Jonas Vingegaard’ın yeni Cervélo S5’i

Jonas Vingegaard’ın yeni Cervélo S5’i

2025 Tour de France’da, Cervélo S5, aerodinamik olarak optimize edilmiş kadrosu sayesinde Visma-Lease a Bike’ın düz etaplarda tercih ettiği bisiklet olacak. Bununla birlikte, 2025 yarışının düz açılış haftasında Wout van Aert, Jonas Vingegaard, Matteo Jorgenson ve Simon Yates gibi isimlerin S5 ile yarıştığını gördük.

S5 prototipi, Tour de France öncesi genel provanın bir parçası olarak geçen ay Critérium du Dauphiné’de ilk kez tanıtıldı. Cervélo, bu hafta bisikleti resmi olarak tanıttı ve marka, önceki modele göre 124g’lık bir iyileştirme sağlandığını bildirdi. Aero bisikletlerdeki trendlere uygun olarak, S5 çarpıcı derecede derin bir alın borusu ve sele borusuna sahip. Bu özellikler, markanın tescilli bölünmüş gövdesi ile tamamlanıyor. Ayrıca, bisikletçiler Reserve’in yepyeni bir jant setini de kullanıyor.

Xavier Peyreron, Visma-Lease a Bike’ın Grand Départ için Lille’e ulaştığı sırada Cervélo S5’in fotoğrafını çekti.

Jonas Vingegaard’ın Tour de France 2025 Cervélo S5 özellikleri

  • Mata kafesleri: Tacx Deva
  • Matara: Tacx
  • Zincir dişlileri: SRAM (1x) 52t X-Sync
  • Grupseti: SRAM Red XPLR AXS
  • Gidon/gidon boğazı: S5 tek parça gidon
  • Pedallar: Speedplay Aero
  • Güç ölçer: SRAM AXS
  • Sele: Prologo Scratch M5 PAS
  • Lastikler: Vittoria Corsa Pro
  • Jantlar: Henüz piyasaya sürülmemiş karbon Reserve (ön 57 mm, arka 64 mm)

Şık ve aerodinamik bir tasarıma sahip olmasına rağmen, S5’in çatalları önceki modelden 53 g daha ağır

Gidonlarda 4cm’lik bir genişleme var, bu da üst kısımların alt kısımlardan birkaç santimetre daha dar olduğu anlamına geliyor. Bu durum, kollarda da hafif bir açı oluşmasına neden oluyor gibi görünüyor

Önceki Cervélo S5’in kokpiti zaten dikkat çekiciydi, yeni sürümde ise bölünmüş gövde arasındaki köprü kısaltılarak tasarım daha da geliştirildi. Ayrıca, kokpit artık tek parça olduğundan gövdeye gerek kalmadı. Bisikletin tasarımcılarına göre, bu sayede 100g ağırlık tasarrufu sağlandı

Vites açısından, Vingegaard 1. etabı tek bir 52 dişli aynakol ile tamamladı

Sele direği, 2023 modeline göre biraz hafiflemiş. Sele çevresindeki alaşımlı raylar sayesinde, sadece 27g ağırlık azaltılmış

S5’in geometrisi yeni model için biraz değiştirildi. Önceki kadro 26mm lastiklere göre tasarlanmışken, yeni yapı artık profesyonel bisikletçiler arasında giderek yaygınlaşan daha geniş lastiklere göre tasarlanmış ve 29mm lastiklere uyarlanmış


Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir