Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

SALCANO GR001-105

Yol modelleriyle tanıdığımız marka toprak patikaları fethetmeye geliyor

salcano.com

Yazı TARIK GÜL

Yaklaşık 45 yıldır ülkemizde bisiklet üretimi gerçekleştiren Salko firması (Salcano), iç pazar haricinde Hollanda, Almanya, Afrika ve Balkan ülkelerine ihracat yapıyor. Buna karşın köklü marka bisiklet trendlerini de yakından takip ediyor. Bunun son örneği, 2019 yılında ürün gamına GR001 ismini verdiği Gravel modelini eklemesi.

Türkçe’ye patika yahut toprak yol bisikletleri olarak çevirebileceğimiz Gravel bisikletler; disk fren, geniş lastiğe uygun tasarlanmış kadro yapıları ve rahat geometrileri ile neredeyse her türlü yol koşulunda konforlu bir sürüş imkanı sağlıyor. Engebeli arazilere, su dolu öbeklere, çakıl taşlı yollara ve çamura çok iyi adaptasyon sağlayan Gravel modellerin ülkemizdeki geçmişi ise çok uzun değil. 

Fakat özellikle Avrupa’da kullanımı her geçen gün artan Gravel bisikletlerine ülkemizde bisiklet kullanıcılarının tepkisiz kaldığını söylemek doğru olmaz. Salcano firmasının ilk defa bu yıl başında üretime başladığı GR001-105, GR001 Tiagra modelleri bisikletseverlerin gravel modelini tercih etmeye başladığının bir göstergesi. Biz de yükselişte olan Salcano GR001 105 modelini bu ay sizler için inceledik. 

Güven verici

Bisiklet sporuna dağ bisikleti ile başlamış biri olarak toprak yolda, çamurda kısacası arazide bisiklet kullanmak benim için her zaman keyif olmuştur. İlk bakışta yol bisikletini anımsatan GR001 105, engebeli arazide kullanıcıyı geometrik kadro ölçüleriyle rahat ettirecek özelliklerle donatılmış. Bunda 28*1.35 lastik ölçüsü de kendini fark ettiriyor. Bazı yönleriyle yol bisikletine benzer GR001 105 modelini arazide test etmek ise aklımda yanıtını bekleyen bazı sorular oluşturdu. Yol tutuşu, amortisör olmayışı, lastik ebatlarının yeterlilik düzeyi, bunlardan yalnızca birkaçı. Sorulara cevaplar bulmak üzere vakit kaybetmeden bisikleti kendi boyuma göre ayarlayıp, araziye giriyorum. 

Toprak zemine karşın, Salcano GR001’in tırmanış performansı oldukça etkileyici

Yazının başında bahsettiğim kafamdaki şüphelerden dolayı ilk kilometreleri tedirgin geçtikten sonra bisiklete gittikçe ısınıyorum. Şahsi kanaatim, Gravel modelini dağ bisikleti ile ya da Cyclocross ile kıyaslamak yanlış olur. Bu noktada kullanım amacına sadık kalmak çok önemli. Bence Gravel bisikleti sert kayalar ve taşlık yüzey üzerinde kullanmak çok keyif verici olmayabilir. Fakat asfaltın bitip, bozuk köy yollarının başladığı, toprak yoldan oluşan bir parkurda çok daha keyif ve güven verecektir diye düşünüyorum. 

Bisikleti zorlamak ve sınırlarını görmek adına birkaç sprint atıyorum. İki jant arasındaki mesafenin (101cm) yarattığı etkiyi göz önüne alacak olursak, bisikletin atikliği başarılı geldi. Bu avantaj benim gibi 44 numara ayakkabı kullanan biri için ön jantın ayak ucuma sürtmesi gibi küçük bir dezavantaj yarattı. Toprak zemine karşı, GR001’in tırmanış performansı oldukça etkileyici. Schwalbe G-ONE Allround Raceguard lastiklerin yol tutuşu ise yeterli düzeyde. 

Shimano 105 grupsetin kullanıldığı GR001 105’in vites geçişlerinde bir sorun yaşamanız neredeyse imkansıza yakın. Yine de ufak bir dipnot; eğer ki yol bisikletleri için tasarlanmış bir grup seti arazi üzerinde zorlayacaksanız, vites geçişlerinde ayağınızdaki torku bir nebze azaltmanız size ekstra konfor sağlayacaktır. Shimano WH-RX010 disk fren uyumlu jant setine sahip bisiklet disk frenin avantajlarını da beraberinde getiriyor. Kumpas fren sisteminde yağmurlu bir havada yapılacak sürüş oldukça tehlike arz etse de disk fren sistemi yol bisikletlerinde ve Gravel modellerinde bu durumu tamamen ortadan kaldırıyor. Kısacası disk frenlerin frenaj performansı güven verici.

Bisikletin aynakolu 50/34, rublesi 32/11 dişli oranında. Bu sizi yanıltmasın; toprak, çakıllı bir zeminde dişli kombini size çok yardımcı olacaktır. %5 ya da 8’lik bir eğimde, üstelik toprak zemin işin içine girdiğinde 32 dişli çok kullanışlı. Ben sürüşteki tırmanışları kadans ağırlıklı yaparak lastiklerin yol tutuşunu sağladım. Nitekim, 32 dişli bu imkanı sunmasaydı sert bir tırmanışta ayağa kalktığımda bisikletin patinaj çekmesi kaçınılmaz olurdu. Düz yol geldiğinde dişli oranları beni oldukça tatmin etti ki normalde 53/39 aynakol, 28/11 ruble kullanıyorum. Arazide biraz kadansın kimseye zararı olmaz kanımca.

GR001-105’in karbon maşası ve hafif alaşımlı alüminyum kadrosu sürüşte yarattığı hissiyat göz önünde bulundurulduğunda oldukça yeterli performans veriyor

GR001’in üzerinde Salcano firmasının birçok üst modelinde tercih ettiği Ritchey alüminyum gidon ve boğaz bulunmakta. 42cm genişliğindeki gidonu 11cm uzunluğundaki gidon boğazı tamamlıyor. Konforun ön planda olması düşünülen Gravel bisikletler için boğaz ölçüsü oldukça ideal. Üstelik boğaz altında takılı gelen birkaç spacer ile yukarı yahut aşağı doğru ayar yapma imkânınız da mevcut. Sele Italia X3 selenin kullanıldığı bisikleti tek vida ile ayar yapabileceğiniz Zoom SP alüminyum sele borusu tamamlıyor.

GR001 105’in karbon maşası ve hafif alaşımlı alüminyum kadrosu gerek sürüşte yarattığı hissiyat gerekse fiyat/performansı göz önünde bulundurulduğunda oldukça yeterli düzeyde. Mat siyah renk seçeneği ve zarif tasarımlı bu kadronun 48-51-54-57cm boy seçeneği de mevcut. Salcano GR001 ile şehirden kaçmak isteyen ve asfalttan sıkılan kullanıcılar için toprak patikalarda keyif veren bir modelle Gravel dünyasına giriş yapıyor.  

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

SCOTT ADDICT RC

Kaçırmayın:

CANNONDALE CAAD13 DISK

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

DECATHLON’UN SU ALTI MASKESİ KORONAVİRÜSLE MÜCADELEDE KULLANILACAK

Haberler

PERFORMANSINIZI GELİŞTİRECEK 6 TEMEL BİSİKLET ANTRENMANI

Editoryal

TÜM ZAMANLARIN EN İYİ BİSİKLET FİLMLERİ

Editoryal

İÇ MEKAN ANTRENMANLARINDA EN ÇOK TERCİH EDİLEN 10 TRAINER

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!