Vittoria Corsa Pro yol bisikleti lastik incelemesi

Vittoria Corsa Pro yol bisikleti lastik incelemesi

Yazı AARON BORRILL

Vittoria’nın ürün yelpazesindeki en değerli ürün her zaman Corsa Pro oldu. En yeni versiyonu ise birkaç basamak daha yukarı çıkarıyor. Vittoria, ağırlıktan ödün vermeden genel performansı iyileştirdiği ve delinme korumayı artırdığı söylenen yeni bir kauçuk bileşimi ile geliyor. Üstelik vulkanizasyon süreci geliştirerek araştırma ve geliştirme alanında önemli adımlar atılmış.

Etkileyici iddialar, ancak en iyi yol bisikleti lastikleri arasındaki rakipler de günümüzde artık benzer iddialarla geliyor.

Lastik markanın alametifarikası olan kahverengi yanakları ve kontrastlı orta sırt deseni ile dikkat çekiyor. Binlerce kilometre süren testlerin ardından, performans ve delinme koruması açısından lastikte henüz bir kusur yok. Hatta, Corsa Pro lastiklerinin o kadar iyi olduğunu söyleyebilirim ki dayanıklılıkları nedeniyle Corsa Pro Controls’u tamamen modası geçmiş hale getirmiş olabilir.

Vittoria Corsa Pro lastiklerin tasarımı ve özellikleri

Vittoria, önceki yaklaşımını korurken, estetiği geliştiren ince dokunuşlar ekledi. Bunlar arasında, lastik basıncı ve özellikleri ile ilgili tüm gerekli bilgileri sağlayan yeni bir yanak sıcak yama yer alıyor. Bu çok akıllı bir ekleme, ilk olarak 2022 yılında Vittoria Corsa N.Ext lastiğinde kullanıldı.

Özellikler açısından, sırt deseni ve 320 tpi pamuk kılıf önceki Corsa Pro modellerinden farklı değil, ancak hava tutma özelliğini ve ezilmiş jantlara veya pürüzlü jant kenarlarına karşı korumayı artırmayı amaçlayan yeni bir “Bead Shield” ve Zylon kenar özelliği bulunmakta.

Vittoria, yeni lastiğin önceki modele göre %12 daha az yuvarlanma direnci, %18 daha fazla delinme direnci ve %4 daha hafif olduğunu iddia etmekte. Bunlar, Vittoria’nın yeni vulkanizasyon sürecine atfettiği önemli gelişmeler. Önceki nesil Corsa lastiklerinde sırt pamuk kılıfa yapıştırılırken, bu lastiklerde yeni bir “elektrikli vulkanizasyon” süreci kullanılıyor. Bu süreç, orijinal “tubular” tasarımının sürüş hissini gerçek vulkanize lastiklerin dayanıklılığıyla harmanlamak amacıyla sırtın kılıfa kesintisiz bir şekilde uygulanmasını sağlıyor.

Corsa lastik serisi, Corsa Pro Control, Corsa Pro (test edildi), Corsa Pro Speed, Corsa Pro Tubular, Corsa N.Ext ve yeni Corsa Pro tubeless tipi lastiklerden oluşuyor. Corsa Pro altı farklı genişlikte mevcut: 24c, 26c, 28c, 29c (Geniş Jant), 30c ve 32c.

Vittoria Corsa Pro lastiklerinin takılması

Önceki Corsa lastikleri, janta takılması ve yerleştirilmesi zor olmasıyla biliniyordu, ancak yeni lastikler, yerine kolayca yerleştirilebilen oldukça esnek bir gövdeye sahip. Bu işlem çoğunlukla elle yapılabiliyor, ancak jant genişliğine bağlı olarak levye kullanmanız gerekebilir.

Bir ipucu olarak, iç jantı her zaman biraz sızdırmazlık maddesi ile kaplamanızı öneririm. Lastik şişirmeye başladığınızda lastik kenarlarının yerine oturmasına yardımcı olması için bol miktarda eklemeniz ve jant yatağına eşit olarak yaymanız gerekir. Ayrıca, lastik kenarlarının valf deliğinin her iki yanında olduğundan emin olmanız da önemlidir, çünkü bu, havanın lastik duvarlarına baskı yapmasını ve lastik kenarlarını yerine oturmasını sağlar. Bu teknik kullanılarak, lastikler ayaklı pompa ile kolayca şişirilebilir.

Nasıl performans gösteriyorlar?

Tubeless veya iç lastikle kullanıyor olun, Vittoria Corsa Pro lastikler detaylarla dolu bir sürüş kalitesi sunuyor. Gövdenin esnekliği yol hissini mükemmel bir şekilde aktarıyor. Yeni vulkanizasyon işlemi ve kauçuk bileşimi delinme konusunda gönül rahatlığı sağlıyor. Bu lastiklerde henüz patlama yaşamamış olsam da, alt boru ve sele borusunda biraz sızdırmazlık spreyi gördüm, bu da tubeless sistemin işini yaptığını gösteriyor – ve burada binlerce kilometreye varan test, yarış ve sürüşten bahsediyoruz.

Corsa Pro lastikleri, kancalı ve kancasız jantlarla uyumlu, ancak Vittoria kancasız jantlar için 28c ve üzeri lastiklerin kullanılmasını öneriyor. Corsa Pro’nun diğer avantajlarından biri de rakiplerine kıyasla hafif olması. 28c modelinde Vittoria Corsa Pro lastiği 278 g ağırlığında ve bu da onu segmentindeki en hafif yarış lastikleri arasına koyuyor. Bağlam olarak, sadece Specialized S-Works Turbo TLR Race (28 mm, 264 g), Enve Race Day SES (27 mm, 199 g) ve Hutchinson Blackbird Race (28 mm, 245 g) daha hafif, ancak bir yarış lastiğinde ağırlıktan daha önemli olan şeyler çekiş, konfor ve dayanıklılıktır.

Bu lastikleri 24c, 26c, 29c ve 30c dahil olmak üzere çeşitli formatlarda kullandım, ancak benim tercih ettiğim genişlik 28c çünkü bu genişlik konfor, hız ve yol tutuşunun en iyi kombinasyonunu sağladığını gördüm – tabii ki lastik basıncınızı doğru ayarlamanız gerekir. Yollar engebeli ve bozuksa, 30c ve üzeri lastikleri tercih edilmelidir (daha büyük hacim ve ayak izi, daha düşük basınç ve daha iyi konfor sağlar), ancak 62kg ağırlığımla, hiçbir zaman lastiklerimin yetersiz olduğunu hissetmedim veya çekiş ve uyum konusunda zorluk yaşamadım. Lastik basınçlarım araziye, sıcaklığa (ve mevsime) göre değişiyordu, ancak Vittoria’nın online lastik basıncı kılavuzunda önerilen 53/55 psi ön/arka değerine neredeyse tam olarak uyan 50/55 psi ön/arka değerinde karar kıldım.

Bicycle Rolling Resistance tarafından yapılan bağımsız testler, Continental GP5000 S TR’nin yuvarlanma direnci açısından biraz daha hızlı olduğunu gösterdi, ancak Corsa Pro, tutuş ve delinme koruması açısından en üst sırada yer aldı. Bununla birlikte, lastiklerin gerçekten parladığı yer virajlarda, ancak lastiğin tutuş rezervlerini tam olarak keşfetmek ve kullanmak için geniş iç jant genişliğine sahip bir tekerleğe ihtiyacınız olacak.

Corsa Pro’ları Enve 6.7 SES (23 mm iç çap) ve Scribe Elan SL 50+ Carbon (24mm iç çap) ile Zipp 353 NSW (25mm iç çap) gibi çeşitli farklı jantlarla eşleştirdim. 23mm veya daha geniş iç genişliğin 28c lastik formatına en uygun olduğunu gördüm, çünkü bu, yol ile daha geniş bir temas alanı ve daha az şişkin bir lastik şekli sağlıyor.

Tek sorun, bej renkli yanaklar. Bunlar ilk bakışta harika görünüyor; jantlarınızın ve bisikletinizin estetik görünümünü muhteşem bir şekilde geliştiriyor, ancak zamanla oldukça hızlı bir şekilde renkleri soluyor ve koyulaşıyor. Gelecekte Corsa Pro’nun saf siyah bir versiyonunu görmek isterim. Vittoria’daki yetkililerle konuştuğumda, şirketin bu konuyu tartıştığını, ancak henüz bir netliğin olmadığını söylediler.

Ayrıca, lastik sırtının kabarcıklaşıp gövdeden ayrıldığı bazı vakalar da bildirilmiş. Bu konu hakkında sorulan bir soruya Vittoria, “Az sayıda vaka yaşadık ve bu sorun fabrikada çözüldü. Bu sorun, kürleme işlemi sırasında yüksek nemden kaynaklanıyordu” yanıtını verdi.

Vittoria Corsa Pro lastiklerin değerlendirme sonucu

Fiyat etiketine bakınca, bu lastikler piyasadaki en ucuz lastikler değil, ancak paranızın karşılığında birçok etkileyici özellik elde ediyorsunuz. Yuvarlanma direnci, özellikle gerçek dünyada ölçülmesi zor olsa da, dayanıklılık ve yol tutuşu yeterince değerlendirilebilir ve benim deneyimlerime göre Corsa Pro lastikler bu alanlarda, özellikle de yarış lastiği olarak delinme koruması açısından mükemmel.

Bu lastikleri her türlü hava koşulunda ve yol yüzeyinde (kısa gravel bölümlerinde bile) kapsamlı bir şekilde test ettim, bu nedenle performans odaklı güvenilir bir lastik satın aldığınızdan emin olabilirsiniz. Aslında, test ettiğim tüm yüksek performanslı yarış lastikleri arasında Vittoria Corsa Pro’nun en dayanıklı lastiklerden biri olduğunu söyleyebilirim. Hatta o kadar iyiler ki, kişisel olarak Corsa Control modeline artık ihtiyaç duymuyorum.

Vittoria Corsa Pro lastik özellikleri

  • Ağırlık: Lastik başına 278 g (28c)
  • Genişlikler: 700x24c, 26c, 28c (test edildi), 29c, 30c, 32c
  • Format: İç lastik, tubeless
  • Gövde: 320 tpi pamuk
  • Koruma: Delinme önleyici kemer
  • Hookless uyumlu: 28c ve üzeri


Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir