Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Bisikletler

LOOK 795 BLADE RS

Eğer havayı ortadan ikiye bölmek istiyorsanız, Blade’i deneyin.

deltabisiklet.com

Tasarımcıların yol bisikletlerini daha aerodinamik hale getirmek için tasarım değişikliği  yapmaya başlamalarının üzerinden çok zaman geçmedi. Muhtemelen bu akım Cervélo Soloist ile 2002’de başladı, ancak o günden beri rekabet öyle bir kızıştı ki bugün tüm büyük markalar rüzgara karşı en iyi bisikleti üretme telaşı içinde. 

Kadro profilleri damla görünümlü formlara dönüştü, komponentler kadro ile daha fazla entegre hale geldi ve kablolar gibi sürtünmeyi artıracak donanımlar kadro içine gizlendi. Tek bir amaç vardı; hava akımı içine giren bisikletlerin dalgalanmadan yol alabilmesini mümkün kılmak. Fransız marka Look agresif görünüme sahip 795 Aerolight modeli ile çıtayı ekstrem boyutlara taşıdı, ancak markanın aero tasarımı farklı bir yöne evrildi. İtiraf edelim, yeni 795 Blade RS neredeyse sıradan bir bisiklet görünümüne sahip.

“Aerodinamik tasarımda bütünsel bir yaklaşımı ele aldık” diyor Look’tan Frédéric Caron. “Markalar her ne pahasına olursa olsun aero bir tasarım yaratma çabasının bisikletin genel performansına zarar verdiğini görmeye başladı. Bu nedenle, Blade daha az entegre bir tasarıma sahip ama fazlaca kullanışlı. Mekanik açıdan basit bir tasarıma sahip gibi görünse de yeni model bir öncekine oranla daha fazla aero.”

Caron gelişmiş performansın ana nedeni olarak damla şeklindeki kadro formunun aksine, biçimlendirilmiş keskin hatlı Naca kadro profillerini işaret ediyor. Ana fikir hala enine gözyaşı damlaları formunda tasarlanmış kadro boruları; ancak kadro profillerinin kenarları keskin hatlara sahip. Bunun anlamı, kafadan gelen hava akımı kadro şekliyle uyum içinde ve keskin hatlı Naco profil kadro boruları sayesinde bisiklet yanal rüzgarlardan daha az etkileniyor.    

“Geniş yaw açısı aralığı sayesinde bisiklet daha iyi performans gösteriyor” diyor Caron. “Ayrıca bu tasarım kadroya takılan mataralarla da daha uyumlu – geleneksel gözyaşı damlası profillerin üzerine takılan matara kafesi ve mataralar aerodinamik açıdan bir facia.”

Pürüzsüz hız

Aerodinamik ve kullanımı artıran güncellemelere karşın Caron, Look’un son zamanlarda hız konusunda önemli bir faktör haline gelen konforu göz ardı etmediğini söylüyor.

“Aero bir bisikletin çok yönlü ve her arazi koşulunda hızlı olması gerekir” diyor Caron. “Bunu yakalamanın yolu kadrodan geçer. Yeni kadro tasarımımız bisikletçiye yalnızca uzun süreler boyunca muhafaza edeceği agresif bir pozisyon sunmakla kalmıyor, mikro süspansiyon sayesinde zekice oluşturulan kadro tasarımı yol yüzeyini daha iyi sönümlüyor ve bozuk yol koşullarında boşa giden enerjiyi sınırlıyor.” Caron, Paris-Roubaix’nin iyi bir örnek olduğu görüşünde. Proların ortalama hızı 45 civarında, bu nedenle aerodinamik çok önemli. Ancak bisikletin Arnavut kaldırımlı taşlarda savrulmasını engelleyecek bir sistem olmaksızın aerodinamik ne işe yarar ki?”

“Blade’de bisikletin bütününe konfor getiren iki yenilik var” diyor Caron. “İlki “pürüzsüz bir kılıç” şekli verdiğimiz aero seatstays (çeki borusu ile üst boruyu birleştiren boru). Titreşimi ve esnemeleri sönümleyen patentli bir tasarım. Arka fren kaliperini seatstays’in ilerisine takmaktaki amaç ise seatstay’in üst boruyla kesişim noktasına kadar kadroyla bağlantısını kesmek. Bu bize gerekli esneklik için fazlaca fırsat tanıdı.”

Blade’in maşası da benzer bir tasarımın sonucu. “Blade pedallarına uyguladığımız kilit mekanizmasıyla benzer prensipleri barındırıyor – iki dayanak noktası arasında bükülebilirlik. Bu prensip kadroya uygulandığında ortaya titreşimi emen harika bir iş çıktı.”

Tasarımın farklı alanlarında meydana gelen  değişiklikler, Look’un beş yıllık yarış bisikleti geometrisinin değişmesine yol açtı. Sonuç olarak, Blade’in sele borusu açısı görülmedik şekilde dik olan 75.8°’yle geliyor.

“Daha agresif bir sürüş pozisyonu için daha fazla konforun gerektiğini gördük. Sürücüler sürtünmenin %80’ine neden oluyor, bu da bize aerodinamiği geliştirmek için büyük bir potansiyel sunuyor” diyor Caron. “Yaptığımız değişim ile TT yarışlarında proları anımsatan pozisyonunu sağlamak daha kolay oldu.”

Look bu tür agresif pozisyonların günlük biniciler için her zaman kullanılabilir olmadığını kabul ediyor. Bu nedenle marka değiştirilebilir sele borusu tokasıyla sele açısının ayarlanmasına olanak tanıyor. İki kol var ve her biri tersine çevriliyor, bu sayede dört farklı sele açısı oluşturabiliyoruz: 71.8°, 73.8°, 76.3° ya da 78.4°.

“Sadece bisikleti değil, bir bisikletçinin onu nasıl kullanacağını da bütünsel bir yaklaşım içerisinde değerlendirdik. Rüzgar tüneli sonuçlarımızdan verisel olarak bahsetmem mümkün değil, ancak bu yaklaşımın işe yaradığını kesinlikle söyleyebilirim” diyor Caron.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

ANKARA BİSİKLET YOLU PROJESİNİN DETAYLARI AÇIKLANIYOR

Haberler

İZMİR, EUROVELO AĞINA DAHİL EDİLDİ

Haberler

GÜÇ DENGESİ

Editoryal

‘BENİM BİSİKLETİM BENİM ŞEHRİM FİLM’ GÖSTERİMİ 1 ARALIK’TA

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!