Lastikler, bisikletiniz ile yol arasındaki tek temas noktası oldukları için bir bisikletteki en önemli – hatta en önemlisi – bileşenlerden biridir. Lastikleriniz sizi dik tutmada rol oynar, hızınızı ve bisikletinizin sürüş kalitesini etkiler ve elbette kaçınılmaz olarak patladığında aniden durmanıza sebebiyet verebilir.
Bu nedenle doğru lastiği seçmek çok önemlidir. Sonuç olarak, mükemmel bir çok yönlü yol lastiği yuvarlanma direnci, ağırlık, tutuş ve patlamalara karşı dayanıklılık arasında ideal bir dengeye sahip olmalıdır. Elbette her biri bir diğerinin pahasına olacaktır çünkü bu dengeyi sağlamak ağızdan çıktığı kadar kolay değil.
Çoğu lastik, son yıllarda artan genişliklerle geliyor. Geleneksel dar lastikler geçmişte kaldı ve bazı markalar artık tasarımlarını 35mm veya daha fazlasına artırıyor; çok uzun zaman önce bir yol bisikleti için hayal bile edilemeyen bir genişlik. Lastik genişliğinize karar vermeden önce, bisikletinizin ne kadar lastik boşluğuna sahip olduğunu kontrol etmeniz önemlidir. Bazı eski kadrolar veya jant frenli kaliperler oldukça sınırlayıcı olabilir.
Günümüzde en popüler lastik boyutu, hız ve ağırlığın yanı sıra delinme direnci ve tutuşun en iyi uzlaşmasını sunduğu düşünülen 25mm veya 28mm’dir.
Ancak bazı görüşlere göre, daha düşük basınçlarda daha geniş lastiklerin en hızlı olduğu yönünde; tabii buradaki en kritik nokta, yalnızca daha geniş jantlara takıldığında en hızlı olabileceği. Birkaç jant markası – aralarında Zipp ve Enve de var – 25mm’i önerirken, birçok lastik yalnızca 28mm veya daha geniş en son kancasız jantlarla uyumlu.
Ayrıca, tubeless teknolojisinin yol bisikletlerinde daha yaygın olarak kullanıldığını ve mevcut olduğunu, hatta bazı markaların kutudan tubeless uyumlu bisikletler tedarik ettiğini görüyoruz. Aşağıdaki seçeneklerin çoğu tubeless uyumlu olsa da, en iyi tubeless yol bisikleti lastikleri ve bunların nasıl kurulacağına dair daha ayrıntılı bir kılavuz daha hazırladık.
Aşağıda listelenen lastikler her türlü sürüş için piyasadaki en iyi yol bisikleti lastikleridir.
En iyi 10 yol bisikleti lastiği
Continental GP5000 S TR

- Boyut: 25mm ile 32mm
- Ağırlık: 275g ile 350g
Conti, GP5000 S TR’nin orijinalinden daha hızlı bir sürüş ve daha düşük ağırlık sunduğu iddia edilen ikinci nesil GP5000’e geçti. Aynı zamanda, ilk kez 28mm ve daha geniş lastikler için kancasız jant uyumluluğu gösteriyor. BlackChili kauçuk bileşiği ve Vectran delinme koruma kemeri dahil olmak üzere, ilk nesil GP5000’deki teknolojinin çoğu buraya da taşınıyor. Continental ayrıca yan duvar dayanıklılığının iyileştirildiğini söylüyor.
Daha düşük bir ağırlık istiyorsanız ve tubeless’a geçmediyseniz, orijinal GP5000 iç lastikli olarak hala satılıyor. Daha spesifik bir arayışınız varsa, ürün yelpazesi ayrıca GP5000 AS TR (tüm mevsim kullanımı için) ve GP5000 TT TR (zamana karşı için daha düşük ağırlık) gibi seçenekler sunuyor.
Vittoria Corsa Pro

- Boyut: 24mm ile 32mm
- Ağırlık: 265g – 320g
Vittoria Corsa Pro, önceki nesil lastikte bir geliştirme sunuyor ve adından da anlaşılacağı gibi profesyonel bir seçim. Vittoria, esnek bir sürüş için 320 tpi pamuklu kasayı korudu, ancak önceki lastikte olduğu gibi ikisini birbirine yapıştırmak yerine artık elektrik kullanarak sırt kauçuğunu “hafifçe vulkanize ediyor”.
Conti GP5000’de olduğu gibi, Corsa Pro lastik yelpazesi de büyüdü; Zamana karşılar için üretilen Corsa Pro Speed, standart lastikten 45g’a kadar daha hafif ve yuvarlanma direncinde %5’lik bir azalma sunuyor.
Vittoria Corsa Nex.T

- Boyut: 24mm ile34 mm
- Ağırlık: 260g – 340g
Corsa Pro, Vittoria’nın yüksek iplik sayılı pamuklu kasasına sadık kalırken, Corsa Nex.T bunu 100 tpi naylonla değiştiriyor. Bu, rakipler tarafından kullanılan teknolojiyle aynı ve fiyatı Corsa Pro lastikler dahil, rakiplerine göre daha düşük.
Tubeless ve iç lastikli varyantlarında 24mm, 26mm, 28mm, 30mm, 32mm ve 34mm boyutları mevcut. Kısacası bolca seçenek demek. 28mm tubeless lastik tartıda rekabetçi 302g ile geliyor.
Schwalbe Pro One

- Boyut: 23mm ile 32mm
- Ağırlık: 215g – 310g
Schwalbe Pro One, iç lastikli ve iç lastiksiz Evolution çeşidi de dahil olmak üzere çok çeşitli formatlarda mevcut olan bir diğer lastik. Çok çeşitli lastik genişliklerinin yanı sıra şeffaf veya siyah yan duvar seçenekleri de mevcut. Hepsi aynı esnek Super Race 127 tpi karkasını kullanıyor ve Addix kauçuk bileşiği ile V-Guard delinme koruması teknolojilerini paylaşıyor.
Schwalbe’nin lastikleri, ister iç lastikli ister tubeless olsun, genellikle piyasadaki en keyifli sürüş lastikleri arasında sayılıyor ve marka, lastiklerini bu kaliteye öncelik verecek şekilde geliştirdiğini ve buna ‘souplesse’ adını verdiğinin altını çiziyor.
Pirelli P-Zero Race

- Boyut: 26mm ile 30mm
- Ağırlık: 205g ile 245g
Hem iç lastikli hem de tubeless olarak mevcut bir diğer lastik olan P Zero Race, düşük ağırlık ve Pirelli’nin SmartEvo kauçuk bileşiğini bir arada sunuyor. Başlangıçta Formula 1 arabaları için geliştirilen Pirelli lastik, P-Zero otomobil lastiklerinin performans avantajlarının çoğunu bisiklet muadillerinin geliştirilmesine aktardı ve büyük bir etki yarattı. Sunulan üç genişlik çoğu bisikletçiye hitap etse de en genişi 30mm’de olan lastikler modern bir yol bisikleti için günümüzde biraz dar olabilirler. İç lastiksiz P Zero Race TLR bunu altı boyutla telafi etmeyi deniyor ve 40mm’de zirveye ulaşıyor.
Hutchinson Fusion5

- Boyut: 23mm ile 28mm
- Ağırlık: 255g
Hutchinson Fusion5 lastikleri inanılmaz derecede etkileyici. Wheel Energy adlı bir Fin şirketinin yaptığı bağımsız testler, Hutchinson tarafından kullanılan yeni 11Storm bileşiğinin önceki yinelemeden %14 daha hızlı döndüğünü ve ıslak zeminde %11 daha iyi tutunduğunu buldu.
Ayrıca oldukça hafifler. 25mm lastikler tartıda 255g geliyorlar ve tubeless uyumlular, hatta iç lastikten tubeless’a dönüştürmek için gerekli bileşenleri içeren bir set ile birlikte satılıyorlar. Ancak en önemlisi, Hutchinson Fusion5 lastikleri ulaşılabilir fiyat etiketiyle dikkat çekiyor.
Nisan 2024’te Hutchinson, Fusion5 lastiğinin halefini duyurdu. Blackbird adı verilen bu lastiğin, yeni kauçuk bileşiği ve sırt katmanının üçten ikiye düşürülmesiyle daha hızlı ve daha dayanıklı olduğu iddia ediliyor.
Michelin Power Cup

- Boyut: 23mm ile 28mm
- Ağırlık: 205g ila 255g
Michelin Power Cup, Power lastik serisine en son eklenen ürün ve gösterildiği gibi hem iç lastikli hem de tubeless hem de tubular versiyonlar mevcut. İç lastikli lastik genişlikleri 23mm ile 28mm arasında değişirken, tubeless 25mm’den başlayıp, 30mm’e kadar çıkıyor ve kancasız uyumlu.
Pürüzsüz sırt deseni daha düşük yuvarlanma direnci anlamına geliyor ve lastik Michelin’in Gum-X kauçuğunu kullanıyor. Power Cup serisi, Michelin’in Yarışma Serisinde Michelin Pro All-Season’ın yanında yer alırken, Racing Line bunun üstünde yer alıyor ve bir zamana karşı lastiği ve tubular versiyonu içeriyor.
GoodYear Eagle F1

- Boyut: 25mm ile 34mm
- Ağırlık: 190g ile 345g
Goodyear Eagle yol bisikleti lastik serisi 2023 yılında güncellendi ve artık çok daha fazla seçenek sunuyor: Toplamda 47 farklı lastik. Lastikler F1 Supersport R’den Eagle F1 R’e ve standart Eagle’a kadar uzanıyor. Tüm lastikler iç lastikli veya tubeless kullanım için mevcut, ayrıca ten rengi ve siyah yan duvarlar arasında seçim yapabilirsiniz. Lastik modeline bağlı olarak 25mm’den 34mm’e kadar değişen genişlik seçeneklerini bulunuyor.
Eagle F1 lastikleri Dynamic:UHP adı verilen yeni bir kauçuk bileşiği kullanıyor ve R:Shield delinme koruma katmanının yanı sıra Goodyear’ın benzersiz kısa katmanlı 150 tpi kasasını barındırıyor. Goodyear, daha düşük ağırlıkla birlikte, gelişmiş kavrama, yuvarlanma direnci ve dayanıklılık sunuyor.
Specialized S-Works Mondo

- Boyut: 28m ile 35mm
- Ağırlık: 310g ile 360g
Kavrama ve düşük yuvarlanma direncini dayanıklılık ve delinme korumasıyla birleştirmek için tasarlanan S-Works Mondo lastiği, Specialized serisinde S-Works Turbo ve Roubaix lastikleri arasında yer alıyor. Diğer lastikler 25mm veya daha dar genişliklerde gelirken, Specialized parasını daha geniş daha iyidir mantrasına yatırdı ve 28mm’den başlayıp iki sıçramayla 35mm’e çıktı. Ayrıca sadece tubeless uyumlu, yani iç lastik yok.
Üstelik aşınma oranı ve sürüş konforu da oldukça iyi.
Maxxis High Road

- Boyut: 25mm ile 28mm
- Ağırlık: 210g
Profesyonel seviyede yarışan Maxxis High Road lastikleri pahalı ancak performans açısından kanıtlanmış ve artık tubeless ve iç lastik çeşitleri mevcut.
Maxxis, HYPR bileşiğinin yuvarlanma direncini %16 azalttığını ancak özellikle ıslak zeminde selefine göre tutuşu %23 artırdığını iddia ediyor. Ayrıca, lastiklerin taktir edilesi 210g ağırlığında olmasına rağmen K2 Kevlar kumaşının delinme koruması sağladığını söylüyor.
Tek sınırlayıcı faktör, High Road lastiklerinin yalnızca 25mm ve 28mm olarak mevcut olması.


