Yazı Sam Challis Fotoğraf Tapestry
Cannondale Synapse Smart Sense yarış bisikleti, yenilikçi özellikleri ve teknolojileriyle dikkat çekiyor
Gerilla pazarlamanın iyi bir örneği olarak Cannondale, EF Education-EasyPost’tan Lachlan Morton’a henüz piyasaya sürülmemiş. Yeni Synapse’i, Ekim 2024’te Avustralya’nın çevresini dolaşması için verdi. Buna karşılık Morton, 14.200 km’yi 30 günden biraz daha uzun bir sürede tamamladı. Bilinen en hızlı sürüş süresini tarihe gömdü.
Synapse’in ünü, kullanıcıların uzun mesafeleri konforlu bir şekilde kat etmesi üzerine kurulu olduğundan. Morton’un günde ortalama 450km yol kat etmesi yeni modelin rüştünü kendiliğinde ispatladı. Bu insanüstü başarı haklı olarak manşetlerde yer alırken, Morton’un bisiklet seçimi internet forumlarını hareketlendirdi. İnsanların tartıştığı konu bisikletin yeni bir Synapse olup olmadığı değil – bu zaten açıktı. Asıl soru ise Smart Sense ışık ve radar sistemi olup olmadığıydı.İlk kurulum, kullanıcıların gözünde hantaldı; bu yüzden yeni modelde olup olmayacağı soru işaretiydi.
Cannondale’in bağlantılı bileşenler ürün müdürü Sascha Demetris, “İnsanların bunu tartışıyor olması, bu bisikletle ana hedeflerimizden birine ulaştığımız anlamına geliyordu: SmartSense’i çok daha temiz bir şekilde entegre etmek” diyor.
Cannondale Synapse Smart Sense özellikleri

Smart Sense sistemi. Far, arka ışık, arka radar, tekerlek sensörü ve bataryayı bir araya getirir. Eskisine benziyor; ancak boyut, görünüm ve işlevsellik açısından neredeyse tamamen farklı.
Demetris, “Işıklar artık daha parlak ancak daha küçük ve kadro setine ince bir şekilde bağlı” diyor. “Batarya eskisinden iki kat daha güçlü ve alt boru depolama kapağının içine gömülü.”
Batarya aynı zamanda bağımsız bir güç bankası olarak da kullanılabiliyor. Sram’ın AXS vites değiştiricilerine bile güç sağlayabiliyor; böylece tek bir batarya bisikletin elektronik bileşenlerini destekleyebiliyor.

“Bunun önemli bir sadeleştirme olduğunu düşünüyoruz” diyor Demetris.Batarya zayıfladığında sistem, enerjiyi SmartSense’ten çok vites değiştirmeye ayırıyor ve sürücüyü tek viteste bırakmıyor. Smart Sense batarya, AXS’e kıyasla 20 kat daha güçlü. Hatta %5 şarjla bile tam dolu bir vites bataryası kadar enerji üretebilir. Her ayar, aynı zamanda tam işlevsel bir sürüş takip olarak da kullanılabilen uygulamadan da yapılandırılabiliyor.”
Bununla birlikte, ilk Smart Sense kullanıcı tarafında kabul görmekten uzaktı. Bu nedenle Cannondale onu önemli ölçüde geliştirdi. Yine de şirket yeni Synapse’da Smart Sense olmayan varyasyonlar da yarattı. Ekstra entegrasyon göz önüne alındığında, sistem yalnızca Sram donanımlı bisikletlerde bulunacak. Buna karşın dört adet Shimano donanımlı model de yer alacak.
Hafif ve daha keskin bir yarış bisikleti

annondale yol ürün müdürü Will Gleason, SmartSense’in dayanıklılık ve yol segmentinde nasıl fark yaratmayı hedeflediklerinin göstergesi olduğunu söylüyor. “Ancak, kullanımdaki bu artışın gelişmiş performansla desteklenmesi gerekiyor. Synapse’in WorldTour Klasik yarışlarında soyağacı var. Ve biz de tüm yol yarış bisikletlerimizi simbiyotik olarak bu doğrultuda geliştiriyoruz. Bu nedenle Synapse, SuperSix Evo yol bisikleti ve SuperX gravel yarış bisikletlerimizde. Artık net bir tasarım dili kullanıyoruz.”

Synapse ilk kez Cannondale’in en iyi karbon fiber karışımını kullanarak. Önceki en iyi kadro seti ağırlığından 100gr’ı aşan boyutta tasarruf sağlayan. Lab71 kadro seti ile sunuluyor. Ayrıca, kabloları dar bir üst kulaklık yatağından temiz bir şekilde yönlendirmek için. Cannondale’in pizza dilimi şeklindeki Delta maşa yönlendiricisini ve daha yarışçı kardeşlerine benzer birçok boru profilini benimsiyor.
Cannondale’in kıdemli aerodinamik tasarım mühendisi Dr. Nathan Barry. Yeni Synapse’in aerodinamik açıdan önceki SuperSix Evo kadar verimli olduğunu ve 45kmh’de mevcut SuperSix Evo’dan yaklaşık 12 watt daha az verimli olduğunu söylüyor. Daha düşük hızlarda – profesyonel olmayanların binme eğiliminde olduğu türden. Yeni Synapse ve SuperSix Evo arasındaki aerodinamik fark daha da az belirgin. Yeni Synapse’in ön kısmı SuperSix Evo’dan, arka kısmı da yeni tasarlanan SuperX gravel yarış bisikletinden geliyor.
Cannondale Synapse Smart Sense ile konfor ayrıcalığı

Gleason, “Düz orta kadro borusu ve D-şekill sele borusu sayesinde oturma konforu %20 arttı” diyor. “Aslında işleri basitleştirmek için çalıştık. SuperX ve Synapse aynı sele borusunu paylaşıyor. Ve tüm yeni nesil yol bisikletlerimizde gidon ve gidon boğazları aynı standartları paylaşılıyor. Hepsi de aynı aksları, BSA orta göbeği ve UDH kulak standartlarını kullanıyor.”
Lastik boşluğu bakımından Synapse, SuperSix ile SuperX’in tam ortasında. Resmi olarak 42mm boşluk sunmasına rağmen, standart olarak 32mm lastikler geliyor.
Son olarak Gleason, “Yeni Synapse, uzun yol sürüşlerinde konfor sunmaya en iyi şekilde devam ediyor” diyor. Ancak, bisikletin öncülük ettiği kategori değişiyor. Günümüzde bu bisikletlerden yalnızca konfor değil, aynı zamanda daha fazla kabiliyet de talep ediliyor. Bu nedenle Synapse kullanıcılarına bisikleti yolun ötesine de taşıma olanağı tanıyor. Dolayısıyla Synapse çoğu bisikletçi için doğru model. Haliyle çoğu sürüş için de doğru bisiklet olması gerekiyor.”