Bizimle iletişime geçin

Haberler

BİSİKLET İHRACATI ARTIYOR

Bisiklet Endüstrisi Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, Eylül sonu itibarıyla 49 milyon euroluk bisiklet ihracatı yapıldığını söyledi.

Bisiklet Endüstrisi Derneği (BİSED) Yönetim Kurulu Başkanı Esat Emanet, Türk bisiklet endüstrisinin, koronavirüs salgınının başlangıcında tüm sektörlerde olduğu gibi durağan bir performans gösterdiğini anlattı. Ayrıca, girdi tedarik zincirindeki belirsizlikler ve pandeminin teknik ve sosyolojik sonuçlarının öngörülememesinin sektörü temkinli hareket etmeye mecbur bıraktığını söyledi.

Yaz ayları ve toplumsal reaksiyonların Türkiye’de ve dünya genelinde netleşmesiyle bisiklete olan ilginin ciddi anlamda arttığına işaret eden Emanet, “Sektörümüzde mevsimsel eğilimlerin belirleyici olduğu akım, 2020 için çok daha genele yaygın bir trend gösteriyor. Farklı kesim ve yaş grupları, altyapının da iyileşmesi ile birlikte bisikletli yaşamı daha fazla tercih eder hale geldi.” dedi.

“Elektrikli bisiklet segmentinde bir atılım bekliyoruz”

BİSED Yönetim Kurulu Başkanı Emanet, elektrikli bisiklette önde gelen ilk 4 ülkenin Finlandiya, Hollanda, İtalya ve Fransa olduğuna işaret ederek, “2020’nin son çeyreği itibarıyla bu ülkelere ortalama ihraç değerimiz her biri için 4 milyon euro bandında seyrediyor” dedi.

Bu yılın sonunda bisiklet ve elektrikli bisiklette ihracatın 50 milyon euroyu aşmasını beklediklerini anlatan Emanet,  “Eylül sonu itibarıyla 49 milyon euroluk ihracat gerçekleştirildi. 2020 sonu 50 milyon euroyu geçen bir ihracat rakamı olacak. Önümüzde iyi değerlendirmemiz gereken 3 aylık bir zaman dilimi var. Bu süreçte özellikle elektrikli bisiklet segmentinde bir atılım bekliyoruz.” 

“2015-2017 aralığında sektörümüz, değer bazında en yüksek rakamlara ulaşmıştı. Dileğimiz, 2020 yılını ihracatta daha yüksek rakamlar ile kapatmak. Sektörümüzün dinamizm ve kararlılığı, yılbaşında çok daha sevindirici neticelerin habercisi gibi gözüküyor.” açıklamasında bulundu.

Sektör açısından iç piyasa dinamiklerinin de olumlu yönde geliştiğini ifade eden Emanet, “Özellikle yerel yönetimlerin de altyapı yatırımları ile daha konforlu ve güvenli bisiklet yollarının devreye alınması, kullanıcı sayısı ve konforunda büyük bir artışı da beraberinde getirmekte” dedi.

“AB ülkeleri önceliğini koruyor”

Esat Emanet, AB’nin Türk bisiklet sektörü açısından ihracatta önceliğini koruduğunu belirterek,

“AB ve İngiltere’de yerleşik olan bisiklet kültürü, pandemi ile daha da belirgin ve değerli bir pozisyona yükseldi. Marka ve kaliteye yatırım yapan sanayicimiz, proaktif yaklaşımları neticesinde talebi yakalar ve karşılar pozisyonunu güçlendirdi.”

“Hepimizi sevindiren bu gelişmelerin yanında ‘Türk markası bisiklet’ algısını erozyona uğratacak üretim ve ihracat yaklaşımları bizler için yakın gelecekteki en dikkat edilmesi gereken husus olarak ortaya çıkıyor. BİSED, bu çerçevedeki takip ve çalışmalarını titizlikle devam ettiriyor ve AB nezdindeki çözüm ortakları ile sıkı teması koruyarak marka algısını en yüksek noktada tutmak için tüm enstrümanlarını kullanıyor.”

Hollanda, Almanya, Fransa, İspanya, İtalya ve Finlandiya gibi ülkelerin önemli ihracat destinasyonları olduğunu aktaran Emanet, “İngiltere, parlayan bir talep merkezi olarak pandemide varlığını hissettirdi. Yakın komşularımız arasında Yunanistan ile de ihracatta hareketlilikten bahsedebiliriz” dedi.

Kaynak: AA

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!