Tırmanış için herkes hafif yol bisikletleri ister. Nitekim ister yeni başlayan biri olun ister üst düzey bir profesyonel… Hafif bir bisiklet yokuş çıkmayı kolaylaştırır ve bu da herkes için bir avantajdır. Bu nedenle üreticiler, kadro, jant, vites setleri ve diğer ekipmanları tasarlarken ağırlığı dikkate alır. Ayrıca, mümkün olduğunca hafif olacak şekilde özel olarak üretilen ürünler de var.
Bisiklet sporunun yönetim organı olan UCI, yarışlarda bisikletler için asgari 6,8 kg’lık bir sınır belirlemiştir. Ancak bu standart genellikle bisiklet endüstrisinin üretim hedefini belirliyor. Lakin günümüzde bu sınırın altına inen, hafif tüketici modelleri de giderek artmakta.
Elbette bir bisiklette ağırlık her şey değildir. Zira konfor, aerodinamik yapı, dayanıklılık, rijitlik (sertlik) gibi faktörler de performans ve sürüş hissi açısından önemlidir. Bu nedenle “en iyi hafif yol bisikletleri” listemiz yalnızca en hafif modelleri değil, aynı zamanda bu özelliklerin tümünde dengeli olanları içeriyor. Yine de yokuş tırmanış bisikleti düşünüyorsanız, aşağıdaki modeller piyasadaki en hafif kadrolar arasında.
Tırmanış yol bisikletleri için ağırlık her şey değildir

1900’lü yılların başlarında 15kg’dan hafif bir bisiklet fikri hayalden ibaretti. Ancak 1960’larda ince çelik yarış bisikletleri 10kg’a kadar hafifledi. Hatta o dönemin modası olan “drillium” sayesinde ağırlık daha da düştü. “Drillium” fren kolları ve dişlilere delikler açarak gramlar kazandığı yöntemdi.
Eddy Merckx’in 1972 Saat Rekoru bisikletini, Ernesto Colnago üretmişti. O bisiklet sadece 5,75kg ağırlığındaydı. De Rosa’nın meşhur kalp logosu bile ağırlık azaltma çabasının sonucunda çıkmıştı: Ugo De Rosa, orta göbeğe üç delik açmış, ardından aradaki malzemeyi çıkararak kalp şeklini elde etmişti.
Çelikten sonra alüminyum devreye girdi. İtalyan üretici Alan, 1972’de 1,6kg ağırlığındaki ilk seri üretim alüminyum kadroyu tanıttı. Birkaç yıl sonra titanyum da sahneye çıktı. 1974’teki Teledyne Titan, 2kg’lık kadrosuyla çeliğe göre üçte bir oranında hafifti. Ardından karbon fiber devrimi başladı. Bir zamanlar imkânsız görülen ağırlık hedeflerini birer birer geride bıraktı.
UCI’nin 6,8kg’lık ağırlık limiti, 2000’lerin başında havalı olsa da bugün artık modası geçmiş durumda. 2004’te Canyon mühendisi Hans Christian Smolik, 3,7kg ağırlığındaki “Projekt 3.7” adlı deneysel bir bisiklet üretti. 2006’da Alman mühendisler yine öncü oldu. 6,8kg’lık disk frenli yol bisikleti “Projekt 6.8” modelini tanıttı.
Almanya’da Gunter Mai, dünyanın en hafif bisiklet rekorunu kıran 2,7kg’lık özel yapım projeyi başlattı. Projeyi Arizona Tucson’daki Jason Woznick (Fairwheel Bikes) tamamladı.
Seri üretim (yani özel yapım olmayan) bisikletlerde ise rekor, AX Lightness Vial Evo Ultra modeline ait. Bu Alman üretim bisiklet yalnızca 4,4kg ağırlığında ve kadrosu 600 gramın altında. Daha yakın zamanda Specialized, Aethos modeliyle gündeme geldi. Marka 585 gramlık (56cm) kadrosuyla dünyanın en hafif disk frenli bisikleti olduğunu iddia ediyor.
Bunlar inanılmaz rakamlar. Lakin arada önemli bir “ama” var: En iyi hafif bisikletleri sıralarken fark ettik ki yalnızca ağırlık belirleyici bir faktör değil. Örneğin, Tifosi Mons, 4,6kg’lık iddialı ağırlığıyla dikkat çekse de, pahalı parçalarla donatılmış bir vitrin ürünü. Gerçek mühendislik başarısı, yalnızca gram kovalamak değil; sertlik, konfor ve aerodinamiği birlikte optimize etmektir.
Ağırlık önemlidir, seçimlerimizi etkiler – ama bu bisikletlerin teraziden fazlası var.
En hafif yol bisikletleri 2025
BMC Teammachine SLR01

438.899₺ | Satıcı
- Ağırlık: 6,8 kg
- Artılar: Konforlu ve tepkisel
- Eksiler: Gidon bölgesi biraz fazla rijit
Teammachine SLR 01, 2023’te piyasaya çıktı. Bisiklet, Red Bull Advanced Technologies ile iş birliği içinde gelişti. Yine de yeni Teammachine R’ın gölgesinde kalsa da hala üretimde. Çünkü SLR modeli, aerodinamik açıdan biraz daha az gelişmiş olsa da, yeni modelin 7kg’lık ağırlığından birkaç gram daha hafif. Bu nedenle tırmanış odaklı bisikletçiler için hâlâ ideal tercih.
Bu yeni versiyonun ağırlığı donanıma bağlı olarak 6,6kg’a kadar iniyor.
Cannondale SuperSix EVO LAB71

755.511₺ | Satıcı
- Ağırlık (testte): 7.2kg
- Artılar: Etkileyici sürüş hissi, önceki nesil bisikletten daha aerodinamik, yeni BSA orta göbek güvenilir olmalı
- Eksiler: Potansiyel olarak zahmetli Di2 pil konumu, dar 25mm lastiklerle donatılmış
Henüz en üst seviye LAB71 SuperSix EVO modelini test etme fırsatımız olmadı, ancak biraz daha sade Hi-Mod versiyonunda (dördüncü nesil model) sürdük. Bu versiyonun ağırlığı 7.2kg. Ancak Dura-Ace donanımlı LAB71 modelini tercih ederseniz, bisikletin ağırlığı 6.8kg sınırına yaklaşıyor.
Cannondale, yeni modelin selefine göre 12 watt daha aerodinamik olduğunu ve artık BB30a yerine standart BSA orta göbekle geldiğini, bunun da bakım kolaylığı sağlayacağını söylüyor. Arka kısımda yeni bisiklet oldukça ince bir yapıya sahip. Ek olarak sele borusu eski kıyasla daha esnek. Bu nedenle Shimano Di2 sistemlerinde pil, alt borunun alt kısmında yer alıyor.
Bu, yeni modelin daha derin sele borusuna rağmen önceki nesil bisikletin sürüş konforunu korumasını sağlamış. Yine de, standart olarak takılan 25mm lastikler yerine 28mm lastikleri görmeyi tercih ederdik, ancak bisiklet 34mm’ye kadar lastiklerle uyumlu.
Canyon Ultimate CFR

£9,299 | Satıcı
- Ağırlık (testte): 7.3kg
- Artılar: Konforlu, çevik, aerodinamik profiller
- Eksiler: Tek parça gidon-gidon boğazı ayar imkanını azaltıyor (yine de genişlik ayarı yapılabiliyor)
Bu da en hafif, en üst seviye modelinde henüz sürme fırsatı bulamadığımız bir başka bisiklet. Ultimate CFR’ın ağırlığı 6.3kg. Biz, Ultegra Di2 donanımlı CF SLX 8 Di2 modelini sürdük. Bu model Cyclist tartısında 7.3kg ile bir kilo daha ağır çıktı.
Yine de SLX 8’in hafif, sert, çevik ve aerodinamik olduğunu, aynı zamanda uzun sürüşler için yeterince konforlu. Aeroad ile aynı geometrinin ve bazı bileşenlerin paylaşıldığı bu model, klasik bir yol bisikleti profilini koruyor. 32mm veya daha geniş lastikler takılabiliyor – bu, 2022’deki ilk UCI Gravel Dünya Şampiyonası’nda elde ettiği zaferle de kanıtlandı.
Cervélo R5

479.924₺ | Satıcı
- Ağırlık: 7.6kg
- Artılar: Sert ve tepkisel, yokuşlarda yarış temposunda, inişlerde dengeli
- Eksiler: En pürüzsüz sürüş değil, üst seviye donanımlar için pahalı
UCI ağırlık sınırına yaklaşabilen bir başka bisiklet. Kadro ağırlığı sadece 703g. Biz daha ağır bir donanıma sahip versiyonu sürdük – SRAM Force AXS ve Reserve jantlarla – ve bu versiyon 7.6kg geldi. Cervélo, en yeni R5’in yalnızca daha hafif değil, aynı zamanda daha konforlu olduğunu ve 34mm lastiklere kadar alan sunduğunu belirtiyor. Ayrıca bisiklet daha entegre hale gelmiş. Cervélo, aerodinamik verimi artırmaya çalışmak yerine yuvarlak tüp şekillerini korumuş.
Bu, kısa süre önce büyük bir güncelleme alan bir başka model. Cervélo, gramları azaltmak için her detayı yeniden ele almış; buna 26mm lastiklerle devam edilmesi de dahil. Yeni bisikletin tam incelemesini yayınladığımızda bu kısmı güncelleyeceğiz.
Factor O2 VAM

363.750₺ | Satıcı
- Ağırlık: 6.5kg
- Artılar: Çok hafif, aynı zamanda sert ve aerodinamik
- Eksiler: Yüksek başlangıç fiyatı
Cervélo’nun aksine Factor, 2023 O2 VAM modelinde aerodinamiği artırdığını, kadro sertliğini %35 yükselttiğini ve bisikletin ağırlığını etkileyici derecede düşük tuttuğunu iddia ediyor. Profesyonel hızlarda, markaya göre, aerodinamiğin %8’e kadar olan eğimlerde bile önemini koruduğu belirtiliyor.
1.146g ağırlığındaki karbon telli Black Inc jant seti, ağırlığın düşük kalmasına yardımcı oluyor. Bunun yanı sıra, O2 VAM’e özel diğer Black Inc bileşenleri ve sele direği tasarımı da buna katkı sağlıyor. Ultra ince üst boru ve aerodinamiği 28mm lastikler için optimize tasarım, bisikletin sertliğini dengeleyerek hem tırmanışlarda hem de düz yollarda etkileyici bir sürüş sunuyor.
Giant TCR Advanced Pro

315.300₺ | Satıcı
- Ağırlık: 7.3kg
- Artılar: Mükemmel yol tutuşu, daha aerodinamik, güç ölçer ile birlikte geliyor
- Eksiler: Nispeten dar 28mm lastikler
Giant TCR, 1997 yılında eğimli üst borusuyla dönemin yarış bisikletlerinden radikal bir şekilde ayrılarak piyasaya çıktı. On nesil sonra, 7.3kg ağırlığındaki Giant TCR Advanced Pro 0 modelini inceledik. Bu model, yeni tüp profilleri ve entegre kablo sistemleriyle aerodinamik verimliliği bir kez daha artırırken, konforu iyileştirip ağırlığı yaklaşık %10 oranında azaltmış; iddia edilen kadro ağırlığı 800g.
Bisikletin ağırlığı düşük bir merkezde toplanıyor. Bu, kadro sertliğiyle birleşince tırmanışlarda çevik bir his, inişlerde ise stabilite sağlıyor. Artık 33mm lastik boşluğu mevcut, ancak Giant kendi 40mm derinliğindeki jantlarına 28mm lastikler takıyor. Biz, biraz daha derin jantlarla birlikte daha geniş lastiklerin performansı artırabileceğini düşünüyoruz.
Liv Langma Advanced SL Disc

£7,999 | Satıcı
- Ağırlık: 6.7kg
- Artılar: Kadınlara özel geometrisi ve temas noktaları
- Eksiler: Erkek modelinde olduğu gibi önde açıkta kalan kablolar
TCR Advanced SL’in etkileyici ağırlığı, Giant’ın kadınlar için ürettiği Liv Langma Advanced SL ile eşleşiyor. Kadınlara özel bisiklet, TCR’ın boru profillerini paylaşıyor. Lakin geometri ve bileşenler kadınlara daha iyi uyum sağlaması için ayarlanmış.
Lake District tepelerinde sürüş yaparken Langma’nın tepkiselliği ve yol tutuşundan etkilendik. Kadınlar için özel olarak üretilmiş hissi de gerçekten rakipsizdi. İncelediğimiz Langma modeli, 2024 yılında güncellenen yeni sürümüyle değişti. Tıpkı TCR gibi artık dahili kablo güzergahına, 33mm lastik boşluğuna ve geliştirilmiş aerodinamiğe sahip.
Orbea Orca M10i LTD

€13.749 | Satıcı
- Ağırlık (testte): 6.85kg
- Artılar: Yarış bisikleti yol tutuşu ile sürüş konforunun birleşimi, iyi 32mm lastik boşluğu
- Eksiler: Aerodinamik olmayan kadro profili, zayıf 25mm lastikler kötü yollarda iyi performans göstermiyor
Orbea, Orca M10i LTD modelinde aerodinamikten ziyade düşük ağırlığa öncelik veriyor. Yuvarlak boru profilleri sayesinde tam donanımlı model UCI ağırlık sınırına yaklaşmış. Kadroda 32mm lastikler için boşluk var.. Güç ölçer ise standart olarak geliyor.
Hafiflik iddiasını test edecek kadar dağ bulamasak da, Orca düz yollarda bile sürmesi keyifli bir bisiklet. Yarış bisikleti yol tutuşu ve kadro sertliği sunuyor. Modası geçmiş sayılabilecek geniş gidonlar boyun ve omuzları rahat ettiriyor ve tırmanışları daha şık hale getiriyor.
Scott Addict RC

258.69₺ | Satıcı
- Ağırlık: 5.9kg
- Artılar: Harika donanım ve jant seti, dengesiz değil
- Eksiler: Zayıf lastikler, bilgisayar bağlantısı için fazladan £100
Scott, 2008 Addict modeliyle aynı ağırlığa geri dönmeyi başarıyor. Disk frenler ve modern elektronik vites sistemleri olan bir bisiklet için fena değil. Markaya göre bu, dünyanın en hafif seri üretim bisikleti. Aynı zamanda aerodinamik ve entegre bir yapıya sahip. Ayrıca 34mm lastik takmaya da izin veriyor. Scott, geometrisini Foil modeline yaklaştırmak ve daha geniş lastiklerin etkisini dengelemek için ayarlamış. Bu da hızlı ama dengeli bir sürüş sunuyor.
Ancak bizi en çok etkileyen tırmanış ve hızlanmalardaki düşük ağırlık ve sertlik oldu. Daha geniş lastiklerine rağmen bisiklet gergin ya da huzursuz hissettirmiyor. Ayrıca oldukça hızlı; Scott’a göre Foil’e kıyasla sadece 9 watt daha yavaş. Yani en iyi aero yol bisikletleriyle kıyaslanabilir. Test edilen versiyonda 285g ağırlığında, dışa doğru genişleyen tek parça Syncros gidon ve 1.170g ağırlığında üst seviye Syncros Capital SL 40 jantlar bulunuyor.
Specialized S-Works Aethos

461,930₺ | Satıcı
- Ağırlık: 6.2kg
- Artılar: Etkileyici derecede düşük ağırlık, pratiklik
- Eksiler: Yuvarlak tüpler ve dış kablolama aerodinamiği düşürüyor
Hâlâ piyasadaki en hafif seri üretim bisiklet olma iddiasını sürdüren yeni S-Works Aethos 2, yalnızca ilk sürümden biraz daha ağır. 595g kadro ağırlığına sahip. Seçkin hafif bileşenlerin eklenmesiyle toplam ağırlık 6.05kg seviyesinde.
Buna rağmen, bisikletin günlük kullanım kolaylığından etkilendik. Yeni model, yeni geometrisiyle bunu daha da ileriye taşıyor.
Wilier Verticale SLR

662.986₺ | Satıcı
- Ağırlık: 6.6kg
- Artılar: Sertlikten ödün vermeden düşük ağırlık, konfor ve yol tutuş için 30mm lastikler
- Eksiler: Bu fiyat seviyesindeki bir bisiklete göre jantlar biraz ağır, aerodinamik olmayan tasarım
Yeni, üst seviye bir karbon fiber karışımı, Wilier’in önceki hafif bisikleti olan 0 SLR modeline kıyasla kadro seti modül ağırlığından 150g tasarruf edilmesini sağlamış. Aerodinamik detaylar yok, ancak bu eksikliği, 30mm lastiklere ve 1.400g’lık jantlara rağmen boyut L’de 6.6kg’lık ağırlık telafi ediyor. Agresif sürüş pozisyonu ve dışa doğru açılan gidonlar, bisiklet + sürücü kombinasyonunu daha aerodinamik hale getiriyor.
Düşük ağırlığa rağmen Verticale sert ve sürüşü keyifli. Sürüş pozisyonu, lastikler ve frenler hem inişlerde hem de çıkışlarda güven veriyor. Aerodinamik olmayabilir, ancak Verticale’nin sürüşünden büyük keyif aldık.
İlgili Yazılar
- Alüminyum yol bisikletleri 2025
- 2025’in bütçe dostu gravel bisikletleri
- En iyi yol bisikleti jant setleri 2025
- 2025’in evde en iyi bisiklet saklama çözümleri


