Canyon Aeroad yol bisikleti ardındaki teknoloji

Canyon Aeroad yol bisikleti ardındaki teknoloji

Canyon Aeroad yol bisikleti ardındaki teknoloji güncellemelerini mühendisleri anlattı.

Almanlar çok titizdir ya da öyle bilinirler. O zaman Alman kadro tasarımcılarının nihai güç. Young katsayısı ve aerodinamik sürtünme gibi detaylara takıntılı olması pek şaşırtıcı değil. Bu yaklaşım giderek popülerleşen bir avuç Alman markasında işe yaradı. Fakat bu markalar arasında Canyon pek bilinmeyen bir internet perakendecisi olmaktan. İki World Tour takımının sponsorluğuna meteor hızıyla terfi ederek dikkat çekti. Ve markanın yeni amiral gemisi Aeroad, aero-yol bisikletleri için yeni bir standart oluşturmayı umuyor.  

Canyon’da tasarım mühendisliği yapan Wofgang Kohl, “Amaç hızlı bir bisiklet yapmaktı” diyor. “Bu proje Speedmax TT modelimize dayanıyor ama konforu ve yolda sürüş hassasiyetini artırmak istedik. Bu da farklı bir tasarım dili istiyor ve sanki sıfırdan başlıyormuşsunuz gibi düşünmek gerekiyor.” Canyon’daki ekip hiçbir ayrıntıyı gözden kaçırmamış; bisikleti proje boyunca dört farklı aşamada rüzgar tünelinde test etmiş. “Çok fazla değişken olduğu için, bunun var olan en hızlı bisiklet olduğunu söyleyemeyiz” diyor Kohl. “Ama kendi sapma açısı aralığımızda, rakiplerimize kıyasla 3-4 watt daha iyi olduğunu gördük. ”Bu sapma aralığı, yani havanın bisiklet ve sürücüsüne çarptığı açı, Aeroad’da oldukça dar tutulmuş: “Bisikleti negatiften pozitif on dereceye kadar performans gösterecek şekilde tasarladık; bisikletçilerin çoğunlukla bu açıyla karşılaştıklarına inanıyoruz.”

Canyon Aeroad daha fazla watt tasarruf sağlamakla övünüyor

Aeroad’ın her parçası aerodinamiği geliştirmek üzere düşünülmüş. Entegre gidon ve gidon boğazı bisiklete aerodinamik bir form kazandırıyor. Mühendisler, spacer şekillerini bisikletin ön tarafındaki aerodinamik profile uyacak şekilde tasarladı. Burası, havayla ilk temas eden yer olarak, aerodinamik kazanımlar açısından verimli bir nokta. Canyon, kokpit ve gidonda geleneksel düzeneklere göre en az beş watt daha fazla tasarruf sağlamakla övünüyor. Canyon, bisikletin önündeki kablo örgüsünü azaltmak için Aeroad’ın hemen her modelinde Shimano Di2 vites grubunu tercih etti. Mühendisler sele direğini havayı yaracak şekilde tasarladı; ancak bu parça, bisikletin diğer bölümlerine kıyasla daha az aerodinamik avantaja sahip. “Sele direği mümkün olan en aerodinamik tasarıma sahip değil” diye açıklıyor Kohl. “Konforu artırmak için ince tutuldu. biz bunu bir tür ödün verme olarak görmüyoruz çünkü konfor aynı zamanda hız demektir.” Canyon, bisiklete standart olarak 25 milimlik lastikler taktı. Ayrıca 28 milimlik lastik için yer bıraktı; bu da sürüşe ek konfor sağlıyor.

Geleceği olan bir yol bisikleti freni

Canyon güncel aero fren trendlerinden de uzak durmuş. Birçok marka bunları ya maşanın arkasına ya da orta göbeğe saklıyor. “Orta göbeğe doğrudan monte edilen frenler hızlı değil” diyor Kohl. “Çeki borularında durmak yerine aynakol dişlileri ve aynakola bitişik konumlanması, rüzgardan daha çok korunduğu anlamına gelmiyor.”  Bir diğer faktör de mekanik ayarların daha hızlı yapılması. “Profesyonel takımlarımız tekerlek değişimi ve ayarlarına çok önem veriyor. Daha kolay bir fren konumunu büyük bir avantaj olarak görüyoruz.” Kadronun yapımında ise diğer büyük markalar gibi Canyon da Uzak Doğu üretim yöntemlerine başvurmuş. Kohl, çalıştıkları Tayvanlı fabrikanın uzmanlığının katkısını yadsımıyor.

Bu aslında sektörün “sessizlik yeminine” karşı gelen bir duruş. “Biz Avrupa’da her şeyi tasarlıyoruz, üretici de sadece üretimi yapıyor gibi bir anlayış var. Bu artık doğru değil” diyor. “Üreticinin de çok iyi fikirleri var ve birlikte çalışıyoruz.” Kohl, Canyon’un üretici fabrikasının Toray ve Mitsubishi karbon fiber kullandığını söylüyor. Ancak Canyon, sektörde yaygın olduğu gibi hazır reçineyle karbonu tek tedarikçiden almak yerine, karbona bağlanacak kendi reçine sistemlerini geliştirdi.”  Bu, karbon fiber üzerinde çok daha fazla kontrol ve kişiselleştirilebilirlik sağlıyor.

Bisikletin belki de tek kusuru, bisiklet bilgisayarının geniş ve düz gidon yüzeyinin tam olarak neresine monte edileceğinin net olmaması gibi oldukça küçük bir ayrıntı. “Üzerinde çalışıyoruz!” diye söz veriyor.


Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir