Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

TREK DOMANE SLR 9

En yeni Domane, hız ve çok yönlülüğe odaklanıyor

Yazı STU BOWERS

Orijinal Domane endurance yol bisikleti sektörünü yeniden tanımladı. Trek’in yenilikçi IsoSpeed konsepti – kadro sertliğini bozmadan dikey konfor sağlamak için sele borusu esnekliğini kadronun geri kalanından izole eden döner bir dekuplör – tanıtıldığı 2012 yılında bir hayli ses getirdi. Hız ve konforun evliliğinden doğan performans bisikleti, sahne aldığı ilk profesyonel sezonunda Fabian Cancellara’nın Strade Bianche’yi kazanmasına yardımcı oldu.

2016’da Trek, arka IsoSpeed’e ayarlanabilirlik özelliği getirdi ve alın borusunda benzer bir konsepti uygulayarak IsoSpeed’in etkilerini iyice ön plana çıkardı. Bu sayede ikinci nesil Domane yeniden büyük övgüler aldı. Üçüncü jenerasyon 2020 versiyonun ise karşılaması gereken birçok beklenti vardı.

Yeni yönler

“İnsanların yol bisikletlerini sürüş biçimlerinde büyük değişimler gözlemledik” diyor, Trek yol bisikletleri ürün müdürü Jordan Roessingh. “Farklı yol koşullarında binmek istiyorlar, bu yüzden çok yönlülüğe odaklandık. Binicilerin bu bisiklet üzerinde mümkün olduğunca fazla şey yapabileceğinden emin olmak istedik.”

Bu amaç uğrunda, yeni Domane SLR’a bir dizi yeni özellik eklenmiş. İlki, Domane artık markanın aero yarış modeli olan en son Madone’da da kullanılanla aynı L- şekilli, üst boru destekli IsoSpeed’i paylaşıyor. Bu bir ilerleme çünkü yalnızca daha fazla konfor sunmuyor, aynı zamanda ayarlaması da daha kolay. Benim tercihim, arka lastikten gelen kum ve pislikten çok uzakta olan, bisiklet üzerindeki yüksek pozisyon.

En yeni IsoSpeed teknolojisi, Domane’nin mimarisiyle sorunsuz bir şekilde harmanlanmış. İlk pürüzlü yüzeyde bunun faydaları hemen anlaşılıyor. Trek koca bir takdiri hakkediyor.

Trek, yeni IsoSpeed’in Domane SLR’a %27 arka bölüm konforu sağladığını belirtiyor. Bunu bir bağlamda belirtmek gerekirse yeni kadronun yarışçı kurulumu, bir önceki modelin en konfor odaklı kurulumuyla neredeyse aynı derecede konforlu. 

Bence bu rakam biraz şişirilmiş. Yine de bu demek değil ki Domane konforlu bir bisiklet değil. Eski modele kıyasla küçük titreşimleri kompanse etmede biraz daha bağışlayıcı hissettiriyor. Fakat büyük çukurları sönümlemede son derece iyi bir iş çıkarıyor.

Yeni kadro, test rotalarımda hız açısından dikkat çekici bir adım attı

Trek ayrıca yeni IsoSpeed sistemine “geri tepme etkisi” dediği bir mod ekledi ki bu da bisiklet hakimiyetini daha kontrollü ve daha az yalpalar hissettiriyor. Söylediklerim en yarışçı kurulumda daha az fark edilir, ancak yelpazenin diğer ucunda, yeni Domane’yi atik bir bisiklet olarak gözlemledim.

Bir önceki nesilden farklılık gösteren öndeki IsoSpeed, Domane’ye hizmet etmeye devam ediyor. Sarsıcı etkileri ortadan kaldırmakta yeterli. Bontrager’ın titreşim sönümleyici IsoCore karbon gidonlarının yardımıyla ön uç kabul edilebilir derecede pürüzsüz. Daha da önemlisi, konfor performans pahasına gelmiyor. Aslında en son Domane, hız açısından oyunu yükseltiyor.

Alt borusundaki BITS saklama bölmesi ile yenilikçi düşüncesi için Trek’i tebrik edilmeli, ancak uygulamanın gelecekte daha iyi olabileceğini hissediyorum.

“Nasıl sürdüklerini gözetmeksizin, herkes hızlı gitmek ister. Bu nedenle yeni kadroda çok daha büyük bir aerodinamik vurgu var” diyor Roessingh. “Kesinlikle Madone gibi tam olarak aero optimize edilmemiş, ancak “gerçekçi sürücüler için” hızda (30-35kmh) oldukça büyük iyileştirmeler yaptık.”

Trek bahsettiği aero kazanımları ölçmediğini söylüyor. Bu nedenle kesin bir kanıt sağlayamıyorum, ama şunu söyleyebilirim ki Bontrager’ın mükemmel Aeolus XXX 4 jant setinin yardımıyla, test rotalarımda hız açısından fark edilir bir artış hissettim.

Madone topraklarına girmeye başlayıp başlamadığını değerlendirdim. Şunu söyleyebilirim ki bisikletin yarış kimliğinden oldukça etkilendim. Nihayetinde Domane, Madone gibi bir bisiklet değil, ama bir zamanlar performans açısından aralarında çok belirgin olan çizgi artık bulanıklaşıyor. Buna karşın, Domane hala Trek’in mukavemet bisikletleri sınıfında en üst seçeneği.

Lastiklerin gücü

Domane’yi Madone’dan ayıran bariz farklılıklardan biri de lastik açıklığı. Her ne kadar benim kullandığım bisiklet 25mm lastiklerle gelse de, Domane’de herkese yetecek kadar uygun boşluk var. Zira, Trek 38mm’e kadar fırsat sunuyor. Trek’in lastiğin çevresinde 4mm alan sağlama tavsiyesini göz ardı ederseniz potansiyel olarak daha geniş lastikler alabilir ve geniş (32-35 mm) lastikleri tam uzunluktaki çamurluklarla eşleştirmekte bir sorun yaşamazsınız. 

Domane’nin uyumluluğu, üst borunun alt tarafında bir kaydırıcının (5mm’lik bir cıvata ile sabitlenmiş) hareket ettirilmesiyle ayarlanabiliyor. Sürgüyü öne yerleştirmek, L şeklindeki selenin maksimum ölçüde esnemesini sağlıyor.

Tüm bunlar Roessingh’in sözünü ettiği çok yönlülüğün bir sonucu, üstelik yeni Domane’nin kendine has özelliğini henüz daha söylemedik bile…

BITS – Bontrager Entegre Alet Deposu matara kafesinin altına monte edilen, açılan kapakla erişilen alt boruda bir bölme. İçerisine, bir iç lastik, levye, başlıklı hava tüpü ve çok amaçlı bir alyan seti için depolama alanı sağlıyor. Ek olarak, acil durumlar için jilenizi koyabileceğiniz yer de mevcut.

Yeni Domane’de herkese yetecek kadar uygun boşluk var. Trek 38mm lastik aralığı sunuyor

Bu, binicinin aşırı dolu mayo ceplerinden kaçınmasına izin veren güzel bir fikir. Fakat bu konuda bazı endişelerim var. Tam dolu matara ve kafes takılmışsa, özellikle kusurlu yüzeylerde sürerken kapakta bir miktar hareket vardı. Test sürüşlerimde aslında bana problem yaratmadı ama esas endişem zaman içinde aşınacağı ve kaçınılmaz olarak kapağın tıkanmaya başlayacağı.

“Dolu matarayla kapakta göreceli hareket olmasını bekliyorduk, ancak kapağın zamanla gevşemesini beklemiyoruz ”diyor Roessingh. “Bir şeylerin yanlış gitmesi durumunda, stok değiştirme kapakları yapıyoruz ve değiştirilmesi nispeten kolay bir parça” diye ekliyor.

Trek bana yeni bir kapak gönderdi ve yenisi biraz daha iyiydi, ama yine de bir parça hareket kaldı. Bu büyük bir sorun değil; fakat yeni bir Porsche satın alıp torpido gözünün sallandığını fark edersem nasıl hissedeceğimi merak ettim.

Yeni Domane SLR 9, Trek’in endurance modelleri platformunda ne kadar iyi ve ne kadar çok yönlü olmaya devam ettiğini gösteren parlayan bir örnek. Bu yüzden Trek’i yeniliği için kutluyorum, sonuçta Domane’yi ilk etapta böylesi başarılı bir bisiklet yapan yaratıcı düşünce.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Bir sonraki:

BİSAN PRAETOR

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

“ÇOK TERLEME YAVRUM HASTA OLURSUN”

Editoryal

AHMET ÖRKEN, KORONAVİRÜS MÜCADELESİNE DESTEK OLUYOR

Haberler

BİSİKLETLİ MACERALARINIZI KAYIT ALTINA ALIN | EN İYİ AKSİYON KAMERALARI

Editoryal

MAKSİMUM NABIZ ÇIKMAZI

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!