SHIMANO SERVICE CENTER: ATEK BİSİKLET

SHIMANO SERVICE CENTER: ATEK BİSİKLET

atekbisiklet.com

 Yazı ERMAN ÖNER Fotoğraf TARIK GÜL

Bostancı sahil Anadolu Yakası’ndaki bisikletseverlerin kutsal buluşma noktasıdır. Uzun turların yahut kısa eğlence sürüşlerinin startı iskelenin hemen önünden verilir. Haliyle, Bostancı’daki bisiklet mağazaları da, sürüş sonrası kısa kahve molası için bisikletseverlerin uğrak noktasıdır.

Sahil yoluna inen yolda bulunan Atek Bisiklet, geniş ürün gamı ve bilgili çalışanıyla kısa zamanda bisikletseverlerin gönlünü çaldı. Atek Bisiklet’in kalitesinin bir bölümü de Shimano Service Center’dan geliyor. Mağazayı ziyaret eden Cyclist Türkiye, mağazanın deneyimli çalışanı Üzeyir Arslan’dan hem Atek Bisiklet’in öyküsünü hem de Shimano Service Center kapsamında verdikleri hizmeti dinledi. 

E: Atek Bisiklet’in kuruluş öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz?

Ü: Atek Bisiklet çok yeni aslında. Sahibi Ramazan Bey daha önce aile firması olan motosiklet işiyle ilgileniyor. Babası motosiklet işini bırakınca kardeşler aynı işe devam ediyor. Sonrasında kardeşler de ayrılıyor. Ramazan Bey de bisiklete yöneliyor. Yaklaşık 4-5 sene önce Sirkeci’de bir bisiklet mağazası açıyor. Orada iki yıl civarı işi ilerletip, tekrar Anadolu Yakası’na geçerek bu mağazayı devralıyor. Yaklaşık 2,5 yıldır da burada hizmet veriyoruz.

2001’de Avrupa’ya yayılan Shimano Service Center ağı, bisiklet mağazalarının müşterileriyle sağlam ilişkiler kurması ve müşteri memnuniyetini güvence altına almak için kuruldu. 

E: Atek ailesinden bahseder misiniz?

Ü: Patronumuz Ramazan Bey’den çalışan herkese Atek ailesi iki tekerci aslında. Hepimiz bu işi severek yapıyoruz; yani hem hobi hem meslek aslında bizim için bisiklet. İşte ise oldukça eskiyiz. Ben 12 yaşımdan beri bu işi yapıyorum, Davut (Altun) yaklaşık 10 yıldır, Aykut da (Koç) beş altı yıldır sektörün içerisinde. Kısacası, Atek ailesinin bisiklet üzerine kurulmuş hayatları var, öyle de kalmak en büyük temennimiz.

E: Shimano Servis Center’a ne zaman ve neden geçtiniz?

Ü: İlk senemizde Shimano Service Center değildik. Sonrasında mağaza düzeninin oturması, popüler olması, ürün çeşitliliğin artması ve servis hizmetinin de olması üzerine Shimano bize böyle bir teklifle geldi. Biz de tabii ki memnuniyetle kabul ettik. Bizim açımızdan güzel bir gelişme oldu. 

E: Shimano Servis Center olduktan sonra verdiğiniz hizmette ve müşterilerinizin tepkilerinde bir değişim oldu mu? Nasıl geri dönüşler aldınız?

Ü: Bisikletçi olan insanlar biz Shimano Service Center olmadan önce de bizi tercih ediyorlardı, ancak Shimano Service Center olduktan sonra müşterimiz olmayanlar da Shimano Service Center logosunu görerek bize gelmeye başladılar. Neticede Shimano çok büyük ve bilinen bir marka, bize bu tip olumlu yanları oldu.

Adres: Bostancı Mahallesi, Prof. Dr. Ali Nihat Tarlan Cad. 27/1, 34744 Kadıköy/İstanbul
İletişim: 0 ( 216 ) 416 00 34

Shimano Service Center olmanın artılarından biri de, müşteri geldiğinde hiçbir sürprizle karşılaşmaması. Bütün bilgilerini alıyoruz, şikayetlerini yazıyoruz, neler yapılacağını belirliyor, ne kadar tutacağını, tamir işleminin ne kadar sürede gerçekleşeceğini ve ne zaman teslim edileceğinin hepsinin bilgisini müşterimizle önceden paylaşabiliyoruz.

E: Shimano Servis Center kapsamında verdiğiniz hizmetlerden bahseder misiniz?

Ü: Shimano Service Center’ın belli standartları, kalite ölçütleri vardır. Örneğin Shimano, şu zincirle bu dişliyi kullanabilirsin, vites ayarın şu olmalı gibi kalite standartları belirliyor ve verdikleri eğitimlerle de bizlere sürekli olarak bunları anlatıyor. 

E: Shimano’nun düzenlediği eğitimlerden bahseder misiniz?

Ü: Shimano düzenli aralıklarla Service Center’larına eğitimler düzenliyor. Ayrıca, bu toplantılarda Shimano’yla ilgili tüm gelişmeleri aktarıyor bizlere. Yeni gelen ürünleri tanıtıyor, son teknolojiden haber veriyor. Örneğin, motorlu ve elektrikli bisikletler var, yazılım güncellemeleri gibi son gelişmelerden haberdar ediyor ve son teknolojiyle ilgili bilgiler veriyor. Bizim de tüm bilgilerimiz taze oluyor böylece. Yani bisikletle ilgili her şeyi son teknolojisine kadar takip edebiliyoruz. 

Shimano Service Center’larda verilen hizmetin temelinde, Shimano kalitesine yaraşır, bisikletinizi en iyi anlayan insanlar tarafından uygulanan mükemmel bisiklet bakımı yatar

Hatta şunu bile not alıyoruz örneğin; dişlisi aşınmış ama yeni zincir takılmadan anlaşılmıyor bu, bizim de yeni zincir takıp deneyip geri bildirimde bulunmamız gerek, zinciriniz de değişecek, dişliniz de değişecek gibi şeyleri bile arayıp bildiriyoruz müşteriye. Böylece hiçbir sürprizle karşılaşmıyor müşterimiz.

E: Shimano Servis Center olmadan önce Shimano markası, mağaza çalışanlarını bir eğitime tabii tutuyor mu?

Ü: Shimano bir firmaya gelmeden önce firmayı, çalışanlarını inceliyor. Yeterlilik görmezse zaten Shimano Service Center olmuyor ancak sadece yeterli görmesiyle de iş bitmiyor. Online kursları var örneğin, buradaki belli eğitimlere katılmış olmak gerekiyor, daha önce katılmış olsan bile bilgilerini tazelemiş olman gerekiyor. Daha sonra bu eğitimleri sertifikalı hale getiriyor ve bu sertifikaları almak zorunlu. 

E: Atek’teki Shimano Servis Center’ı diğer Servis Center’lardan ayıran özellikleriniz neler?

Ü: Biz elektrikli bisikletler üzerine yoğun bir şekilde hizmet veriyoruz. O kısımda diğerlerinden epey bir ayrıldığımızı düşünüyoruz. Elektrikli bisikletlerle ilgili problemler, yazılım güncellemeleri ve elektrikli bisikletlerin satıldığı bir mağaza olarak bir adım değil epey adım öndeyiz. Onun harici, elektrikli bisikletle ilgili diğer her türlü hizmeti de rahatlıkla verebiliyoruz; yedek parçası, aksesuarı, seti, pili… 

E: Shimano’yla nasıl bir işbirliği içindesiniz?

Ü: Shimano zaten globalde dünyanın en profesyonel, en kurumsal şirketlerinden bir tanesi. Türkiye’de de pazarı hızla büyüyor. Karşılıklı olarak sektörün gelişmesi açısından birbirimize geri bildirimlerimiz oluyor. Biz müşterilerden aldığımız geri bildirimleri onlara iletiyoruz, onlar önerilerini bize sunuyor. Bu şekilde karşılıklı dirsek temaslarımız her zaman oluyor.

E: Normal bir servis center ile Shimano Service Center arasındaki temel farklılıklar neler?

Ü: Yedek parça sunumu, teknik destek, ekipman, tezgah, servise ayrılan bölüm, servis için bulundurulan eleman sayısı, tüm mağaza çalışanlarının servis konusunda tecrübeli ve deneyimli olması, online ya da fiili eğitimler gibi çok temel farklılıklar mevcut.

E: Garanti açısından Shimano Servis Center’a gelmenin avantajları nelerdir? 

Ü: Garanti anlamında şöyle oluyor: Shimano, Shimano Service Center’ları garanti ve diğer her türlü iş için tam yetkili hale getiriyor. Yani sen Shimano Servis Center olduğunda, “sen bu işi biliyorsun, buna da sen karar verebilirsin” diyor. Örneğin, bir arka vites geldi servise. Ben bunu inceledim ve garanti kapsamında bir problem olduğuna karar verdim. Bu şekilde Shimano’ya bildirip çözüm talep edebiliyorum. Shimano Service Center olduğumuzdan ötürü bu yetkiyi Shimano bize sağlıyor. 

Ürün Tanıtımı

Atek Bisiklet ailesinin sıklıkla kullandığı üç ekipmanı inceliyoruz:

PARK TOOL TANSİYON ÖLÇME ALETİ

Park tool’un jant tansiyonunu ölçmek için kullanılan bir aleti. Her jant bir şekilde örülür, akordu yapılır ancak telleri ne kadar sıkmak gerektiğine dikkat etmeli. Ben bu alet olmasa da hangi jant ne kadar sıkılacak yılların verdiği tecrübeyle az çok bilebiliyorum ancak yine de hata yapmamak için işimi şansa bırakmıyorum ve bu aleti kullanıyorum. Bunu tele takıp ortaya oturtuyorsun ve sana telin ne kadar esnediğini ne kadar sıkı olduğunu gösteriyor. Bisikletin yapısına kullanıcının isteğine, kullanıcının kilosuna ve jantın yapısına göre aletin derecesi, yapılan ayar da değişiyor. 

PARK TOOL’UN TORK ANAHTARI ADAPTÖRÜ

Bu adaptörü tork anahtarının ucuna takıyoruz. Bu aleti yalnızca power metreli pedalları sıkmak için kullanıyoruz. Çünkü power metreli pedallar belli bir ölçüde sıkılmadığı ya da gevşek bırakılmadığı zaman doğru ölçümü vermiyor. O yüzden daha hassas bir ayara ihtiyaç duyuyor. Bunun için de bu aletten faydalanıyoruz.

SHIMANO ELEKTRONİK VİTES KİTİ

Elektrikli bisikletlerde kullanılan bu bağlantı kiti, Shimano’nun bilgisayarımıza indirdiğimiz bir programı aracılığıyla çalışıyor. Bu program sayesinde kit ile bisiklet arasında bir bağlantı kuruyor ve bisikletin sorununu tespit edebiliyoruz, yeni gelen güncellemelerini takip edebiliyoruz. 

 

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir