Colnago yeni T1Rs ile pist bisikletine dönüyor

Colnago yeni T1Rs ile pist bisikletine dönüyor

Colnago, TT1 ve Y1Rs’ten birçok aerodinamik öğe barındıran bir model ile pist bisikletine geri dönüyor. Yeni bisikletin adı T1Rs.

Markanın şimdiye kadarki en hızlı bisikleti olduğu söyleniyor. Bu iddia ise çok sert bir kadro, dar 28mm lastik açıklığı ve Colnago’nun velodromda görülen daha yüksek sabit hızlar için optimize edilen aerodinamik yapısı ile destekleniyor.

Colnago T1Rs ile pist bisikletine aerodinamik dönüş

Bir pist bisikletinin aerodinamiği, yanal rüzgarın dikkate alınmadığından bir yol bisikletininkinden temelde farklı. Bu nedenle, T1Rs düşük yaw açıları altında hızlı olacak şekilde tasarlanmış.

Colnago’ya göre, “T1Rs, geleneksel tasarımlara kıyasla daha yüksek hızlarda daha düşük sürükleme katsayısı elde ediyor.”

Kadro ve maşa, genel olarak derin, ince borular kullanıyor. Colnago, yol bisikletine kıyasla daha az bileşen barındırması nedeniyle bu tasarımın uygulanmasının daha kolay olduğunu söylüyor.

Watt tasarrufu peşinde, ön yüzey alanını azaltmak için çift taçlı maşa, entegre bir gidon boğazı, dar dropout’lar (maşa uçları) ve dar göbekler var.

Colnago T1Rs vs sertlik

Benzer şekilde, konfora yönelik tavizler pist bisikletinde neredeyse tamamen göz ardı ediliyor. Bu doğrultuda, Colnago’nun diğer ana odağı sertliği en üst düzeye çıkarmak olmuş.

Colnago’ya göre, bu; tüm kadro boyunca kullanılan derin borular, doğrudan gidon boğazına bağlanan çift taçlı maşa, T47 orta göbek, kompakt arka üçgen ve sele borusu sayesinde sağlanıyor.

Colnago, T1Rs kadroda yüksek modüllü, yani sertliği ve dayanıklılığı her şeyin üstünde tutan, pist odaklı özel bir karbon katman dizilimi kullanıyor. Ayrıca, orta göbek, sele borusu ve maşa bölgesine sertliği artırmak için dahili takviye yapılar entegre.

Colnago T1Rs’ın konfigürasyonları

T1Rs’in gidon sistemi, yarış senaryosuna bağlı olarak iki farklı şekilde ayarlanabiliyor.

Sprint/Dayanıklılık kurulumunda, standart dairesel 31,8mm gidonlarla uyumlu. 20 mm’e kadar ara parçalar (spacer) aracılığıyla maşaya monte ediliyor.

Bu sistem -6,5° açıya sahip ve 125mm, 150mm ve 175mm olmak üzere üç boyutta sunuluyor.

Alternatif olarak, kullanıcılar TT-Track kokpiti kullanabiliyor. Monokok karbon boğaz ve 380mm genişliğinde bir gidon. Bu sistem, yarışçıların el pozisyonu sayısını artırmak için modüler aero uzantılarla birlikte geliyor.

Colnago T1Rs pist bisikleti geometrisi

T1Rs yalnızca üç boyutta mevcuttur. Colnago, reach (uzanım) ve stack (yükseklik) ölçülerinin takip (pursuit) için optimize edildiğini belirtiyor. Nitekim ek ayarlamaların kokpit üzerinden yapılabileceğini söylüyor. Bu, orta boyda 494 mm stack ve 430 mm reach değerlerine denk gelir.

Boşluk açısından, 28 mm lastik ve 72 dişli aynakol için alan bulunmaktadır.

Colnago T1Rs nasıl satın alınır?

T1Rs yalnızca TL1X renk düzeninde, kadro seti (kadro, maşa, sele borusu ve sele kelepçesi dahil) olarak 6.500,00 € fiyatla sunulmaktadır. Gidon dahil değildir.

Daha fazla bilgi için Colnago’ya göz atın.


İlgili Yazılar

Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir