Bizimle iletişime geçin
Cyclist Türkiye Tüm D&R Mağazalarında!

Bisikletler

CANYON ULTIMATE CF EVO DISC

Canyon son disk frenli yarış modelini
yeni bir hafiflik seviyesine taşıyor

canyon.com

Canyon’un yeni Ultimate CF Evo Disk modeli yalnızca 6.16kg ağırlığında. Bu onu, “dünyanın en hafif disk frenli bisikleti” yapıyor. Bu bile başlı başına övünülecek bir şey olsa da Canyon ürün müdürü Matt Leake
fazlası olduğunu belirtiyor.

“Tek yaptığımız zaten hafif olan bir bisikleti daha da hafifletmekti” diyor Leake. “Orijinal Ultimate ilk olarak 2016’da tanıtıldı. Bu sayede üç yıllık malzeme gelişimini ve karbon katman tecrübemizi, zaten hafif olan bir bisikletin tasarımına uyguladık.”

Dış görünüme bakacak olursak, yeni Ultimate bir önceki Ultimate CF SLX Disk ile benzer. Zira aynı kadro kalıbını paylaşıyorlar. Karbon profili ve karbon katmanlar üzerinde değişiklik yapmama tercihi kaçırılmış bir fırsat gibi görünebilir; ancak Leake, Canyon’un 2016 tasarımını tekrardan kullanmış olmaktan memnun olduğunu söylüyor.

Değerli bir noktaya değiniyor: Ultimate CF SLX Disk, hafifliği, disk frenler ve aero şekillerle dengelemeyi amaçlayan ve bugün piyasada gördüğümüz tasarımların öncüsü olarak kabul edilen ilk bisikletlerden biriydi.

“Ekonomik olarak da mantıklı” diyor Leake. “İmalat açısından bakıldığında kalıplar hazırdı. Tamamıyla eski köye yeni adet. Kadro şeklini gelecekte elbette değiştireceğiz ama son tasarımı mümkün olduğunca ileriye götürmek istiyorduk. Şu anda ise limitlere taşıdık.”

Disk frenlerin yol bisikletlerinde kullanımı yaygınlaşıyor, ancak yine de v frenlere oranla ağırlık dezavantajı damgası kaybolmuş değil.

“Disk frenli kadro tasarımı ilerleme kaydetti” diyen Leake iddialara karşılık veriyor. “Yeni Ultimate Disk ile sertlik, konfor veya aerodinamikten ödün
vermeden yeterince hafif olan bir kadro seti olabileceğini kanıtladık.”

Tasarımda pratiklik de ele alınmış. Bu ağırlıktaki bir bisikletten beklemeyeceğiniz oranda Evo Disk geleneksel komponentlerle geliyor. Leake günlük kullanımın gerçekçi bir olasılık haline getirildiğini ekliyor. “Örneğin; 2017’de Canyon, 5.1kg ağırlığında v frenli Evo modelini tanıttı. Bisiklet öyle özel tamamlayıcı kitlerle geliyordu ki kullanıcıların birçoğu onu günlük hayatta kullanmayı tercih etmiyordu.”

“Kadro orijinal Evo’da olduğu kadar dayanıklıydı, ancak çok az insan 19mm tubular lastikli bir bisikleti her gün kullanmak ister” diyor Leake. “Evo’daki tüm bileşenlerin pratik olması için yeterince sağlam olması gerekiyordu. 25mm iç lastik kullanılan jantlar çok hafif ve sağlam. Peki bisikletin ne kadar kullanılacağını direkt etkiliyorsa, birkaç gram daha hafifletmenin amacı ne olabilir?”

Öğrenme eğrisi

Leake, Canyon’un süper hafif bisiklet dünyasına girişinin bileşen seçiminin ötesine uzandığını söylüyor. “İlk Evo projesinden edindiğimiz fiber programlama bilgisi bize sağlam bir başlangıç noktası verdi. Fakat üretim tamamen farklı bir hikaye. Yeni kadro arka disk fren bağlantısı ve maşa gibi özellikle bazı bölümlerde daha hafif.”

Ağırlığı azaltan diğer alanlar, karbon ön vites değiştirici askısı ve titanyum cıvata ile uçlar. Hafifliğe paralel olarak esneklik de kaçınılmaz şekilde artıyor. Canyon bu konuda kendinden emin.

CF SLX’ten Evo’ya çok katı bir platform taşıdık – sprinterlerin 1,800
watt üretebilecekleri kadar sert. Bizim için kilit ölçüt ağırlık-katılık oranıdır, bu nedenle sertlik azalmasının ağırlık olarak çok daha büyük bir düşüş elde etmesine izin verdik. Bu da doğrusu Evo’daki ağırlığın sertliğe oranını CF SLX’den daha iyi bir konuma getirdi.”

Canyon’ın sponsoru olduğu pro takımlarda yarışan birkaç bisikletçinin yardımı, bisikletin gelişimini şekillendirdi. “Rick Zabel ve Ilnur Zakarin bu modelle Fransa Turu’nda yarıştı” diyor Leake. “Profesyonellerin nasıl olduklarını biliyorsunuz – bazıları en ileri görüşlü kişiler değildir. Onlara daha aero olan bir bisikletle daha hızlı gidebileceklerini söylerseniz, fazla sorgulamadan bunu kabul edeceklerdir.

“Peki, 100 gramın üzerinde daha hafif bir bisiklet, üstelik disk fren üzerine yapılan argümanlara karşı. CF SLX’i UCI limitlerine yakın profil jantlar gibi standart yarış özellikleriyle tercih etmezsiniz; fakat Evo’dan bunu umabilirsiniz. Bu sebeple gelecekte daha fazla Canyon’a binen proyu disk frenle görebiliriz.”

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Kaçırmayın:

BIANCHI ARIA E-YOL

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

ANKARA GÖLBAŞI’NA 30 KM BİSİKLET YOLU

Haberler

FORD’DAN BİSİKLETLİLERE ÖZEL ‘EMOJİ CEKET’

Haberler

LANGKAWI TURU’NDA SONA YAKLAŞILIYOR

Haberler

LANGKAWI TURU’NDA GALİBİYET TEAM SAPURA’NIN

Haberler

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!