Yazarlar Gazi Bilir, Mehmet İhsan Sağlam, Serdar Keskiner
Dağ bisikletlerini diğer bisikletlerden ayıran öncelikli farklar lastik çapı, gövde geometrisi, üzerinde kullanılan süspansiyon, vites sistemleri ve gidon yapısıdır. Dağ bisikletleri çok amaçlı bisikletlerdir. Her türlü yol şartında – arazi, yol, şehir – kullanıma imkan verir. Dağ bisikleti almak isteyen kişiler, ilk olarak bütçesini belirlemelidir.
Satın alırken dikkat etmesi gereken unsurlar arasında öncelikli olarak kadro boyu gelir. Bedenin sürücüye uygun olması çok önemlidir. Onun dışında alıcının bisikletten beklentisi hangi yönde ise, cross country, arazi, downhill, ona uygun bir vites sistemi ve bisiklet geometrisi göz önünde bulundurulmalıdır.
Peugeot M19 29”

Dağ bisikletine yeni başlayacakların tercihi olmaya aday Peugeot M19 29” fiyatı ve tasarımıyla göz dolduruyor. En üst modelden en alt modele kadar kaliteden ödün vermeyen Peugeot bu modelde de yine sağlamlık ve dayanıklılığından sıkça söz ettireceğe benziyor.
En üst seviye spor arabalarda kullanılan Hidroforming teknolojisi ile üretilen M19, alüminyum çift katlı jantları, Shimano Tourney vites ekipmanı ve Saccon marka V frenleri ile başlangıç seviyesi dağ bisikletlerinin lokomotifi olmuş durumda.
Peugeot M14 29”

Araziye hükmetmek için Peugeot M14 ile tanışma vakti. Estetik görüntüsünün yanı sıra teknik özellikleri ile dağ bisikleti kullanıcılarının gözdesi olmaya aday M14, 6061 Double butted alüminyum kadrosu ve 29” tekerlek ölçüsüyle her türlü zorlu arazi koşulunda maksimum mukavemet sağlıyor. Gidondan kilitlenebilen süspansiyonu ile yarış esnasında sürücüsüne ekstra avantaj sunan M14 kaliteden ödün vermiyor.
Peugeot, M14 modelinde 27 vites Shimano Altus aktarım organları ve fren performansını arttırmak için Shimano MT-200 hidrolik fren sistemi ile donatılmış. Kullanıcı konforunu ön planda tutan Peugeot, uzun süreli performans antrenmanlarında avantaj sağlaması için Selle Royal marka sele ile satışa sunulmakta.
Peugeot M18 27,5

Estetik kaygısı olanların kafasındaki soru işaretlerini dindirecek olan M18 27.5” Smooth Welding teknolojisi ile kadro bağlantı noktalarında kaynak kalitesinden ve sağlamlığından ödün vermeden izsiz ve temiz bir görüntü sağlıyor.
21 Vites Shimano Tourney aktarıcı ile donatılmış M18, Shimano M315 hidrolik disk freni ile inişlerde ve ani duruşlarda sürücüsüne maksimum güven sağlarken, alüminyum çift katlı kuş gözlü jantları ile sert darbelere karşı maksimum direnç gösteriyor.
Peugeot M18 29”

M18 ile rakiplerinize meydan okumaya hazır olun. Konik alın borusu zorlu arazi koşullarında alt taraftan gelen darbeleri çok daha iyi dağıtıyor ve kullanıcısına muhteşem bir denge ve kontrol olanağı sağlıyor. Kilitlenebilir süspansiyonu sayesinde tırmanış etaplarında pedala uygulanan gücün tam olarak aktarılmasına olanak veren M18’in, kablolarının gövdenin içinden geçmesi hem şıklık hem de kablo bağlantılarının kirden ve korozyondan korunmasına yardımcı oluyor.
Shimano Tourney vites mekanizması, Shimano Altus vites kolları ve hidrolik disk freni ile adeta muhteşem uyumun adresi Peugeot M18 şimdiden gözdeler arasında yerini almış durumda.
Peugeot M19 27,5”

Dağları fethetmeye M19 27.5” ile başlayın. 26”ın yetmediği 29”ın ise büyük kaldığı arazi koşullarında 27.5” ile Peugeot M19 devreye giriyor. Kadro hafifliği, rijit yapısı ve çift kat alüminyum jant çemberleri ile içiniz rahat bir şekilde her türlü trekking ve arazi şartında kullanabilirsiniz.
27.5×2.10 dış lastikleri ile kontrol ve performans kolaylığı sağlarken Shimano Tourney vites ekipmanı ile seri ve sorunsuz vites geçişi olanağı sunuyor.
Peugeot M16 29”

Kaliteden ödün vermeyenlerin tercihi M16’nın kadrosu Double butted alüminyum. Double butted alüminyumunun çift kademeli et kalınlığı sayesinde bisikletin kaynak yerleri çok daha güçlü. Yükün fazla binmediği yerler ise daha ince yapılarak hafiflik ve sağlamlık sağlanıyor.
24 Vites Shimano Tourney grupset ile satışa sunulan M16, yine kullanıcısının konforunu ön planda tutarak Selle Royal marka sele ile satışa sunuldu. 29” tekerleğin kıvraklığı ve arazi hakimiyeti sayesinde zorlu parkurların vazgeçilmezi olacak.
Peugeot dağ bisikletlerindeki teknik özellikler
Tapered head tube
(konik alın borusu):
Konik başlıklı tüpler, konik çatal sapı ile çalışmak üzere tasarlandı. Altta 1,5 inç ve üstte 1 1/8” inç kullanılacak şekilde dizayn edilmiştir. Konik bir başlığın temel avantajı, ağırlığı düşürmesi ve daha geniş yüzeyli bir rulman kullanılmasından dolayı alttan gelen darbeleri daha iyi dağıtmasıdır.
Bu yüzden daha sağlamdır. Ayrıca yumuşak bir sürüş hissiyatı sağlar. Geleneksel 1 1/8 inçlik gidon boğazlarının kullanımına izin verirken, rijit yapısından dolayı arazide daha iyi kontrol ve daha iyi bir denge sağlar.
Double butted aluminium (çift kademeli alüminyum):
Çift kademeli et kalınlığı sayesinde kaynak yerleri daha güçlü, yükün binmediği yerler daha ince. Bu sayede kadro hafiflik ve sağlamlık sağlar.
Hidroşekillendirme:
Temel olarak metal sac veya alüminyum tüp gibi malzemenin akışkan bir ortam vasıtasıyla kapalı bir kapta şekillendirilmesidir. En üst seviye spor otomobil endüstrisinde popülerdir ve bisiklet kadroları için alüminyum boruların şekillendirilmesinde sıklıkla kullanılır.
Smooth welding:
Kadro bağlantı noktalarından kaynak kalitesinden ve sağlamlığından ödün vermeden kaynak izsiz, temiz ve bütün bir görüntü sağlar.
Internal cable routing:
Kabloların kadronun dış görünümüne müdahale etmemesi nedeniyle, iç kablo yönlendirmeli bisikletler daha şıktır. Fakat estetik sebepler, tasarımcıları bu teknolojik çözüme yönlendiren tek şey değildi.
İçten kablolama sayesinde kablolar ve hortumlar kirden korunur ve böylece özellikle çamurlu koşullarda daha fazla güvenilirlik ve işlevsellik sağlar.
E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!
