Bizimle iletişime geçin

Editoryal

AÇ KARNINA BİSİKLET SÜRMEK YAĞ YAKIMINI HIZLANDIRIR MI?

Vücutta yağ depolanmasına sebep olan şey genellikle metabolik bir problem söz konusu değilse harcanandan çok daha fazla kalori almak ve bunları yakmamaktır. Bu şekilde vücut, yağ depolama işlemini artırır. Bisiklet sürerken aynı zamanda kilo vermek isteyen pek çok kişinin yaptığı bir uygulamadır aslında aç karnına bisiklet sürmek. Çoğu kişi, bu şekilde daha hızlı kilo vererek daha fazla yağ yakımı sağlanacağını düşünür. Peki vücutta depolanan yağları yakabilmek için aç karnına bisiklet sürmek süreci hızlandırır mı?

İngiltere Bath Üniversitesi’nde yapılan bir çalışmada, benzer kilolara sahip erkek sürücülerden oluşan küçük bir grup oluşturuldu.  Grup önce en son yemeklerini yedikten 12 saat sonra, sabah saatlerinde 60 dakikalık bir sürüş yaptı. İkinci sürüşlerini ise yemek yedikten 2 saat sonra yapan grup, sürüş öncesinde mısır gevreği, tost ve portakal suyundan oluşan 650 kalorilik bir öğün tüketti.

Çalışma sonunda grubun yaptığı her iki sürüş de incelendi ve aç karnına yapılan kardiyo esnasında yağ yakımından sorumlu hücrelerde artış olduğu gözlemlendi. Ek olarak, boş mideyle yapılan antrenmanlarda yalnızca sürüş yapıldığı sırada değil, egzersiz bittikten sonra devam eden süreçte de yağ yakımına devam edildiği saptandı.

Beslenme Uzmanı Asker Jeukendrup, “Kahvaltıdan önce bisiklet sürün” diyor. “Çünkü bu sayede glikojen depoları tükenmiş halde olan vücudumuz yağ yakımına hazır hale gelir ve sürüş esnasında depolanmış yağları yakıt olarak harcamaya başlar.”

Ancak bu noktada yapılacak antrenmanın maksimum 60-90 dakika arasında tutulması ve orta tempo olması öneriliyor. Öte yandan antrenman bittikten hemen sonra besin alımının sağlanması da kasların toparlanması ve bir sonraki sürüşe hazır hale getirilmesi için önem taşıyor. Antrenman bittikten sonra 30-60 dakika arasında dört birim karbonhidrata bir birim protein şeklinde dengeli bir öğün (fıstık ezmeli bir dilim ekmek gibi) alınması önerilmektedir. Bunun yanında toparlanmanın hızlanması için 60 ila 90 dakika arasında sıvı alımının aralıklarla sağlanması da gerekmektedir.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorum yapmak için tıklayın

Cevap bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

BİSİKLET VE VEGAN BESLENME

Editoryal

BABALAR GÜNÜ İÇİN HEDİYE SEÇENEKLERİ

Editoryal

BİSİKLET VE DİZ SAĞLIĞI

Editoryal

PROTEİN TAKVİYESİ

Sponsor

Reklam
Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!