Bizimle iletişime geçin

Editoryal

ALİ GÜLCAN’DAN AKRA GRAN FONDO ANTALYA’YA ÖZEL ÖNERİLER

Pazar günü koşulacak AKRA Gran Fondo Antalya öncesi AG Training kurucusu eski milli bisikletçi Ali Gülcan, iyi bir yarış için dikkat edilmesi gerekenleri sıralıyor

Yazı ALİ GÜLCAN

Performansınıza uygun bir grup bulun!
Yarış sırasında, performansınıza uygun bir grup bulmanız önemlidir. Eğer performansı sizden yüksek olan bir grupla kalmayı denerseniz enerjinizi daha kısa sürede tüketeceğiniz için belli bir noktada gruptan kopabilirsiniz. Sonucunda ise tek başınıza kalabilir ya da performansı daha düşük olan bir grupta tüm rüzgarı göğüslemeniz gerekebilir.

Bu gibi durumlarda ortalama hızı size en uygun grup, sizin için en iyisi olacaktır. Bu noktada asla gruptan ayrılmayın ve uzun süre önde kalarak grubu çekmeye çabalamayın. Ayrıca rüzgar boşluklarını (bkz. deryar) iyi kullanın! Sineğin kanadından bile deryar almayı öğrenin!

Gran fondo, uzun yarış, sabırlı ol!
Gran fondo yarışları hızlı başlamasıyla ünlüdür. Pek çok bisikletçi daha yarışın ilk kilometresinde yüksek adrenalinle beraber devamını getiremeyecekleri bir tempo ile başlar ve tek atımlık kurşunlarını daha başlangıçta harcarlar. Ancak unutmayın, bu uzun bir yarış olacak. Bisiklet sporunda enerjinizi akıllıca ve verimli kullanmanız ve onu yarışın sonuna dek korumanız işin en önemli kaidelerindendir. O sebeple sürdürebileceğiniz iyi bir ritimle başlayın.

Antrenman ve yarış esnasında beslenme
Antrenman ve yarış esnasında asla göz ardı etmemeniz gereken konu beslenmedir. Enerjinizi sürdürmeniz için düzenli aralıklarla harcadığınız kaloriyi yerine koymanız gerekir. Bu noktada aklınızın bir köşesine şu önemli kuralı mutlaka yazın: “Acıkmadan ye, susamadan iç!”

Ayrıca mutlaka daha önce test ettiğiniz, denediğiniz yiyecekleri yarışta tüketin ve yarış esnasında beslenme noktalarında durarak zaman kaybetmemek adına yiyeceklerinizi yanınızda taşımaya özen gösterin.

Bir gün öncesinden seyahat edin
Yarıştan en az bir gün önce seyahat ederek otelinize yerleşmeniz önemlidir. Eğer farklı bir ülkeye seyahat ediyorsanız zaman farkından kaynaklı jetlag etkisini en aza indirgemek için 3-4 gün önceden de seyahat etmeniz yararınıza olacaktır. Bu sayede hem dinlenmek için zaman bulur hem de yarış parkurunu araçla ya da bisikletle gezme şansı edinebilirsiniz.

Kitinizi kontrol edin
Bisikletinizin yarış gününde % 100 doğru çalışması gerekir. Yarış öncesinde mutlaka tüm cıvataların doğru tork ile sıkılması, lastik basıncının kontrol edilmesi, parkura uygun lastik seçiminin yapılması, elektronik viteslerin şarjlarının tamamlanması, fren ve vites ayarlarının yapılması, zincir ve dişlilerin temizlenmesi gerekir. Ayrıca her ihtimale karşın kadro kulakçığı gibi taşıma esnasında kolaylıkla zarar görebilecek temel yedek parçalarla birlikte iç lastik, C02 basınçlı tüpler, alyan, suluk, pompa gibi ekipmanları yanınızda taşımanız önemlidir.
Kıyafet konusunda ise bol değil, işlevsel seçimler yapmak gerekir. Mevsim ne olursa olsun hava koşullarının ani değişimleri göz önüne alınarak yağmurluk, rüzgarlık, kolluk, bacak ısıtıcısı gibi parçalar mutlaka çantanızda yer almalıdır.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!