Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

İtalyan İşi Bisiklet Wilier Zero SLR

2020’den beri Astana – Qazaqstan Team ile birlikte pro pelotonda boy gösteren ve kıskanılacak bir tarihe sahip olan Wilier Triestina’nın Zero SLR modelini sizler için inceledik.
Yazı Cihan Boztarla Fotoğraf: Sinan Çelik

Wilier Triestina 1906’da kurulmuş, ismini İtalyanca “Çok yaşa özgür İtalya” cümlesinin baş harflerinden alacak kadar sıkı bir italyan markası. Aynı bakış açısını ve ateşli İtalyan ruhunu bisikletlerin geometrisindeki zariflikte, iç gıdıklayıcı renklerinde, sürüş sırasında bisikletin size hissettirdiklerinde de net şekilde görebiliyorsunuz. 

2020’den beri Astana – Qazaqstan Team ile birlikte pro pelotonda boy gösteren ve kıskanılacak bir tarihe sahip olan Wilier Triestina; Marco Pantani, Fiorenzo Magni, Michele Scarpioni gibi bisiklet arenasında dönemlerinin dünya starlarıyla beraber anılmış bir marka.

Sıfır taviz

Zero SLR,  Wilier’in profesyonel bisikletçileri ve aktif bisiklet kullanıcılarını göz önünde bulundurarak tasarladığı ve kaliteden ödün vermediği bir proje olarak karşımıza çıkıyor. Hafif, rijit, entegre kokpiti ile 6.8kg’lık UCI limitini yakalamak isteyen Wilier Triestine, bu konuda oldukça başarılı olmuş gibi görünüyor. Zero SLR, kelimenin tam anlamıyla gerçek bir yarış makinası ve öyle de anılmak istiyor. Wilier tüm detayları bu perspektifte hesaplamış ve kadroyu hiçbir taviz vermeden buna göre tasarlamış.

Artık hafif kadro yapmanın çok zor olmadığı günümüzde, kullanıcılardan gelen talepler hafif kadronun yanında rijitlikten ödün vermemek oluyor ki Wilier Zero SLR kadrosunda 780gr ağırlığa 120nm güç üretebilecek, kilograma ise 154nm güç üretecek karbon örümü teknolojisine erişmiş durumda. Bunun önceki model Zero 7’a göre %24’lük bir artış olması ise ayrı bir başarı. Wilier bu rijitlik seviyesine ulaşabilmek için ilk defa karbon örümün içerisine likit kristal polimer bileşenini katıp, aynı zamanda titreşimi absorbe etmeyi hedeflemiş. Bazı markaların aksine kilogram başına düşen rijitlik miktarını açıklamada transparan davranan Wilier, aynı zamanda Zero SLR’ı diğer markalara bir meydan okuma manifestosu olarak görüyor.

Bildiğiniz gibi normal bisiklet kadrolarında kablolar kadro delinerek içeriye alınır ve bu kadro bütünlüğünü etkileyerek sertlikte kuvvet uygulanmasına bağlı esnemelere sebebiyet verirdi. Wilier tam entegre kokpitle estetik, aerodinamizm ve total kadro bütünlüğü konusunda büyük bir inovasyona imza atmış. Sadece elektronik grupsetler ve disk fren için tasarlanan kadro, yeni dizayn edilen kokpitle uyum içinde üretilmiş. 330gr ağırlığındaki yeni kokpit hem ergonomik hem de easy fit adı verilen teknoloji ile bike fit esnasında kolayca gidon yüksekliği değişimine izin veriyor.

Zero SLR’ın tam bir aero canavarı olduğunu söyleyemeyiz, fakat Wilier Milano’daki rüzgar tünelinde tırmanış kadrosu olarak nitelendirebileceğimiz Zero SRL’ı olabildiğince aero yapabilmek için mesai harcamış. Cento10 ve Türbine’den edinmiş olduğu aero tecrübesini, Zero7’den kazanmış olduğu sürüş hissi ve performans deneyimlerini bir araya getirerek Zero SLR’ı oluşturmuş. Alın borusu genişletilmiş, disk frenin avantajı ile ön maşada genişlemeye gidilip lastikle maşa arası mesafe açılarak asimetrik tasarıma gidilmiş. Sele borusunda D şekli kullanılması da ihmal edilmemiş.  Wilier her boyuttaki kadro için farklı tüp kalınlıklarına giderek her boy kadroda aynı sürüş hissiyatını kullanıcıya sunmayı hedeflemiş. Sonuç olarak Wilier, Pinarello F8 ile başlayan, Specialized Tarmac SL7 ile zirveye çıkan all rounder konseptine Zero SLR ile kendi imzasını atarak üst segment bisikletler arasında yarışın içinde kalmış.

Daha önce aero, tırmanış ve endurans kadroları kullanmış biri olarak Zero SLR’ın selesine ilk oturduğumda kokpitin ne kadar agresif olduğunu, hatta bir aero bisiklet kadar agresif olduğunu fark ettim. Wilier yarışçı kimliğini iliklerimize kadar hissetmemiz için tam bir yarış geometrisi tasarlamış. Tırmanırken hem ayakta hem oturarak güç transferinin pürüzsüz oluşu, iniş sırasında peşpeşe gelen virajlarda bisikletin çevikliği ve yapılan aero geliştirmeler sayesinde geleneksel tırmanış kadrolarına kıyasla hızını koruması, performansınızı sürüşünüzün tamamına yansıtmanızı sağlıyor. Rakamları, ölçümleri ve mühendislerin iddialarını bir kenara koyarsak, önemli olan bisiklet üzerinde sizin ne hissettiğinizdir. Zero SLR ilk pedaldan itibaren sürekli ileri gitmek ve tırmanmak isteyen bir bisiklet; Wilier tüm yarışçı mirasını sanki Giro D’ Italia’da final etabı koşuyormuşsunuz gibi size her pedalda hissettiriyor. İtalyanların dokun&hisset konusunda ne kadar başarılı olduğunu hepimiz biliriz, Zero SLR ile bu tam anlamıyla zirveye taşınıyor. Bir Zero SLR kullanıcısı olarak, en çok hoşlandığım durum beraber sürüş yaptığım arkadaşlarımdan bisiklet hakkında aldığım iltifatlar oluyor. Zero SLR’ın güzelliği karşısında kadrodan gözlerinizi alamıyor ve onunla fotoğraf çektirmeden duramıyorsunuz; tabi bu da her kahve molasının uzatılmış bir fotoğraf molasına dönmesine sebep oluyor.

Detaylar detaylar

Üzerinde 38 profil jantlarla gelen Zero SLR, jant tedariki konusunda en az kendisi kadar eski bir üretici olan Miche ile anlaşmış. 1919 yılında kurulan İtalyan üretici Miche, zaman zaman Campagnolo’ya da jant üretimi yapmakta. 1500gr ağırlığına sahip tubeless ready jantlar, canlı ve akıcı bir sürüş vadederken, Wilier tarafından jantlarla birlikte verilen Mavic hızlı sokma miller yanınızda alyan anahtarı taşıma zorunluluğunu ortadan kaldırıyor. Wilier, Zero SLR’ı hazırlarken o kadar yarış odaklı davranmış ki Vittoria Corsa Graphene lastiklerin içinde kullandığı iç lastikler bile düşük dönme direncine sahip lateksten seçilmiş.

Sadece elektonik grupsetlerle birlikte gelen Zero SLR, içerisinde Shimano, Sram ve Campagnolo markalarının da bulunduğu 5 ayrı grupset seçeneği sunuyor. Jant konusunda ise karbon ve alüminyum olmak üzere 2 farklı seçenekle kullanıcı karşısına çıkıyor. Aralarında Astana takım renginin de bulunduğu toplamda 7 renk opsiyonu ile gelen Zero SLR, Wilier’in “Infinitamente” adını verdiği kişiselleştirme platformu ile de sınırsıza yakın renk kombinasyonuna olanak sağlıyor. 

Türkiye’de ADK Bike Shop bünyesinde yer alan Wilier Triestina, firmanın İzmir ve İstanbul showroomlarında görülebilir. ADK Bike Shop, Wilier Triestina ile birlikte bünyesinde bulunan Wahoo, HUUB Design, Yakima gibi markalarla bisiklet, doğa ve spor severlere geniş bir ürün yelpazesi sunuyor.

Özellikler

Model Wilier Zero SLR

Grupset Shimano Ultegra 8170 Di2 12s

Jant seti Wilier Slr38 Carbon

Tamamlayıcı kit Prolog Dimension sele, Zero Karbon gidon

Mitas Landmark 700x38C

Lastik Vittoria Corsa Graphene

İletişim adkbisiklet.com

Dikkat çeken

Wilier Zero SLR kadrosunda 780gr ağırlığa

Tırmanırken hem ayakta hem oturarak güç transferinin pürüzsüz oluşu

Zero SLR’ın güzelliği karşısında kadrodan gözlerinizi alamıyor ve onunla fotoğraf çektirmeden duramıyorsunuz.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Kaçırmayın:

Tarih yazan: Wilier

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

Bobinaj Tamirinde Elektrikli Bisikletler İlk Sırada

Haberler

Tour de France 2022’ye hazır mıyız?

Haberler

İstanbul Turkcell GranFondo Yol Bisiklet Yarışı İçin Hazır

Haberler

İzmir’de 6 Ayda 79 BİSİM Bisikleti Çalındı

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!