Yarış organizatörleri birliği (AIOCC), Muriel Furrer’in Dünya Şampiyonası’nda hayatını kaybetmesi ve Itzulia Bask Bölgesi’nde meydana gelen toplu kazada yarışçıların ciddi şekilde etkilendiği sezonun ardından, Cuma günü İtalya’da Genel Kurul düzenledi. Güvenlik ana tartışma konusuydu.
Tour de France yarış direktörü Christian Prudhomme, Itzulia kazasının pelotonun hızından kaynaklandığını söyledi.
“Sporcuların davranışlarının ve organizatörlerin çalışmalarının ötesinde, uygun önlemlerle hızın kesinlikle azaltılması gerekiyor: Yarışçılar çok hızlı gidiyor” diye vurguladı Prudhomme.
“Ne kadar hızlı giderlerse, risk o kadar büyük olur, kendilerini ve başkalarını o kadar çok tehlikeye atarlar. Bunu geçen yıl yine söylemiştik: Araba ve motosiklet sürücülerinin hata lüksü yok. Yarışçılardan biri ise aşırı baskıya maruz kalıp, bir inişte veya yerleşim bölgesinde yarışırken kontrolü kaybederse sonuçları hayal edin.”
Tıpkı UCI Kongresi sırasında olduğu gibi, Muriel Furrrer’ın trajik ölümü toplantıda güvenliği odak noktasına getirdi ve konular arasında yarış radyoları da vardı.
UCI Başkanı David Lappartient, federasyonun pelotonda kulaklık kullanımını azaltma planıyla ilgili bir soruya, kulaklıkların yasak olduğu dünya şampiyonalarında daha az kaza olduğunu ileri sürerek konuyla alakalı görüşlerini paylaştı.
Lappartient, takımların güvenlik endişeleri nedeniyle kulaklıklardan yana olduğunu, ancak tamamının parkurun kritik bir bölümünü fırsat bilip bisikletçilerine atak yapmalarını söylediğini ve bunun kazalara neden olduğunu belirtti.
Yarış radyoları ile ilgili bir diğer endişe de yarışçıların sırtlarına taktıkları bu radyoların kaza anında omurga kırıklarına neden olma potansiyeline sahip olması.