano’nun 2018 yılında piyasaya sürdüğü XRS001 serisinde kullanılan kadronun Dünya Bisiklet Birliği (UCI)’nin sağlamlık, performans ve geometri alanlarındaki sıkı kriterlerini karşılayarak, UCI logosunu hak ettiğini belirtmeliyim. XRS001 UCI Dura-Ace, Türkiye piyasasında yedek parça ve onarımına kolaylıkla ulaşabileceğiniz, neredeyse en üst donanım kombinasyonuyla bir araya getirilmiş bir model. Bisiklet, Shimano Dura-Ace 9100 grupset, Dura-Ace 9100 C24 Clincher jant seti, Continental GP4000 S2 lastikler, Ritchey WCS karbon yekpare gidon donanımlarıyla geliyor. 2018 model XRS001, aero sınıf bisikletlerde görmeye çok alışık olmadığımız bir hafifliğe sahip. 59cm’lik en büyük kadro tartıda 6.9 kilogram geliyor.

undefined

Kadroda Di2 desteği mevcut (-ki aynı kadronun Shimano Ultegra Di2 donanımlı versiyonu da mevcut). Fren kaliperleri de çift pivotlu olduğundan fren ayarları kolay kolay bozulmuyor. Sele borusunda bulunan ekstra ray, selenin ileri geri ayarının yetersiz kalması durumlarında, seleyi çok daha ileri ya da çok daha geri alabilmenize olanak tanıyor. Bu özellik aero bar kullanımıyla birleştiğinde sürücüye neredeyse bir zamana karşı bisiklet sürermişçesine pozisyon alma imkanı sunuyor.

Etki ve tepki

Bu kadronun şimdiye dek denediğim en esnemez ve pedala en hızlı tepki veren kadrolardan biri olduğunun altını çizmem gerek. Tekerlekler arası mesafe eş modellere göre daha kısa, bu özellik bisikleti daha seri ve atak hale getiriyor. Ancak bisikletin bu özelliğinin inişlerdeki kontrol konforunu düşürdüğünü eklemeliyim. Özellikle dik ve teknik inişlerdeki frenleme zamanlamasına başlangıçta dikkat etmek gerekiyor, ama bu duruma kısa sürede adapte olunuyor. Dura-Ace kaliperler ve Dura-Ace jantların fren yüzeyleri harika bir fren performansını zaten garanti ediyor. Sert frenleme esnasında bisikleti daha iyi kontrol edebilmek için ise popoyu seleden hafif geriye doğru kaydırmak gerekebilir.

undefined

XRS001 kadrosunun en sevdiğim yanı, orta göbek yüksekliğinin eş modellere göre daha alçak olması. Bu sayede bisikletin ağırlık merkezi aşağıya alınmış. Bu da viraj alımlarında bisikleti inanılmaz stabil bir hale sokuyor. Kaymak asfalt zemin üzerinde, %7-8’lik inişlerin olduğu sert virajlı bir yolda mest olmamak elde değil. “Öyle yolda hangi bisiklet mest etmez ki!” dediğinizi duyar gibiyim, ama gerçekten bu bisikletin sunduğu keyif bir başka.

Rakamlar yalan söylemez

Bisiklet üzerinde gelen yaklaşık 1400 gramlık Dura-Ace C24 jant seti ve 215 gramlık Continental GP4000 s2 700×25 lastikler tırmanışlarda çok kolay dönüyor. 52-36 ayna dişli ve 11-28 kaset dişli oranları ise %10 üstündeki tırmanışlarda yer yer zorluyor, ancak bir aero bisiklette daha küçük oranlar düşünülemezdi. 52 ayna dişli, 11 ruble oranı ile 120 kadansta 72km/s sürat tatmin edici. Dura-Ace 9100 aktarma organları sessiz, problemsiz ve geçişler son derece rahat. Zincirin maksimum gerildiği durumlarda dahi vites geçişleri problemsiz. Her yeni vites grubundaolduğu gibi gerçek performans 1000 kilometre barajı geçildikten sonra daha iyi hissediliyor. 

undefined

Bisikletin tabii ki her şeyi mükemmel değil. Eş modellere göre daha kısa bir üst boru olan bu kadroda kullanılan gidon ve boğaz ölçüleri hiç bana göre değildi. 44-46-49-52-54-56-59cm olmak üzere yedi farklı kadro boyu olan bisikletin tüm boylarında aynı ölçülerde – 42cm genişliğinde ve 120mm uzunluğunda – Ritchey WCS karbon yekpare gidon kullanılmış. Evet, inanılmaz kaliteli bir gidon, ayakta çevirirken istediğiniz kadar yüklenin, hiçbir esneme hissetmiyorsunuz; zaten görüntüsü bile tasarımındaki özeni ve kaliteyi hissettiriyor; ancak 189cm’lik uzun bir adam olarak boyuma göre çok küçük kalan gidonun ölçüleri bana uygun değildi. Hele bir de benim gibi ayakta çevirmekten büyük keyif alıyorsanız, gidon size zor anlar yaşatabilir. Bu gidona bisiklet bilgisayarlarını bağlamakta da zorluk çekebilirsiniz. Boru profili farklı olduğundan standart tutacaklar yerine boğaz altında bulunan iki deliğe bağlayacağınız özel bilgisayar tutacağı dışında, başka bir aparat kullanamıyorsunuz. Şunu da eklemeliyim, şu anda bisiklet üzerinde gelen ölçüdeki Ritchey WCS karbon gidonu kullanmıyorum. Gidon ve boğazı kendime uygun ölçüler ile değiştirdiğimde, tırmanışlardaki konfor, keyif ve performansım inanılmaz arttı. Neticede artık her şey kusursuz hale geldi.

Şimdi gelelim en önemli noktaya: Fiyat. 2019 yılında fiyatların ne olacağı henüz belli değil, ancak 2018 yılı başında 17.700TL’den satışa sunulan Salcano XRS001 UCI Dura-Ace, piyasadaki ithal rakiplerinin neredeyse yarı fiyatına sunduğu inanılmaz fiyat/performans oranı ile yollarda ve yarışlarda sıklıkla görülmeye başladı bile.

ÖZELLİKLER

Model Salcano XRS001 UCI

Grupset Shımano Dura-Ace 9100 Jantlar Dura-Ace 9100 C24 Clincher Tamamlayıcı kit Ritchey karbon yekpare gidon, Continental Gp4000 s2 lastikler PRO Griffon sele

Ağırlık 6.8 kg Salcano

KADRO

UCI’ın sağlamlık, performans ve geometri testlerinden geçen XRS001 UCI, son iki yıldır Cumhurbaşkanlığı Türkiye Bisiklet Turu’nda milli takım tarafından kullanılıyor.

GRUPSET

Shimano Dura-Ace 9100 grupset ile gelen XRS001 UCI kadroda, Di2 desteği sunuyor. Kadronun ayrıca Ultegra ve Tiagra’lı seçenekeleri de var.

 

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir