Bizimle iletişime geçin

Editoryal

SHIMANO SERVICE CENTER: SUNDU BİSİKLET

Shimano Service Center’lara konuk olan Cyclist Türkiye, mağazaları ve verdikleri hizmetleri birinci elden dinlemeye devam ediyor. Üçüncü durağımız, pek çok markanın iç içe olduğu büyük ve şık mağazasıyla İzmir’deki Sundu Bisiklet

Hazırlayan Özge Seçkin

Cyclist Türkiye:Sundu Bisiklet’in kuruluş öyküsünü sizden dinleyebilir miyiz?

Hüsnü Sundu: Bisikletçilik aile mesleği olarak geliyor. 1969’da ilk kez babam açıyor burayı ve biz de kardeşlerimle birlikte ikinci kuşak olarak devam ettiriyoruz.3 kardeşiz biz ve her şubeyle birimiz ilgileniyoruz.

Şubelerimizin tamamı İzmir’de. Bornova, Bostanlı ve Çankaya’da şubelerimiz var. Şu an içinde bulunduğumuz mağaza ise biraz daha yeni. 2014’te bunun hemen karşısındaki ilk mağazamızdan daha geniş olan bu kısma geçtik. 4 yıldır burada ve diğer iki şubemizde hizmet vermeye devam ediyoruz.

Cyc: Sundu Bisiklet ailesinden bahseder misiniz?

HS: Üç kardeşimle birlikte ortak olarak çalışıyoruz. Bir aile şirketiyiz. Dediğim gibi üç şubemiz var ve her birimiz bir şubeden sorumluyuz. Ben de burası ile yani Çankaya şubesiyle ilgileniyorum. Benimle birlikte burada çalışan, bize yardımcı olan yaklaşık 8-9 kişilik bir ekibimiz var.

Teknik ekibimizin başında Nezir (Seyitoğlu) bulunuyor ki kendisiyle 21 yıldır birlikte çalışıyoruz. 1998 yılından bu yana bizim birlikte. Bunun yanında bizimle birlikte çalışan en yeni elemanız da 4 yıldır burada. Dolayısıyla oldukça tecrübeli, işini bilen ve Sundu Bisiklet’in bir üyesi olarak hizmet anlayışımızın farkında olan bir ekibe sahibiz.

Cyc: Shimano Service Center’a ne zaman ve neden geçtiniz?

HS: Shimano, Türkiye’de Service Center olarak hizmet verilmesi konusunda bir hamle yaptığı andan itibaren yani en başından beri Shimano Service Center olarak hizmet veriyoruz. Shimano, bununla ilgili çalışmalara başladığın da biz Sundu Bisiklet olarak zaten hali hazırda Shimano ile çalışıyorduk ve neden Service Center olarak  bunu bir üst seviyeye taşımayalım diyerek kendi istek ve talebimiz doğrultusunda bu sisteme dahil olduk ve Shimano Service Center olarak hizmet vermeye başladık.

Cyc: Shimano Service Center olarak verdiğiniz hizmetlerden bahseder misiniz?

HS: Her türlü bisiklete bakım ve onarımla ilgili her türlü hizmeti sağlıyoruz. Shimano Service Center olmamızdan ötürü Shimano’nun en alt seviyeden en üst seviyesine kadar tüm orijinal yedek parçalarına, aksesuar ve üst düzey alet ve ekipmanlarına sahibiz. Dolayısıyla bakım veya onarım için gelen hiçbir bisikleti yedek parça ya da ekipman yokluğu, eksikliği sebebiyle bekletmemeye, geri çevirmemeye çalışıyoruz ki bekletmiyoruz da. Bu süreçte bisiklet bize ilk geldiğinde önce bir check-up yapıyoruz.

Bu check-up işlemi sırasında bisikletin her türlü problemini görmüş ve buna uygun olarak yapılması gereken işlemleri belirlemiş oluyoruz. Genellikle şöyle oluyor; kullanıcı bisikletini bize getiriyor ve sadece tek bir sorununu söylüyor ve yine sadece onun düzeltilmesini talep ediyor. Ancak kapsamlı olarak bakıldığında problemin yalnızca o olmadığı ve bütün olarak çözülmediğinde daha farklı sorunlara yol açacağı anlaşılıyor.

Tabii ki yalnızca tek bir problemi varsa örneğin sadece vites ayarı gerekiyorsa bir bisiklette ve başka bir sıkıntısı, arızası yoksa yalnızca o gideriliyor elbette ama genellikle böyle olmuyor. Bisiklet kullananların pek çoğu genelde bisiklete bakım yapılması gerektiğini düşünmüyor. Sonuçta bir değil birden fazla sorunla karşılaşılıyor.

Bu yüzden müşteriye her zaman hem bakım yapılması gerektiğini, bunun önemini hem de neden talep ettiği işlemlerin yanında diğer farklı işlemleri de yaptığımızı anlatıyoruz. Sonrasında kabul ettiği taktirde işlemlere başlıyor ve olabildiğince kısa sürede bitirip müşteriye teslim etmeye çalışıyoruz. Tabii bu süre hemen işe başlasak dahi genellikle minimum 5-6 saat oluyor.

Çünkü bisikleti genel bakım için tamamen parçalara ayırıyoruz, her bir parçasına gerekli bakım ve onarımı yaptıktan sonra yine bunları bir araya getirip ardından yıkama ve yağlama işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Ki genel bakıma yıkmayı da dahil ediyoruz. Bakımını ve onarımını yaptığımız her bisikleti sonrasında mutlaka yıkıyor ve o şekilde teslim ediyoruz. Tabii ki bu süreçlerin tamamından Shimano’nun orijinal parça ve ekipmanlarını, yağlarını kullanıyoruz.

Cyc: Sundu Bisiklet’teki Service Center’ı, diğer Service Center’lardan ayıran nedir?

HS: Bizi diğer Service Center’lardan ayıran şey şüphesiz bike-fit hizmeti veriyor olmamızdır. Yaklaşık 1,5 yıldır mağazamızın üst katında Shimano Service Center kapsamında bike-fit hizmeti veriyoruz. Oldukça kapsamlı bir bike-fit hizmeti bu. Bu kapsamda bikefitting.com’da yer alan tüm alet ve ekipmana sahibiz.

Cyc: Vermiş olduğunuz bike-fit hizmetinden bahseder misiniz?

HS: Bike-fit hizmeti almak isteyen iki tür müşterimiz oluyor. Bunlardan  ilki yeni bisiklet almak isteyen ancak alacağı bisikleti kendi vücut ölçülerine uygun olarak seçmek için bike-fit yaptıran müşterilerimiz. Diğer grup ise halihazırda bisikleti olan ve buna bike-fit yaptırarak kendisi için daha uygun hale getirmek isteyenleri kapsıyor.

Bisikleti olmayan ve alacağı bisiklet için bike-fit yaptıran kullanıcılara, bike-fit işlemini gerçekleştirdikten sonra ortaya çıkan ölçüleri veriyoruz ve buna uygun bisiklet ve bisiklet parçaları konusunda önerilerde bulunuyoruz.

Halihazırda bisikleti olup da bike-fit yaptıran müşterimizin ise mevcut bisikletini yeni ölçülere göre revize ediyor, değişmesi gereken sele, gidon boğazı, gidon, aynakol gibi parçalarını marka ve model tercihi kapsamında yeniliyor ve bisikleti, kullanan kişinin vücut ölçülerine en uygun hale getiriyoruz. Bu noktada yine Shimano’nun ‘Pro’ marka ürünlerini kullanarak sele, gidon boğazı gibi temel parçaların değişmesi gerektiği durumlarda anında müdahalede bulunabiliyoruz.

Bike-fit hizmetimiz pek çok unsuru içeren oldukça kapsamlı bir işlem dizisidir. Kal ayarı, vücut ölçülerinin alınması, üst vücut esnekliği ve oturma kemiklerinin genişliğine göre sele seçiminin yapılması, duruş ve pedal çevirme analizi, güç aktarımının tespit edilmesi ve güçlü-güçsüz yanların belirlenmesi gibi bisiklet üzerindeki konfor, güç ve sürüş kalitesine etki eden temel unsurları içermektedir.

Shimano Dynamics Lab olarak adlandırılan bir alanda gerçekleşen işlemde, öncelikle kişinin temel vücut ölçülerinin alınması ile işe başlanır. Omuz ölçüsü, kol, göğüs ve üst vücut ölçüsü, iç ve dış bacak uzunluğu, ayak uzunluğu ve genişliği gibi temel kısımların ölçümünün tamamlanmasının ardından kişi, vücuduna manyetik bantlar takılarak bisiklet üzerindeki statik duruş pozisyonunu simule eden ekipmanın üzerinde 1 saatlik bir sürüş gerçekleştirir.

Bu süre zarfında hareketleri analiz eden bir alet tarafından kullanıcıya dair her türlü veri kaydedilir ve sürüşün simülasyonu ekrana yansır. Kaydedilen veriler sonucunda kişinin vücut ölçülerine ve güç analizine göre yapılması gereken değişiklikler aynen bisikleti üzerine aktarılır ya da bisikleti henüz alınmamış ise alınması gereken bisikletin neler olabileceğine karar verilir.

PARK TOOL BT-2 KABLO  GERDİRME ALETİ

Her türlü bisiklette fren ve vites kablolarının gerginliğinin ayarlanmasında yardımcı olur. Tek elle kullanım için başparmak kilidine sahip olan Park Tool Bt-2, krom kaplamalı ısıl işlem görmüş paslanmaz çelikten yapılmıştır.

Çalışma sırasında konforlu bir tutuş sağlamak için sap kısımlarında yumuşak kaplama bulunduran alet, fren ve vites tellerinin değişimi sırasında telleri sıkıca tutmak ve daha güvenilir bir ayar yapmak için kullanılmaktadır.

PARK TOOL UP-SET

1, 2 ve 3 numara olmak üzere düz, kanca ve 90 derece açıya sahip üç farklı ucun yer aldığı set, bisiklet üzerindeki ince dokunuş gerektiren detay çalışmaların yapılmasında kullanılıyor. Küçük ve dar alanlardaki parçaların tamir ve onarımında kullanılan set, yüksek karbonlu çelikten imal edilmektedir.

Uç kısımlarında oldukça güçlü mıknatıslar barındıran alet, mevcut mıknatısları ile göbek yatağındaki bilyaların üstüne tutunmasını sağlayarak bu küçük parçların dağılmadan tek seferde toplanmasına yardımcı olur.

PARK TOOL PTS-1 LASTİK  SIKIŞTIRMA ALETİ

Her türlü bisiklet lastiği için kullanılabilen Park Tool Pts-1, jant üzerine tam olarak oturmayan lastikleri hızla ve kolaylıkla jant yüzeyine sabitlemek için kullanılmaktadır. Takılması esnasında jantın dışına kayan lastiklerin janta sabitlenmesinin sağlanmasının yanında jant yüzeyine aşırı yapışmış ve çıkarılması zorlaşan lastikleri kolaylıkla jant yüzeyinden ayırmak için de kullanılır.

Krom kaplama sıkıştırma aletinin sap kısımlarında konforlu bir çalışma sağlamak amacıyla yumuşak kaplamalar bulunur ve lastiği kavrayan uç kısımlar, her türlü lastik genişliğine göre ayarlanabilir özelliktedir.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

Ahmet Örken ABD Yolcusu!

Haberler

Opet Muğla Cup 4x Elımınator Yarışı İçin Geri Sayım Başladı!

Anna van der Breggen: “Genç bisikletçiler korunmalı’’

Bisiklet Endüstrisi Afgan Bisikletçilerin Afganistan’dan kaçması için yardıma çağrıldı!