Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

TREK MADONE SLR 9 DİSK

Hızlı ve konforlu mu? Madone SLR 9 gerçek olamayacak kadar iyi

Yazı STU BOWERS

Hiç bu kadar iyisine rastlamamıştım. Geçtiğimiz yıl piyasaya sürülen yol bisikletleri, dev adımlarını ileriye doğru atmış gibiydiler. Disk frenler, frenaj gücünde devrim yaratmıştı ve aerodinamik artık ağırlık konusunda bir engel oluşturmuyordu. 

Yeni Specialized S-Works Venge ve Cannondale SystemSix gibi bisikletlere bir bakın. Son zamanlarda her iki bisikleti de test ettim ve en azından süper sert aero yol bisikletleri söz konusu olduğunda inanılmaz derecede hızlı, hafif ve nispeten konforlu olduklarını rahatlıkla söyleyebilirim. 

Muhtemelen Trek, yarışçı genlerine sahip Madone’un inceleme yazısında en büyük iki rakibinden bahsedilmesinden hoşnut olmayacaktır, ancak konuya açıklık getirmekte fayda var. Görüşüme göre Venge ve SystemSix çıtayı bir hayli yükseğe çıkardılar. Madone ise bu çıtaya ulaşmakla kalmadı, adeta tavanı belirledi.

Bir adım ötesi   

30 yılı aşkın süredir bisiklet sürüyorum ve yıllar boyunca yüzlerce bisiklet üzerine farklı başlıklar altında incelemeler yazdım. Bu süre zarfında ‘her şeye sahip olamayacağınızı’ sık sık kaleme aldım – istediğiniz tüm olumlu özellikleri bir bisiklette birleştirmek mümkün değil. Fakat, Madone SLR 9 tükürdüğümü yalamama sebep oldu.

Altıncı jenerasyonunu incelediğimiz Madone’un bir önceki modeli 2015’te piyasaya sürülmüştü. Harika bir makineydi ama bazı zaafları da yok değildi. Gizlenmiş kumpas frenlerin yarattığı karmaşayla (frenin gidona müdahale etmemesi için alın borusuna açılan küçük kapakları hatırlayın) ilgili sorunlar ve tek parça gidon/gidon boğazının empoze ettiği bisiklet konfor sınırlamaları gibi kavramlar, Madone 9 ile dengelenmiş. Fakat Trek konfora karşı aero sorununun üstesinden, endurance modeli Domane’den ödünç aldığı, sele borusuna gizlenen IsoSpeed teknolojisi sayesine geliyor. 

Mevcut modele bakın ve ilk bakışta görünmese de çok değiştiğini fark edeceksiniz (Specialized ve Cannondale’den farklı olarak, Trek yeni Madone’un disk frenlere ilaveten kumpas fren versiyonunu da sunuyor). Örneğin; üst kadro borusunun altında, daha önce orada olmayan bir şey göreceksiniz.

Kesinlikle bir kıyafetten daha fazla ışıltıya sahip olan bu ‘Prizmatik İnci’ renk şeması, Trek’in en yeni Project One seçeneğinin bir parçası. Göz kamaştıracağınıza iddiaya gireriz.

Şok emilimi/esneklik/uyumluluk/ konfor miktarını ayarlamak için sele borusuna ayarlanabilir konfor seviyeleri getiren Trek’in IsoSpeed konseptinin yeniden tasarlanan L şeklindeki versiyonu yepyeni bir özellik. Trek, en sert ayarda (kaydırıcıyı tamamen geri döndüğünde) yeni Madone’un, daha agresif sürücüler için ayarlanamayan eski versiyondan %21 daha sert olduğunu iddia ediyor. Kaydırıcıyı ileriye doğru götürdüğünüzde Trek, Madone’un %17 daha fazla konfor ürettiğini söylüyor. Bu da beni ilk test sürüşü öncesi heyecanlandırıyor.

Alelacele

 Madone’la bir an evvel dışarı çıkabilmek için o kadar çok istekliydim ki IsoSpeed ayarını not etmeyi unuttum. Yalnızca rutin kontrolleri; sele yüksekliğini, gidon pozisyonunu ayarladım ve doğrudan sürüşe çıktım. “Vay be” hissinin devreye girmesi ise 2km’den daha az sürdü. IsoSpeed, mükemmel görünümlü sele borusunu, konforlu bir sürüşün mimarına dönüştürerek harika bir iş çıkartmış.

Madone’un arka bölümde herhangi bir sarsıntı kalıntısı olmaksızın, hızı aktarış biçiminden  büyülendim ki tamamı aero ekipman konfor ve hız arasında tarihsel olarak bir uzlaşı gerektirir. IsoSpeed görevini kusursuz yerine getirerek, sert görünümlü bir sele borusunu yastık haline getiriyor. Eve döndüğümde en yumuşak ayarda sürdüğümden emindim, ancak şaşkınlığımın sebebi, IsoSpeed ayarının orta seviyeye yakın olmasıydı.

En düşük ayara geçtikten sonra sürüşün biraz daha yumuşadığını gördüm. Bana verdiği hissiyat 32mm’lik bir arka lastik takmış ve lastik basıncını yarıya indirmiş gibiydi, oysa 25mm’de 90psi lastik kullanıyordum. Bu, en bozuk yüzeylerin bile yumuşatıldığı anlamına gelirken – neredeyse bir çitin üstünden geçsem bile hissedilmeyecek kadar – selede daha az ilgimi çeken somut bir hareket vardı. 

Farklı ayarları da denedikten sonra, bana en uygun olanın ilk sürüşte test ettiğim orta noktaya çok da uzak olmayan bir yer olduğunda karar kıldım. Dikkat edilmesi gereken önemli not ise ayarlama seviyesi nerede olursa olsun, sürüş konforu IsoSpeed’in müdahil olduğu tek şey. Yani fark edilir bir performans kaybı yok. Madone SLR 9 Disk, hala yıldırım hızında bir yarış bisikleti olma hüviyetini koruyor.

Hatta pürüzlü yüzeylerde pedal çevirmenin daha kolay olduğunu iddia ediyorum. Sarsıntıyı hafifletmek için seleden hafifçe doğrulmam gerekeceği yerde, IsoSpeed’in desteği sayesinde selede oturabiliyor ve pedala uyguladığım gücü kesintisiz sürdürebiliyorum. 

Arka bölümdeki IsoSpeed’in etkisi o kadar büyük ki Madone’un ön bölümü aşırı rijit; ancak bu, yol tutuşunu ve sert pedal çevirmelere karşı kadro duruşunun sağlamlığını temin etmek için olması gereken bir durum. Neyse ki bilekler ve dirsekleri biraz esnetmek ve tabi ki Doğa Ana’nın dahili süspansiyon sistemi, Madone’un aşırı sert ön bölümünün üstesinden gelebiliyor. 

Oldukça iyi

Şüphe yok ki Madone SLR 9 Disk benim bugüne kadar test ettiğim en konforlu yol yarış bisikleti. Ve dikkat ettiyseniz sadece aero ile sınırlamıyorum – yol bisikletleri arasında. Çukurları bu kadar iyi sönümleyebilen bir gravel bisiklet de daha önce hiç sürmedim.

Trek, tek parça gidon/boğaz kombinasyonunun tüketici için sınırlayıcı olduğunu kabul eden ilk firma değil. İki parçalı gidon oldukça kullanışlı, bu aynı zamanda ayarlanması ve kurulumunun da kolay olduğu anlamına geliyor.

Peki en hızlısı mı? Sayılır. Söz konusu saf hız olduğunda yeni S-Works Venge’in daha iddialı olduğunu söyleyebilirim ama yalnızca teker farkıyla. Bazı insanlar için hız her şeydir, ama benim için esas olan hızlı gidebilmek olduğu kadar sürüşü gün boyu sürdürebilmektir. Bu nedenle Madone SLR 9, benim gözümde rakiplerinin önüne geçiyor. 

Trek’in sahibi olan Keith Bontrager, Madone SLR 9 hakkındaki düşüncelerini şu sözlerle ortaya koyuyor: “Güçlü, hafif, ucuz.” Bu listeye artık her durumda sert, hızlı, aerodinamik, rahat ve her koşulda kullanılabilir kelimelerini de ekleyebiliriz. 

Madone ile söylenenlere gerçekten erişiyorsunuz. Ancak bu, tabii ki ucuz değil. 

Peki bu günlerde bir böbreği ne kadara alabilirsin?

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

FELT AR ADVANCED

Kaçırmayın:

CARRARO FIRE 3.3 DİSK

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

HATAY’A KESİNTİSİZ 25 KM BİSİKLET YOLU

Haberler

ÜÇ İSİM DAHA COVID-19 NEDENİYLE BURGOS TURU’NDAN ÇEKİLDİ

Haberler

SIBIU TURU, BORA-HANSGROHE’NİN GALİBİYETİ İLE SONLANDI

Haberler

HEP BİRLİKTEYİZ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!