Canyon Grail

Canyon Grail

canyon.com

2018’de Canyon Grail doğduğunda, gravel bisikletlerin her şeyden biraz yapabileceği umuluyordu. Disiplin henüz potansiyeline tam olarak ulaşamamıştı ve bisikletçiler farklı koşullar için tek bir bisiklete sahip olma eğilimdeydi. Orijinal Grail de beklentileri karşılamak üzere tasarlandı ancak ikinci jenerasyonun ana odağı bütünüyle performans.

“Grail 2.0 bir yarış bisikleti” diyor tasarım mühendisi Matthias Bensolt. “Gravel kategorisini performans ve macera olarak ikiye ayırdık. Bu sayede yeni modeli tamamen performans ve hız odaklı tasarlayabildik.”

Markanın elinde bu savı destekleyen bazı rakamlar mevcut. Yeni model rüzgar tünelinde 45 km/s’de, V1.0’den 9.1 watt daha etkili. Tıpkı en yeni Ultimate gibi, pro yarışların yüksek hız gereksinimi ile eşleşebilmesi adına, Grail’in boru şekilleri daha derin ve aerodinamik. Nitekim, Canyon-Sram bisikletçisi Kasia Nieiadoma’nın Gravel Dünya Şampiyonluğu’nu kazandığı performansı 140 km’de 30 km/s ortalamayı gördü.

Kadro şekli kadar, karbon yerleşimi de bisikleti hem daha rijit hem de daha hafif yapan unsurların başında geliyor. Canyon’un en üst seviye karbon yerleşimi olan CFR artık tüm üst segment modellerde bir standart. Canyon, CFR kadronun bir alt segment CF SLX’ten 118 g daha hafif ve %10 daha rijit olduğunu söylüyor. Maşanın ise %4.5 daha rijit olduğunu belirtiyor. CFR Sram AXS tartıda 8.04 kg gelirken, CFR Di2 8.3 kg ağırlığında, CF SLX 8 Di2 ise 8.5 kg olarak belirtiliyor.

Yenilikler

Kadronun kendisi zaten değişmişken, en belirgin farklılık kokpitte. Beğen ya da nefret et tarzı çift barlı gidon Double Decker (tasarımı konforu gözetiyordu), artık yok. Onun yerini Double Drop klasik bar alıyor.

“Çift barlı gidonu üç sebeple kaldırdık” diyor Besolt. “İlki aerodinamik açıdan ki bu sayede ön bölgedeki hava akşını artırdık ancak aynı zamanda ağırlık ve adaptasyon da gelişti. Birçok pro gidon boğazına uzatma istiyor ki bu eski gidonda mümkün değildi.”

Canyon ayrıca, gidon boğazının önündeki slota yerleştirilebilen tescilli TT tarzında bir uzatma da sunuyor. Unbound ve diğer UCI gravel yarışlarında aero gidon yasaklanmış olsa da kamera, ışık, telefon tutacağı ve bisiklet bilgisayarı gibi ekipmanlar hala kullanılabilir.

CFR karbon, CF SLX’ten 118 g daha hafif ve %10 daha rijit
Yeni Grail ile Canyon, çift bar tasarımına veda ediyor

Canyon’un S15 VCL 2.0 sele borusu ise daha geleneksel tek parça bir tasarım ile yer değiştirdi. “Yeni Ultimate ile aynı şekil” diyor Bensolt. “Grail sele borusu daha esnek ama eğer kullanıcı isterse, daha hafif veya agresif bir seçenekle değiştirebilir.”

Grail, Load Fidlock Quickloader çanta ile pratik entegrasyonu bir adım ileri taşıyor. Belki böyle söylemek için henüz erken ama tamamen askısız, mıknatısla kadroya asılan çanta, hızlı söküp takma ve yarış ortası çabuk molalar için tasarlanmış. Marka burada, UCI’ın gravel yarışlarda nispeten rahat aero kurallarından yararlanıyor.

“Yalnızca biraz daha fazla depolama alanı eklemek istedik ama yine de eğlence olsun diye çantayı rüzgar tüneli testine tabi tuttuk” diyor Bensolt. “Herkes nasıl bir performans vereceği üzerine bahse tutuştu ve sonuç daha hızlı olduğuydu. Pro yarışçılarımız bu habere bayılacak.”

İlginç olansa Canyon, Grail 2.0 çanta ile sürüldüğünüzde çantasız olduğundan 1.5 watt daha işlev görüyor. Ayrıca, alt boruda da ekstra depolama alanı boşluğu bulunuyor.

Mesafeyi muhafaza etmek

42 mm’lik lastik aralığını muhafaza etmekte, prolardan gelen geri bildirimler önemli bir rol oynadı ki yeni trend lastik boşluğunun daha da arttığını gösteriyor.

“Prolar yol grupsetleri tercih ediyor” diyor Bensolt. “İki aynakol yaprak genişliğine uygunluğu değiştirmeden lastik genişliğini daha fazla artıramazdık. Bu nedenle orta yolu bulmak zorundaydık.”

Sebepleri anlaşılır olsa da bazıları bunu kaçırılan bir fırsat olarak değerlendiriyor. Yine de Canyon’un böyle düşünen bisikletçiler için de seçenekleri bulunuyor. “İşe temiz bir sayfa açarak başladık” diyor Bensolt. “Gidondan tutun da alın borusuna kadar uzanan sınırsız ihtimalin olduğu bir test alanı oluşturduk. Sonuçtan mutlu olana kadar aramaya devam ettik.”

Sonuç, medium beden bir kadroda 28 mm ile V1.0’a göre daha uzun bir iki teker arası mesafe olsa da Canyon bu değişiminin bisikletin dengesini artırdığını söylüyor.

“Bir yarış bisikleti güven vermeli, özellikle de inişlerde hızlıyken” diyor Bensolt. “Tabii ki cyclocross bisikletleri gibi olması gerekmez ama inişlerde çok hızlı sürülebilir olmalı” diyor.

Hızın kanıtlanması gerekir. Grail daha şimdiden Dünya, Avrupa ve Ulusal şampiyonluklar elde etti. Üstelik eminiz ki yeniden çift gidon barı ile uğraşmak zorunda kalmayan mekanikler de yeni Grail’i sevinçle karşılamıştır.

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir