Karantina süreci boyunca motorlu taşıt trafiğinde azalmalar devam ettikçe bisikletin ulaşım amaçlı kullanımı da belirgin derecede artmayı sürdürüyor. Pek çok ülkede buna uygun çalışmalar yapılmaya başlanırken, caddeler ve yollar bisikletli ve yayalar için dönüştürülüyor. Şehirlerde, sosyal mesafenin korunması için bisikletli ulaşım teşvik edilirken Berlin, Budapeşte gibi şehirlerde mevcut yollar bisikletlilerin kullanımı için revize ediliyor.
Benzer uygulamaların görüldüğü Londra’da da ulaşım birimi Transport for London’dan, kaldırımların geçici olarak genişletilmesi ve motorlu taşıtların kullandığı ana yolların bisikletlilerin kullanımına uygun hale getirilmesi önerisi geldi.
Amaçlarının bisikletli ve yayaların, güvenliklerini korurken aynı zamanda sosyal mesafe önlemlerine uygun bir şekilde aktif kalarak ihtiyaçlarını gidermelerini sağlamak olduğunu belirten kurum, bazı noktalarda mevcut trafik ışıklarının da bisikletli ve yayaların ana kavşaklardaki hareketliliğini hızlandıracak şekilde değiştirileceğini bildirdi. Ancak acil servis araçları gibi kritik önem taşıyan taşıtlar için ulaşım, olağan şekilde sürdürülecek.
Londra’da ülke genelinde karayolu trafiği önemli ölçüde azalırken hafta sonu boyunca motorlu taşıt trafiğinin %20’lere kadar düştüğü bildirildi.
Ancak yaya ve bisikletli sayısındaki artış, kaldırım ve caddelerde iki metre olarak belirlenen sosyal mesafeye uyumu da zorlaştırdı. Bununla beraber yeni önlemler almanın gerekliliğini savunan Transport for London, Almanya’da olduğu gibi caddelerdeki mevcut bisiklet yollarının geçici olarak genişletilebileceğini, bisiklet yolunun bulunmadığı noktalara ise yeni yolların yapılmasını önerdi.
Bununla beraber Brighton ve Hackney gibi bazı yerel konseyler, kimi noktalarda motorlu taşıt trafiğini kısıtlarken Manchester’da bisikletçilere ve yayalara daha fazla yer açmak için yolun bir şeridi kısmen kapatıldı.