Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

BİSAN PRAETOR

Bir bisiklet nasıl hem aero olup hem yokuş çıkabilir?

bisan.com.tr

Yazı AGİT SALMAN Fotoğraf TARIK GÜL

Bisan’ın 2020 model bisikleti Praetor’e geçmeden önce bir önceki aero yarış serisinin bir üyesi olan Bisan RC 9900’u ele alalım ve ne gibi değişiklikler gelmiş bir göz atalım. Bisan RC 9900 karbon gövde ve maşa yapısıyla ayrıca gidon ve gidon boğazı tarzıyla standartlarını koruyan bir modeldi.

Bisan 2020 Praetor modeli ise global markalarında son yıllarda geliştirip pazara sunduğu aero yapısıyla karşımıza çıkıyor. Karbon aero gövdesi ve özel karbon maşa tasarımı, vibrasyonu azaltmakta büyük rol oynuyor. Buna ek olarak aerodinamik ve ergonomik yapısıyla  konforu üst seviyeye taşıyan sürüş esnasında droplardan tutulduğunda size güven veren bir gidon yapısına sahip. Kadronun içine gömülerek gizlenen sele borusu kelepçesi, göze hoş gelen şıklıkla beraber daha modern bir yapı sunuyor. Ayrıca Bisan Praetor’un renk seçenekleri arasında kişiye özel renk alternatifleri de mevcut.

Model Bisan Praetor Grupset Shimano Dura-Ace BR-R9170 – Hidrolik Disk Jant Shimano, Dura-Ace WH-R9170 Tamamlayıcı kit PRO Falcon sele, karbon gidon ve gidon boğazı, Supacaz gidon bandı, Schwalbe 700x23C lastik Ağırlık 7,84 kg

Bisan, Türkiye’nin en eski bisiklet üreticilerinden biri. Markanın yeni modeli Praetor ise RC 9900’dan edinilen tecrübenin üzerine inşa edilmiş. Geliştirilmiş yarış modeli olan Bisan Praetor, 2020 Ocak ayında görücüye çıktı. Bu noktada aero kadrosu ve şık tasarımıyla yerli üreticiler arasında rekabeti bir kat yukarı taşıdığını söylemek mümkün. 

Donanım özellikleri

Bisan Praetor modelinde kullanılan Shimano’nun Dura-Ace grupseti, olağanüstü keskin vites değişimleri ve yumuşak fren modülasyonu sunarken, fren rotorları arka 140mm, ön 160mm olarak kullanılıyor. Eğer 60-70kg arasındaysanız ön rotoru da 140mm kullanabilmeniz mümkün. 

35mm profile sahip Dura-Ace WH-R9170 jantlar ise bisikletin yola uyumunu arttırırken karbon yapısı sayesinde oldukça hafif, yuvarlanma oranı da oldukça başarılı. 

Bu noktada Shimano’nun jant setlerinde yıllardır hiç çizgisini bozmadan “rulmanlı bilya yerine dizme bilya” kullandıklarını belirtmek gerek. Birçok firma kendilerini bu alanda geliştirmek için seramik sistem rulmanlara dahi başvururken Shimano’nun dizme bilya ısrarı, gerçekten ortaya iyi sonuçlar çıkarıyor. 

Lastiklere değinecek olursak Bisan Praetor, üzerinde Schwalbe One 700x23mm ile geliyor.  Bisiklet piyasasında genel kanı, “Ne kadar ince o kadar hızlı” olduğu yönünde. Ancak yapılan son araştırmalara göre 25 ve 28mm lastiklerin yuvarlanma oranları, pozitif etki sağlarken aynı zamanda düşük lastik basınçlarıyla soğuk asfalt ve bozuk yollarda ilerlemeyi bir nebze de olsa konforlu hale getirmeyi başardığını söylemek mümkün. Kısaca, demem o ki daha geniş bir lastik aralığı tercih edebilirsiniz. 

Sürüş deneyimi

Açıkça söylemek gerekirse Bisan Praetor, bana beklentimin üzerinde bir performans sundu.

Birçok markaya ait bisikleti tecrübe etmiş bir sürücü ve yarışçı olarak şunu rahatlıkla söyleyebilirim: Aero bisiklet modellerinde konforun geri planda kaldığı konusunda çoğumuz hemfikirizdir. Ancak bunu Bisan Praetor için söylemek pek olanaklı değil.

Aero yapısı ve geometrinin yanı sıra özel tasarım ön maşası ve kompakt gidon yapısı ile konforu en uç noktada hissettirerek rüzgarda akıp gitmenizi sağlıyor bu bisiklet. Tabi bu bisiklete layık olan Shimano Dura-Ace WH-R9170 jant setleri de bu akışkan sürüşü destekleyen faktörlerin en önemlilerinden biri. 

Shimano Dura-Ace ST fren sistemi ve R9120 53×39 – 11-30T vites kombinasyonu ile size hem düz yolda hem de tırmanışlarda yeterli performans aralığını sağlıyor. Ayrıca iniş anında özellikle virajlarda, disk fren gücünün güveni ile oldukça agresif bir iniş sergileyebiliyorsunuz. Fakat dikkat edilmesi gerek önemli bir husus var; bisikletin aero yapısıyla beraber hafiflik de işin içine girince inişlerde rüzgarın etkisiyle birkaç kez savrulduğumu belirtmeliyim. Ama zaten bisiklete de bu tatlı adrenalinleri yaşamak için binmiyor muyuz? 

Bisiklete bindiğim ilk andan itibaren odaklandığım tek şey tempomu ne kadar stabil tuttuğuydu, keza üzerinde tek bir kablonun bile görünmediği bisikletten de farklı bir beklentiniz olamazdı.

Fakat beni asıl şaşırtan ve diğer kullandığım aero bisikletlerde pek rastlamadığım özellik, yokuş performansı oldu. Hem aerodinamik hem yokuşta güzel tempo tutabildiğiniz bir aero bisiklet Bisan Praetor. Oldukça hafif sayılabilecek 7,84 kg ağırlığı ve rijit gövde yapısıyla hiçbir güç kaybı olmadan pedala uyguladığınız gücü yola direkt olarak aktarabilen nadir bisikletlerden biri olduğunu gösterdi bana Praetor. 

Özellikle aero bisikletlerde son yıllarda üreticiler sade ve şık bisikletler üretmek için vites ve fren kablolarını olabildiğince gizliyor. Praetor da bir istisna değil. Sıkça rastladığımız fren ve vites kablolarının ortadan kaldırılması, bize bu sefer seyahat etmek istediğimizde paketleme kısmında sorun çıkarabiliyor. Bazı çanta modelleri var ki ön gidonu çıkarmadan paketlemeniz mümkün değil.

Ön taraftaki kabloları gizleyen kapak ve parça sistemlerini sökmek bir amatör sporcu için bir hayli zor olsa da bu kaide, Bisan Praetor için geçerli değil. Gidon tarafında yalnızca üç vida sökerek gidonu kadronun yanına almanız mümkün.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

ÇITAYI YÜKSELTMEK

Kaçırmayın:

TREK DOMANE SLR 9

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

HATAY’A KESİNTİSİZ 25 KM BİSİKLET YOLU

Haberler

ÜÇ İSİM DAHA COVID-19 NEDENİYLE BURGOS TURU’NDAN ÇEKİLDİ

Haberler

BURSA’DA İKİ AYRI EVERESTING DENEMESİ GERÇEKLEŞTİRİLDİ

Haberler

ANTİK KENTLER BİSİKLET ROTASI İLE ÜÇ MİLYON TURİST HEDEFLENİYOR

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!