Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

SALCANO CAPPADOCIA NIRVANA

Markanın yeni elektrik destekli dağ bisikleti, zorlu arazi koşullarına meydan okuyor

Yazı TARIK GÜL

Tarih sayfalarında ilk bisikletin 1817 yılında Alman Baron Karl von Drais tarafından bulunduğu, ‘bisiklet’ isminin ise 1860 yılında Fransa’da ortaya çıktığı belirtiliyor. Peki, icadından 47 yıl sonra ismine kavuşan buluş, günümüze kadar nasıl bir evrim geçirdi? 1887’de İrlandalı veteriner John B. Dunlop, oğlunun bisikletine kalın kauçuktan lastik takarak ilk dağ bisikletinin temellerini atarken takvim yaprakları 1930’u gösterdiğinde Semperit firması, ‘balon lastik’ adını verdiği 26×200’lük dış lastikleri üretiyordu.

Yeni bir üretim şekli olarak seri üretim, 1970’li yıllarda Amerika’da başlayıp tüm dünyaya yayıldığında ise yalnızca ortaya çıkmasına sebep olan otomobil üretimini değil, bisiklet de dahil sahip olduğumuz tüm araç gerecin yapım aşamalarını değişime uğratarak yeni bir ekonomik düzen yarattı. Bisikletin icadı, seri üretim, yeni buluşlar, yeni teknolojiler derken bisiklet, doğduğu günden bu güne değin sürekli olarak değişerek ve yenilenerek karşımıza çıktı. Sonuçta bisiklet de her sezon, takip etmekte zorlanacağımız kadar çok yeni model ve daha fazla teknolojik yenilikle kullanıcıları olarak bizleri şaşırtan dev bir sektöre dönüştü. Doğal olarak bizler de kullanan, takip eden, merakla bekleyen taraf olarak sürekli ‘bu kez yeni ne var?’ düşüncesiyle sabırsızlanır olduk. 

Kuşkusuz sadece yabancı firmalar değil, ülkemizin yerli markaları da her sezon ürün kataloglarında yer verdiği yeniliklerle bir yandan sektörü canlı tutarken bir yandan da dünya trendlerini takip ettiğini ispatlıyor. Ülkemizin önde gelen yerli bisiklet üreticilerinden Salcano da tam bu noktada, yeni yılda kullanıcıların beğenisine sunduğu yeni bir modeli paylaşıyor.

Günümüzün yükselen trendi e-bike teknolojisiyle birleştirdiği performans odaklı dağ bisikleti Cappadocia Nirvana, ilk bakışta elektrik destekli bir dağ bisikleti olmaktan çok daha fazlasını sunacağa benziyor. Mat siyah rengi, vahşi görünümü ve sağlam duruşuyla ofise girer girmez bizi cezbeden Cappadocia Nirvana’nın sürüş becerilerini de test etmek üzere Cyclist Türkiye ofisinden, İstanbul’un 537 metrelik rakımı ile en yüksek tepesi olarak bilinen Aydos Ormanı’na doğru yola çıkıyoruz.

Salcano Cappadocia Nirvana 29” E-Bike, elektrik desteğinin yanında çift amortisörlü olması sebebiyle her türlü tepeyi rahatlıkla çıkabileceğim türden bir bisiklet. Üstelik Downhill bisiklete benzer yapısıyla inişlerin de bir o kadar keyifli geçeceğini düşünmeden edemiyor ve eski bir dağ bisikletçisi olarak sürüş için gittikçe daha fazla heyecanlanıyorum. 

Öncelikle Shimano Steps E8000 ile güçlendirilmiş Cappadocia Nirvana’nın, E8000 serisinin sunmuş olduğu dört modda sizi zirveye rahatlıkla taşıyacağını söylemem gerek. Ayrıca Eco modda yaklaşık 100 km menzili olan bisikletle uzun arazi sürüşleri yapmak da mümkün. Fakat ben bisikletin, tüm arazi kabiliyetlerini denemek istediğimden uzun bir sürüşten ziyade farklı zemin koşulları ve eğim değerlerinde iniş çıkışlar barındıran bir sürüş planladım.

Sürüş boyunca yaklaşık %8-9 eğimli tırmanışları Trail modunda gerçekleştiriyorum. Tırmanış, bisikletin gerek ağırlığı gerek lastiklerinin kalınlığından dolayı biraz zorluyor. İşimi kolaylaştırması için bir üst seviye olan Boost moduna geçtiğimdeyse özellikle toprak, taşlı zeminlerde patinaj çekmek kaçınılmaz oluyor. 

Shimano XT Di2 vites sisteminin kullanıldığı modelde 1×11 vites sistemi 42×11 dişli oranları ve 34 dişli yeki aynakol ile destekleniyor. Ruble ve aynakol oranlarını göz önüne alıp bir de 250 watt’lık motor gücünü ekleyince tırmanış, eğim, arazi gibi zorlu koşullar, yerini keyifli ve konforlu bir sürüşe bırakıyor. Ayrıca gidon üzerindeki görüntü ekranı sayesinde hız, kilometre, zaman, hangi viteste olduğum ve kullanılan modda kaç kilometre mesafe kaldığı gibi bilgileri de görebiliyorum. 

Shimano Steps E8035 504Wh bataryanın çift amortisörlü karbon kadronun içine entegre edilmesiyle estetik açıdan hoş ve temiz bir görüntü ortaya konduğu aşikar. Bunun yanında tamamen karbon olan kadro üzerindeki amortisör bağlantı noktalarının alüminyum olması da arazi şartlarında karşılaşılması muhtemel darbe ve düşüşlere karşı oldukça iyi düşünülmüş bir ayrıntı.

Nihayetinde biraz bacak çokça motor gücüyle zirveye varıyor ve inişe geçmeden önce Rockshox Deluxe Select arka amortisörü ayarlıyorum. Amortisörün, kilo ve parkur özelliğine göre kullanım amacı da göz önüne alınarak hava basıncı ile manuel olarak ayarlanması gerekiyor. Ben de herhangi bir alet kullanmandan arka amortisörü kaplumbağa modundan tavşan moduna alıyorum.

Bu noktada arka amortisör kilidinin, gidon üzerinde olmayışı küçük bir dezavantaj gibi görülse de bunun, zirvede manzaranın tadını çıkartırken dahi kolaylıkla yapabilecek bir dakikalık basit bir işlem olduğunu eklemek gerek. Ayrıca Rockshox 29” Recon Gold ön amortisörün gidondan kilitli oluşu ise bu açığı fazlasıyla kapatıyor. Sonuçta sürüş esnasında ön amortisörün kullanım oranının arka amortisöre göre çok daha fazla olduğu da bir gerçek.

Cappadocia Nirvana modelinde, Mavic E-Crossmax sokma mil özellikli jant seti mevcut. Farklı ürün çeşitlerinde ürettiği ekipmanlarla kendini dünya genelinde kanıtlayan marka, Mavic Crossmax Pro Carbon Boost jant seti ile bisikletin bütünlüğünü tamamlamasının yanında sürüş performansına da kendine has katkısını sunmuş görünüyor.

Arazi şartlarında bir sürüş için jant setiyle birlikte başka bir önemli etkense elbette doğru lastik seçimi. Bu noktada Cappadocia Nirvana’da tercih, Continental Der Baron Projekt ProTection Apex 29*2.40 lastikten yana kullanılmış. Shimano MT501 Hidrolik Disk Fren Sistemi ile güçlendirilmiş teker grubu, sizi koşullar ne olursa olsun asla yarı yolda bırakmayacak cinsten. 180’lik fren rotorları da bunun en belirgin ispatlarından biri. 

Tamamlayıcı kit olarak gidon, gidon boğazı ve sele borusu gibi ekipmanlarda ise Ritchey marka alüminyum ürünler tercih edilmiş. Burada markanın, fiyat performans oranını da göz ardı etmediğini görmek mümkün. Detaylara bakıldığında 72 cm genişliğindeki gidon için 100 mm’lik gidon boğazı kullanıldığını görüyorum.

Bu noktada seçme şansım olsa kontrollü bir iniş ve verdiği hissiyat açısından ben de bu tarz geniş bir gidon ve ölçüme uygun kısa gidon boğazını tercih ederdim. Selede ise konfor ve dayanıklılığın bir arada sunulduğu Selle ITALIA marka mikrofiber deri ve alüminyum raylı X3 modelinin tercih edildiği Cappadocia Nirvana,  başarılı tasarımı ve iyi düşünülmüş özellikleri ile sürüş sonunda benden geçer not alıyor. 

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

TREK DOMANE SLR 9

Kaçırmayın:

CARRARO 28 E-GRAVEL

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

DECATHLON İLE #SPORADEVAM | BİSİKLETİNİZLE KEYİFLİ BİR HAFTA SONU GEÇİRMENİZİ SAĞLAYACAK İPUÇLARI

Editoryal

LUKASZ PÖSTLBERGER ARI SOKMASI YÜZÜNDEN ABANDONE OLDU

Haberler

AKILLI BİSİKLET SİSTEMİNE ZARAR VERENLER HAKKINDA YASAL İŞLEM

Haberler

HER ŞEYİ KARARINCA YAPMANIN FAYDASI

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!