Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

ÖNE ÇIKAN BİSİKLET: TREK MADONE SLR 9

Trek, yeni Madone’un başarısındaki sırrın IsoFlow olduğunu belirtiyor

Yeni jenerasyon Trek Madone SLR 9
Yeni jenerasyon Trek Madone SLR 9

Detaylı bilgi için alatin.com.tr

Trek Madone, son birkaç yıldır aerodinamik verimliliği konforla dengelemede en iyi aero yol bisikletleri arasında gösteriliyor.

Bu başarı, Trek’in ilk kez 2015 yılında tanıttığı ve o zamandan beri Madone’da da çeşitli güncellenen versiyonları kullanılan IsoSpeed ayrıştırıcı sisteminin dahil edilmesi sayesinde oldu. Ta ki şimdiye kadar.

Trek’in verilerine göre, son Madone, bir önceki versiyona göre 300 g hafiflemesi ve 45 km/s’te 19 watt’a kadar tasarruf sağlaması için agresif bir revizyona tabi tutuldu.  56 cm SLR 9’un belirtilen ağırlığı 7.1 olmasına rağmen Trek bugüne kadar ürettikleri en hızlı bisiklet olduğunu söylüyor. Bunu başarmak için Trek, IsoSpeed’i aldı ve yerine IsoFlow olarak adlandırılan yeni bir sistemi monte etti.

Temelde IsoFlow orta kadro borusunda bir delik ama Trek bu tasarımın yeni kadroda birkaç büyük fayda sağladığını söylüyor. İlk olarak, IsoFlow sele borusunun üst kısmının kirişi, bisiklete IsoSpeed’e benzer bir konfor sağlıyor, ancak karmaşık pivotlara ve ayarlanabilir esneme bileşenlerine ihtiyaç duymaksızın.

“IsoFlow en rijit kurulumda IsoSpeed’in sunduğu konforun aynısını sağlıyor” diyor Trek’in yol bisikletleri direktörü Jordan Roessingh. “Eski tasarımın ayarlanabilir özelliğinden vazgeçtik çünkü birçok insanın bir kez ayarladıktan sonra bir daha dokunmadığını gördük. IsoFlow, kompozit yerleşim, şekillendirme ve güvenlik perspektifleri açısından benzersiz bir tasarım zorluğuydu, ancak bu tasarım üzerine iki yıldır çalışıyoruz, bu yüzden konseptin sağlamlığına güveniyoruz.”

İkinci olarak IsoFlow, aerodinamiği iyileştirmeyi amaçlıyor. “Alın borusunun etrafından bisikletçinin arkasındaki alçak basınç bölgesine akan hava akışını hızlandırıyor” diyor Trek’in baş tasarım mühendisi Alex Bedinghaus. Yüksek basıncın bisikletçiyi arkadan ittirmesinin tam tersi gibi düşük basınç da fazlaca sürtünme yaratır.

“Orta borudaki delik, havayı bu düşük basınçlı alana daha hızlı yönlendirerek bisikletçi üzerindeki sürtünmeyi azaltıyor” diyor Bedinghaus. “IsoFlow başlı başına bir önceki versiyondan üç watt tasarruf sağlıyor.”

Tamamen revize edilmiş damla boru profiline ek orta göbek gibi alanlarda artırılmış boyutlar, iddia edilen 19 watt’lık iyileştirmenin geri kalan yarısını oluşturuyor. Orijinal gidon korunurken aero kazanımlar tasarımsal yeniliklerden geliyor.

Trek’e göre bu, 45km/s’lik her sürüşte bir dakika tasarrufa eşit. Birçok insan için, 45km/s sürdürülebilir bir hız değil, bu nedenle Trek, yeni Madone’un 25km/s’de de 58 saniye tasarruf ettiğini söylüyor.

Trek aerodinamik bölümünden Jon Davis, “orta göbek boyutunu matara boyutuna yaklaştırmak, mataraların yarattığı sürtünmeyi azaltıyor” diyor. “Ek olarak, karbon yerleşim planlaması ve aerodinamik iyileştirme, o kadar yoğun, yinelemeli bir süreçti ki, daha iyi teknolojiye ve önceki modelden kalan çalışmalarımız sayesinde ileri bir başlangıç noktasına sahip olarak gelişimi sağlayabildik.”

Elmanın diğer yarısı

Yeni Madone’un iddia edilen avantajının diğer yarısı; görünüşe göre, ön profilini daraltarak kullanıcıyı daha aerodinamik bir konuma yerleştiren tek parça kokpitiyle elde ediliyor. Bunu başarmak için droplar, daha çok bir Gravel bisikletinkine benziyor.

“Gidon, elciklerde droplardan 3 cm daha dar. Bu yüzden 42 cm’lik bir gidon [droplardan ölçülen] 39 cm elcik demek” diyor Davis. Dahası, 20 mm daha kısa droplara ulaşım daha kompakt ki bu da droplarda geçirdiğiniz zamanın çok daha konforlu ve uzun olması anlamına gelmeli.

“Kullanıcının hava akışının aşağı yönlü olduğunun bilincinde, kokpitin şeklini geliştirmek için çalıştık ki bu genellikle pek düşünülmeyen bir şeydir. Zira bu, gidonun sebep olduğu akış ile kullanıcı tarafından oluşturulan girdaplar arasındaki çok fazla etkileşim demektir.”

Trek; yeni tek parça kokpitin getirdiği ayarlanabilirlik konusunda geriye doğru atılan adımı telafi etmek için, kullanıcıların kendilerine en uygun olanı bulmalarını sağlayabilek 14 farklı boyutta kokpit sunacağını belirtiyor. Ayrıca bisikletin, standart bir gidon ve gidon boğazı kombinasyonuna, yalnızca furç takımını değiştirerek uyumlu hale getirileceğini söylüyor.

Yeni Madone SLR’nin fütüristik görünümü bir uzay gemisine benzetiliyor, bu nedenle sürüş kalitesinin başka dünyaya ait olup olmadığını görmek için gelecek ayların bisiklet inceleme bölümünü takipte kalın.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Öne Çıkanlar

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!