Bizimle iletişime geçin

Haberler

UCI YENİ GÜVENLİK ÖNLEMLERİNİ AÇIKLADI

UCI, bisikletçi güvenliğini sağlamak amacıyla bir dizi yeni önlem açıkladı. Bariyerlerden, mataralara pek çok güvenlik konusunda iyileştirmeler hedefleyen kurallar 2021’de uygulanacak.

Fotoğraf: Szymon Gruchalski/Forum/AFP - Getty Images

UCI, bisikletçi güvenliğini sağlamak amacıyla bir dizi yeni önlem açıkladı. Bariyerlerden, mataralara pek çok güvenlik konusunda iyileştirmeler hedefleyen kurallar 2021’de uygulanacak. 

UCI, yarışların son kilometrelerinde kullanılan bariyerler için yeni bir standart belirleneceğini duyurdu. Yeni kurallar, bisikletçi güvenliğini artırmak için belirlenen bir dizi yeni önlem kapsamında 2021 sezonunun başında uygulanmaya başlanacak.

Bisikletçi güvenliğini sağlamak amacıyla alınan diğer önlemler arasında, takımlar tarafından kullanılan ve bisikletçi güvenliğini etkileyebilecek disk frenler ve matara kafesleri gibi ekipmanlarının özek olarak incelenmesi de var. Yoldaki tehlikeli manevralarla ilgili daha katı kuralların uygulanması ve pelotonun içindeyken mataraların yol kenarına atılmaması gibi önlemler geliyor.

Bariyerlerin tam olarak nasıl daha güvenli hale getirileceğine veya yeniden nasıl tasarlanacağına ilişkin ayrıntılar belirtilmedi.

Bisikletçi güvenliği 2020 sezonunda pek çok kez ön plana çıktı. Fabio Jakobsen, Polonya Turu’nda Dylan Groenewegen’le girdiği sprint sırasında yaşanan kazada bariyerlere çarptı ve komaya girdi. Geraint Thomas ise Giro d’Italia’nın üçüncü etabında fırlayan bir mataranın üzerinden geçip düştü ve tura devam edemedi. 

Fotoğraf: Luc Claessen – Getty Images
UCI’ın bunlardan yola çıkarak oluşturduğu yeni kurallardan bazıları şöyle:

– UCI Spor Departmanı içerisinde Güvenlik Yöneticisi pozisyonunun oluşturulması; bu roldeki kişi, UCI Uluslararası Yol Takvimindeki etkinliklerde güvenlik ve güvenliğin denetimine adanacaktır.

– Tüm etkinlik organizatörlerinin bir Etkinlik Güvenliği Yöneticisi atama ve eğitme yükümlülüğünün güçlendirilmesi; UCI, Etkinlik Güvenliği Yöneticisinin misyonunun içeriğini geliştirecek ve deneyim ve eğitime dayalı bir sertifika sistemi oluşturacaktır.

– Veri toplama ve analizinde uzmanlığa sahip harici bir hizmet sağlayıcısının işbirliği ile, son beş yılda önemli UCI WorldTour etkinliklerinde meydana gelen olay ve kazaların bir veri tabanının kurulması, UCI tarafından yarış içi güvenlik için alınacak önlemlerin daha etkili saptanmasına olanak sağlacaktır.

– Yine bir dış hizmet sağlayıcısının desteğiyle ve yeni teknolojilerin yardımıyla, organizatörün, etkinliğin başlamasından birkaç hafta önce önerilen rotadaki risklerin değerlendirilmesini sağlayan bir aracın tanıtımı; bu araç, UCI ve organizatörlerin yarış rotası güvenliğini sağlamak ve olaylardan önce potansiyel riskleri belirlemek için önlem almalarını sağlayacaktır.

– Parkur boyunca kullanılan, engelleri belirten unsurlarına ilişkin özelliklerin iyileştirilmesi ve modernizasyonu ile yarış rotası boyunca kullanılan sinyalizasyonun uyumlaştırılması.

– Önemli kararlar alındığında bisikletçilerle iletişimin iyileştirilmesi ve yarışın nötralize edilmesi kararı konusunda daha ayrıntılı bir protokolün oluşturulması.

– Uzmanlara danışıp, özellikle grup sprintlerinde sorun yaşanbilen, finişte kullanılan bariyerler için bir dizi standardın oluşturulmasıyla hassas sektörlerde, özellikle finiş bölgesinde geliştirilmiş güvenlik sağlanması. Bu tür standartlar mutlaka paydaşlarla istişare edilerek ve modern profesyonel bisikletin özellikleri dikkate alınarak oluşturulmaktadır.

– Peloton içindeyken veya yola matara fırlatmak (takip eden bisikletçiler için tehlike oluşturabiliyor) ve özellikle inişlerde tehlikeli pozisyonlara girmek gibi sporcuların potansiyel olarak tehlikeli davranışlarıyla ilgili daha güçlü düzenlemeler yapılacak. 

– Atıkların ve nesnelerin ayrılmış bölgeler dışında atılmasına ilişkin yönetmeliğin gözden geçirilmesi.

– Takımlar tarafından kullanılan ve çeşitli sorunlara neden olabilecek ekipmanlar söz konusu olduğunda daha iyi denetim (örneğin disk frenler ve matara kafesleri). UCI Ekipman Komisyonundan endüstri uzmanları ve sporun farklı paydaşları ile bu spesifik konularda çalışması istenecektir.

– Yarış konvoyunun farklı üyelerinin (motosiklet sürücüleri, araç sürücüleri ve ayrıca televizyon helikopter pilotları) davranışları için daha katı direktifler verilecek.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!