Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

MAKİNENİN YÜKSELİŞİ : BMC ROADMACHINE

BMC, Roadmachine makinesini günümüze taşıdı

Bisiklet piyasası “mukavemet yol bisikleti” tanımı üzerine henüz yeni bir ortak kanıya varmışken, 2016’da BMC, Roadmachine ile kuralları yeniden koydu. Gidenler; hız yerine konfora odaklanma, daha az agresif sürüş pozisyonuydu. Gelenler ise yarışçı geometrisi, şık entegrasyon ve aerodinamik kadro profilleriydi. “Mukavemet bisikletlerinin nasıl olması gerektiğine dair birçok markaya kıyasla farklı bir fikre sahiptik” diyor, BMC ürün müdürü Stefano Gennaioli.

“Roadmachine’i mukavemet bisikletlerinin konfor düşkünü bir opsiyon olmadığını kanıtlamak maksadıyla tasarladık, ancak Roadmachine aynı derecede safkan bir endurance bisikletiydi.”

Dört yıl sonra gelen yeni model genel anlamda bir öncekine benzer. Firma tepeden tırnağa revizyondan ziyade ciddi dokunuşlar yapıldığının altını çiziyor.

“Bu kesinlikle bir evrim” diyor Gennaioli. “Devrim niteliğindeki ilk bisiklet mukavemet modelleri arasında tamamen yenilikçi bir anlayışa sahip olmanın yanında, şu an tüm ürün yelpazemizde tercih ettiğimiz ICS [Entegre Kokpit Sistemi] gibi özelliklere yer verdiğimiz ilk modeldi. Roadmachine yalnızca BMC bisikletleri arasında standardı belirlemedi, ayrıca sektörü de şekillendirdi. Eski Roadmachine’in kadroyla aşağıda birleşen düşük arka çatalı, kadro entegrasyonu ve aero kadro profillerinin modern görünümü her şeyi anlatıyor.”

Buradan hareketle, en yeni modelin günümüz modern bisikletlerinin taşıdığı kriterleri hala yansıttığı sonucuna kolayca varabiliriz. BMC, daha rahat, daha hafif ve daha sert, ancak daha fazla lastik boşluğu ve farklı fit seçenekleriyle çok yönlü bir karışım elde ettiği iddiasında.

Sınırsız çeşitlilik

“Bir önceki modelle kıyaslandığında en bariz yenilik lastik boşluğu” diyor Gennaioli. “28-30mm civarında olan lastik kalınlığını, bu sefer lastik boşluğunu pratikte bisikletin kullanım alanını bariz şekilde arttıran 33mm’e kadar yükselttik.” 

Yeni tasarım içeriğinde kadro üstü çanta için üst boruda bir altlıkla geliyor. Bu açıdan BMC’nin mukavemet ve gravel modelleri arasındaki sınırları esnetmeye çalıştığını düşünebilirsiniz. Gennaioli, Roadmachine ve firmanın gravel modeli URS arasında uçurum olduğu görüşünde. 

“Geçiş modellerine ihtiyaç duymuyoruz. İki farklı disiplinin ihtiyaçlarına cevap verebilecek en iyi modelleri üretmek, birbirinden farklı iki bisiklet gerektirir. Roadmachine ile kullanıcıların yolun daha pürüzlü olan veya asfaltsız bölümlerinde iyi performans gösterebilmesini sağlamak istedik” diyor Gennaioli. “Strade Bianche’nin beyaz toprak yolları Roadmachine için ideal bir tercih. Asfalt performansını törpülemeden, bisikletin kapasitesini bu yönde arttırmayı hedefledik.”

BMC her yeni tasarımda kullandıkları binlerce olası modeli dijital ortamda gösteren kendi gelişmiş bilgisayar modelleme yazılımını nasıl uyguladıklarını anlatmakta oldukça istekli. Şirket, teknolojinin Roadmachine’in karbon liflerinin yeniden yapılandırmasını sağlayarak, önde %20, orta göbek jakında ise %5 esnemezlik artışı sağladığı iddiasında. Buna karşın bisiklet 25g daha hafif. Medium kadro ağırlığı 895g.

“Yine de Roadmachine hala bir mukavemet bisikleti. Bu nedenle konfor göz ardı edilemezdi” diyor Gennaioli. “Aslında konfor en belirgin gelişim olanaklarından biriydi.” Esasen kadro tasarımında en radikal fiziksel değişiklikler konfor uğrunda yapıldı. Üst boru artık daha belirgin bir eğime sahip ve önceki modele oranla sele borusuyla 10mm daha aşağıda buluşuyor. Arka çatal da kadroyla 10mm daha aşağıda birleşiyor, yani sele borusu daha geniş bir yer tutuyor.

“D şeklindeki kadro borularının esnekleşmesi için daha fazla uzunluk yaratmak, uyumluluğu %25 oranında artırdı” diyor Gennaioli. Şirket ayrıca, daha bağışlayıcı bir kadro tasarımı için geometride bazı değişiklikler yapmış.

“İlk bisiklet devrimci olduğu kadar konfor anlamında bazıları tarafından biraz fazla agresif ya da kısıtlayıcı olarak görülüyordu. Bu yüzden sürüş pozisyonunu biraz daha kısaltarak ve gidonu biraz daha yükseğe taşıyarak tonu yumuşattık.

Aynı zamanda, tüm bisikletler hem düşük [7.2mm] hem de yüksek [32mm] boğaz kapağı seçeneği ile geliyor ki bu da çok fazla spacer’a [bilezik] ihtiyaç duyulmaksızın sürücüye uyum özgürlüğü tanıyor.”

BMC sıklıkla Roadmachine’i tek üretimlik “koleksiyon bisiklet” olarak tanımlıyordu. Bu ifade aşırı şişirilmiş beylik pazarlama mottosu gibi görülebilir, ancak son güncelleme turu, bu ifadeyi baltalayacak
gibi görünmüyor.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!