Campagnolo, kasete 13. vites ekleyerek ve ağırlığı azaltarak yeni Super Record 13 elektronik yol bisikleti grubunu piyasaya sürdü. Efsanevi marka, yeni setin yol, gravel ve zamana karşılar için 1x seçenekleri de dahil olmak üzere yeni bir ürün yelpazesinin ilki olduğunu ve tümünün aynı platformu kullandığını, maliyetleri düşürmek için otomasyonu artırılmış bir üretim süreciyle İtalya’da tasarlandığını belirtiyor.
2x grupseti için yedi zincir dişlisi kombinasyonu ve dört kaset ile güç ölçerli ve güç ölçersiz aynakol setleri dahil olmak üzere çok çeşitli konfigürasyon seçenekleri mevcut.
Yeni Ergopower kollar

Campagnolo hayranları için belki de en büyük haber, 12 vitesli Super Record Wireless grupsetinde fren kolunun arkasına yerleştirilen başparmak vites kolunun geri dönüşü.
Ancak bu, bildiğimiz başparmak vites kolu değil; kol, daha düşük bir profille yeniden tasarlanmış ve Campagnolo, farklı konumlardan daha kolay çalıştırılabildiğini belirtiyor.
Artık elciğin iç kısmında, Shimano ve SRAM’ın üçüncü kontrol düğmesine eşdeğer ve Bluetooth ve ANT+ üzerinden bir dizi cihazı çalıştırmak için yükseltilmiş MyCampy uygulamasında yapılandırılabilen bir “Akıllı Düğme” de bulunmakta. MyCampy ayrıca vites değiştirme performansını yapılandırmaya da olanak tanıyor.
Campagnolo, hidrolik rezervuarı kol gövdesine değil fren kaliperine yerleştirerek vites kolunu inceltmeyi başardı. Bunun, bisiklet montajını ve seyahat için gidonun sökülmesini de kolaylaştırdığını belirtiyor.
Fren kolu pivotu, SRAM Red AXS güncellemesinde olduğu gibi, frenlemeyi daha kademeli ve güçlü hale getirmek için yeniden konumlandırılmış. Karbon fren kolu, parmakların engel oluşturmadan daha kolay çalıştırılabilmesi için tasarlanmış. Ayrıca erişim mesafesi de ayarlanabiliyor.
Dört kaset ve yedi aynakol seti seçeneği

Campagnolo Super Record 13, dört kaset seçeneği ile sunuluyor: 10-29t, 10-33t, 11-32t ve 11-36t. Hepsi N3W göbeği ile uyumlu.
12 vitesli Super Record da dört kaset seçeneğine sahipti, ancak bunlar 10-25t, 10-27t, 10-29t ve 11-32t idi, bu nedenle yeni 13 vitesli grupseti, ekstra dişliyi kullanarak daha düşük oranlara ve daha geniş vites aralıklarına yönelirken, yine de yüksek oranlar sunmaya devam ediyor.
13 vitesli Ekar gravel grupsetinden farklı olarak, 9 dişli sunulmamakta. Campagnolo, 13 vitesli aktarma organını tasarlarken Ekar ile edindiği deneyimden yararlandığını söylüyor. Ayrıca vites değiştirmeyi iyileştirmek için yeni bir tasarımı ve zincir ile kasetin ömrünü uzatmak ve gürültüyü azaltmak için siyah krom kaplama kullandığını belirtiyor.
Kasetler yedi zincir dişlisi kombinasyonuyla eşleştiriliyor: 45/29t, 48/32t, 50/34t, 52/36t, 53/39t, 54/39t ve 55/39t. Son üçü açıkça profesyonellere yönelik. Bu, sadece 45/29t, 48/32t ve 50/34t seçeneklerine sahip olan 12 vitesli Super Record’a göre büyük bir artış olsa da, daha yakın zamanda piyasaya sürülen Super Record S 12 vitesli grupseti, 55/39t seçeneği hariç tüm kombinasyonları sunarak mevcut kombinasyonları genişletmiş.
Mevcut krank uzunlukları 165mm, 170mm, 172,5mm ve 175mm ve 12 vitesli Super Record ile aynı. Krank seti Q Faktörü 148,5mm ve titanyumdan yapılmış bir Ultra Torque mil mevcut.
12 vitesli sistemden daha hızlı vites değiştirme ve daha hafif

Campagnolo, ön ve arka vites değiştiricileri de yeniden tasarladığını ve ön vites değiştirici kafesinin 29t ila 55t arasında geniş bir zincir dişlisi aralığını destekleyecek şekilde güncellendiğini belirtiyor. Yeni ön vites değiştirici, kısmen karbon dış kafes plakası sayesinde 10g daha hafif.
12 vitesli grup setinden devralınan manyetik konektör aracılığıyla bisiklet üzerinde/dışında şarj edilebilen yeni bir pil tasarımı var. Campagnolo, şarjlar arasında 750km menzil sunduğunu ve şarjın %90’ına ulaşmasının 1 saat civarında sürdüğünü belirtiyor.
Arka mekanizmanın, Shimano veya SRAM’ın 12 vitesli sistemlerinden daha hızlı vites değiştirme özelliğine sahip olduğu iddia ediliyor. Kasetin tamamını vites büyütmek için 2,4 saniye, vites küçültmek için ise 1,9 saniye sürdüğü belirtiliyor. Bu, Campagnolo’nun 12 vitesli Super Record WRL grupseti için belirttiği 3,3 saniye ve 3,6 saniyeye göre önemli bir gelişme.
Campagnolo ayrıca jockey rulman boyutunu 13 dişten 14 dişe çıkarmış, böylece zincir halkası dönüş açılarını ve dolayısıyla sürtünmeyi azaltıyor. Üst jockey rulman seramik yataklar üzerinde çalışıyor.
Arka vites değiştirici incelmiş. Campagnolo’ya göre önceki modeline göre %25 daha küçük bir ön profile sahip. Standart vites değiştirici kulağı ile monte edilebiliyor, ancak isteğe bağlı olarak Campagnolo UDH kulak da mevcut.
Frenler de yeni sinterlenmiş balata seçeneği ve önceki grupsetlerinde sunulan organik balatalarla yenilenmiş. Titanyum cıvatalara geçilmesi yaklaşık 6g ağırlık tasarrufu sağlamış. Kaliperler, ısı deformasyonunu önlemek için tasarlanmış ve çarpışma durumunda daha fazla güvenlik için yuvarlatılmış kenarlara sahip 160mm veya 140mm rotorlarla çalışıyor.
Campagnolo, yapılan değişikliklerin sonucunda grupsetinin ağırlığının 2.445g olduğunu ve bunun 12 vitesli Super Record WRL’den 75g daha hafif olduğunu belirtiyor. Marka, bunun piyasadaki en hafif grupset olduğunu iddia ediyor.
13 vitesli seçenekler yakında geliyor

13 vites, başından beri ekstra dişliye sahip olan ve 12 vitesli Super Record WRL’nin Mayıs 2023’te piyasaya sürülmesinden iki yıl önce piyasaya sürülen Ekar gravel grupsetini yansıtıyor. Bu nedenle, Campagnolo’nun amiral gemisi yol bisikleti grubu için doğrudan 13 vitese geçmemesi biraz şaşırtıcı.
Campagnolo, önümüzdeki Eylül ayında piyasaya sürülecek yeni Super Record ürünlerinin eksiksiz bir serisini vaat ediyor. Bu seride, 1×13 vitesli yol sistemi ve bardan vites değiştiricili 1x zamana karşı seçeneği yer alacak.
Dayanıklılık ve gravel kullanım için 2x kavramalı bir sistem geliştirilirken, 48 dişe kadar kasetleri destekleyecek kavramalı 1x gravel seçeneği de bulunuyor. Bu seçenek, esasen elektronik bir Ekar, ancak Super Record X markasıyla piyasaya sürülmesi bekleniyor.
Campagnolo, yeni grupsetini “gelecekteki Campagnolo çözümleri için yeni geliştirme platformunun en üst düzey konfigürasyonu” olarak tanımlayarak ve markanın inovasyon mirasına uygun yeni bir strateji başlattığını belirterek, daha düşük fiyatlı 13 vitesli grupsetleri de piyasaya sürmeyi planlıyor.
Campagnolo Super Record ve Super Record Wireless S, bir süredir markanın tek elektronik grupseti seçenekleri olmuştu, ancak Shimano ve SRAM’ın elektronik vites sistemlerini daha düşük fiyatlı grupsetlerine yaymasıyla, Campagnolo’nun yol bisikleti grupseti pazarında rekabet gücünü korumak ve yol bisikleti grupsetleri için tek ürünlü bir şirket haline gelmemek için daha az sayıda premium elektronik grupsetine ihtiyacı olacak.