Paris-Roubaix 2025 teknoloji galerisi: 35 mm lastikler, arazi grupsetleri ve kaldırım taşlarının üstesinden gelmek için teknik detaylar

Paris-Roubaix 2025 teknoloji galerisi: 35 mm lastikler, arazi grupsetleri ve kaldırım taşlarının üstesinden gelmek için teknik detaylar

Kemik titreten Paris-Roubaix parke taşlarını erkekler ve kadınlar WorldTour pelotonları için daha rahat hale getirmeye yardımcı olacak özel bisikletler veya süspansiyonlu maşalar artık olmayabilir, ancak bu, takım mekanikerlerinin Kuzey Cehennemi söz konusu olduğunda ekstra çaba sarf etmeleri gerekmediği anlamına gelmiyor. Modern yol bisikletlerinin çoğu, en zorlu arazilere bile dayanabilecek yeterli esneklik ve uyumluluğa sahip çok yönlü modeller olarak lanse ediliyor, ancak sivri taşlarda patlakları ve mekanik arızaları durdurmak ve bisikletlerin mümkün olduğunca verimli çalışmasını sağlamak için önleyici tedbirler hala çok önemli.

Bu yıl Roubaix’de, bir bisikletçinin yarışını mümkün olduğunca felaketsiz hale getirmek için en önemli değişken olarak lastik seçimlerine ve basınçlarına odaklanıldı. Gördüğümüz en dar lastikler 28mm idi, ancak 35mm’ye kadar geniş lastik kullanan yarışçılar da vardı – bu yarışın son edisyonlarında lastik açıklığını sınırlarına kadar zorlayan bir eğilim söz konusu. Tüm mesele, yarışın asfalt bölümlerinde verimli yuvarlanma direnci ile pürüzlü parke taşları üzerinde dayanıklılık arasındaki dengeyi sağlamaktan geçiyor. Asfaltta özellikle uzun bir asfalt başlangıç bölümüne sahip olan erkekler yarışında, parke taşlı sektörlerden önce pozisyon alma görevi olan bisikletçiler genellikle daha dar lastikler kullanırken, parke taşlar üzerinde zafer için mücadele etmesi beklenen takım liderleri daha geniş lastikler kullandı.

Roubaix gibi uzun ve düz yarışlarda giderek daha yaygın hale gelen bir başka şey de tek aynakol yaprak kurulumları – Lizzie Deignan 2021’de Paris-Roubaix Femmes’in ilk kadınlar edisyonunu kazandığında Lidl-Trek bu trendin öncüsüydü. Şimdi, Visma-Lease a Bike ve SD Worx-Protime gibi diğer WorldTour takımları bu yoldan gitmeyi tercih etti.

Cyclist Türkiye, Roubaix’nin hem erkekler hem de kadınlar edisyonlarında Kuzey Fransa’nın pavé’sinde mümkün olan en pürüzsüz sürüşü sağlamak için takımların ne kullandıklarını inceliyor. Hem bazı heyecan verici yenilikler hem de şaşırtıcı derecede eski usul, evde taklit edilmesi nispeten kolay olan analog kaldırım taşı hileleri gördük.

Pauline Ferrand-Prévot bu yılki Paris-Roubaix Femmes yarışını Gravaa’nın KAPS lastik şişirme sistemini kullanarak kazandı ve erkek Visma takımının yarış bisikletlerinde de bu sistem yer aldı. Bu sistem, gidonun ucuna monte edilen bir tetik aracılığıyla lastik basıncının anında ayarlanmasını sağlayan mini elektronik bir şişirici içeren göbek kullanıyor.

Visma-Lease bisikletçisi galibiyetinden sonra şunları söyledi: “Arnavut kaldırımlı bölgelerde daha düşük basınca sahip olmak kesinlikle çok iyiydi. Çok daha rahat olduğumuzu görebiliyordum, daha az zıplama ile arka tekerlekte daha fazla tutunma vardı. Asfaltta lastiklerin basıncını tekrardan artırabilmek bir avantajdı. Yarışın sonunda finişe giden yolda dört barım vardı ve bu büyük bir fark yarattı.”

Hem erkek hem de kadın Visma takımları, patlak durumunda lastikleri yerinde tutmaya yardımcı olması için dış janta tubular yapıştırıcısı uyguladı.

Çok sayıda bisikletçi, SRAM kablosuz düğmelerini gidonlarının alt kısmına takmayı tercih etti – bu, kaldırım taşlarının üzerinde zıplarken pozisyonu korumak için kullanışlıydı.

Hem AG Insurance-Soudal hem de Soudal-Quick-Step takımları, yarış halindeyken hızlı jant değişimlerine olanak tanımak için sele borularının arkasına altıgen anahtarlar bağladı. Takımların çoğunda her parke taşlı bölgede birden fazla mekaniker ve soigneur bulunuyordu, hatta bazıları arkadaşlarını ve ailelerini de sırf bu yarış için yardıma çağırdı.

Paris-Roubaix’de her zaman yenilikçi teknoloji çözümleriyle tanınan Lidl-Trek, XPLR-road hibrit grupsetini oluşturmak için ekstra bir limit vidası kullanarak 13sp vites değiştiricilerini 12sp yapmak için deldi. Bunun amacı, düz bir parkur için vitesler arasında daha küçük atlamalar sağlamak ve aynı zamanda gravel ve engebeli yollar için üretilen XPLR grupsetinin performans avantajlarından faydalanmaktır.

Lotte Kopecky’nin bisikletinde, kadınlar yarışı başlamadan önce sabah güneşinde parıldayan, dünya şampiyonlarına özel bir SRAM kaset vardı.

Yedek bisikletinde ise kadınlar yarışında gördüğümüz en büyük lastikler olan 35mm’lik geniş lastikler bulunuyordu.

Kendini “büyük köpek” olarak tanımlayan Josh Tarling, Roubaix için bir kez daha yemek tabağı büyüklüğünde bir aynakol dişlisi kullanıyordu – yarış bisikletinde zincir hattı verimliliğine yardımcı olacak 62T aynakol dişlisi vardı.

Bahrain-Victorious’tan Matej Mohorič’in bisikletinde 35mm’lik lastikler vardı; bu lastikler Roubaix’nin asfalt bölümlerine biraz ağır gelse de, pürüzlü parke taşlarında patlak koruması söz konusu olduğunda kârlı olacaktı. Takımın Merida Reacto kadroları, bu genişlikteki lastikleri kullanmak için lastik boşluğu konusunda fazlasıyla yeterli alan sunuyordu.

Lidl-Trek teknisyenleri ayrıca takımın mataralarını yerinde tutmak için şık bir yöntem kullandılar. Bisiklet parkurda zıplarken ekstra güvenlik için kafeslerin etrafına lastik bantlar yerleştirdiler.

Erkekler yarışını ikinci sırada tamamlayan dünya şampiyonu Tadej Pogačar 32mm lastikler kullandı – Continental Grand Prix 5000 S TR.

Bisikleti her zamanki kurulumundan radikal bir şekilde farklı olmasa da, UAE Team Emirates bisikletçisinin Colnago’su, logosunun aynakol dişlisine 3D olarak basılması da dahil olmak üzere bazı zarif kişiselleştirilmiş dokunuşlara sahip.

Kadınlar yarışını üçüncü sırada tamamlayan Lorena Wiebes, 32mm’lik Specialized S-Works Mondo lastikleri kullandı. Bu lastiklerin takımın her zamanki Turbo Cotton’larından daha iyi patlama koruması sağladığı söyleniyor. Wiebes bu lastikleri Roval Rapide CLX II jant setiyle kullandı.

Israel-Premier Tech’ten bir yarışçı, muhtemelen yarışın özellikle tehlikeli noktalarında fren yaparken ve vites değiştirirken güvenliği sağlamak için, elcikler üzerinde sürerken tutuşa yardımcı olması amacıyla Shimano Dura-Ace vites değiştiricilerinin etrafına ekstra bant sarmıştı.

Hem erkekler hem de kadınlar pelotonunda, ellerin çok fazla su toplamasını önlemek için çift sarılmış bar bandı yaygındı.

Son olarak, EF Education-Oatly kadın takımındaki bir bisikletçinin tüm gün boyunca gördüğümüz en havalı gidon boğazı notları.


Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir