Bizimle iletişime geçin

Bisikletler

CANNONDALE SYSTEM SIX

Yeni SystemSix ile Cannondale, dünyanın
en hızlı yol bisikletini ürettiği iddiasında

https://www.deltabisiklet.com/

Cannondale’in aero yol bisikleti marketine girmekte gecikmesi kulağa garip gelebilir, zira markanın zamana karşı modeli Slice göz önüne alındığında, Cannondale aero bisiklet hakkında önemli meziyetlere sahip. Sebep her ne olursa olsun, uzun süreli bekleyiş en yeni yol bisiklet modeli SystemSix’in tanıtılmasıyla son buldu.

Cannondale, SystemSix’i “en hızlı” yol bisikleti (aero yol bisikleti kategorisi harici) olarak taktim etmekte ısrarcı. Böyle denilmesindeki ana neden, bisikletin yalnızca yarışçılara değil, geniş bir pazara hitap etmek istemesinden kaynaklanıyor.

“Sadece elit yarışçıların aero dirence dikkat ettiği fikri bir yanılgıdır” diyor Cannondale’in, SystemSix projesinin başına geçirdiği Avustralyalı aerodinamik mühendis Nathan Barry. “Her seviyeden sürücü bundan yararlanmalı çünkü 15kmh’da bile bisiklet üzerinde karşılaştığınız direncin %50’si aero sürtünmeden kaynaklanır.”

Cannondale’in bulgularına göre, 30km hızda yol alan ortalama bir sürücü, markanın en üst segment makinası SuperSixEvo’ya göre SystemSix’le 10%’a kadar enerji tasarrufu sağlıyor. Buna karşın, markanın ilgi çekici başka iddiaları da var.  

“Genel kanı tırmanış için aero bisikletlerin uygun tercih olmadığı yönündedir” diyor Barry. “Ancak pek çok ufak değişikliğin yarattığı büyük etkiye göre, SystemSix’in 1kg daha ağır olduğu SuperSix Evo’ya %6 eğimden sonra zaman kaybetmeye başlıyor.”

Cannondale profesyonel bisikletçi Rigobert Uran’ın SuperSix Evo ile Alpe d’Huez tırmanışından bazı veriler toplamış. Bulgular, Uran eğer SystemSix ile Alpe d’Huez’e çıksaydı, yalnızca 10 saniye kaybedeceği yönünde. Bu hesaba göre iyi seviyedeki bir amatör yarışçının kendi en iyisinden yalnızca 20 ila 30 saniye arasında bir zaman kaybetmesi beklenebilir.

Verilere boğulan Cannondale, SystemSix ve SuperSix Evo arasındaki bir başka hesaplamayı da sprintte yapmış. 1,000W’ta 200 metre süren bir sprintte SystemSix, SuperSix Evo’ya 7.2m (dört bisiklet boyu) fark atmış. Bu 10km’de 30 saniyelik bir zaman farkı anlamına geliyor.

Peki yeni System Six, kendi sınıfından rakipleri Trek Madone, Specialized Venge ve Cervélo S5 gibi makinalar karşısında ne durumda? Barry’nin “yaw ağırlıklı sürtünme” (Barry’nin kendi geliştirdiği bu konsept, bisikletleri bir yaw tarama ile kıyaslıyor) verilerine göre, System Six en yakın rakibi Trek Madone’dan 50kmh’de 6W ve Scott Foil’den de 20W önde. 

Elbette söz konusu istatistikler tamamıyla Cannondale’e ait, bu nedenle objektif bir şekilde değerlendirmesi size kalmış. 

Knot’un doğuşu 

SystemSix’in hız kazancı, her ne kadar sistemlerin geniş bölümü entegrasyona dayansa da, büyük oranda aero kadrosu ve maşa borusu profilinden geliyor. Bu sistemin kalbinde ise Cannondale’in yeni Knot markalı komponentleri yatıyor.

Knot SystemBar – gidon ve gidon boğazı – en belirgini. Görünüşte tek parça algısı yaratıyor olsa da, aslında iki parça olan sistem, gidon pozisyonunun hassas ayarını sağlamak için 8°’lik hassas ayar imkanı sunuyor. Geçmeli gidon boğazı, kadro içinden geçen, görünmeyen kablo ve hidrolik disk fren bağlantılarının ayarlarını bozmaksızın yüksekliğin kolayca ayarlanabilmesini sağlıyor.

Yeni Knot 64 lastikler en genişte 32mm’e kadar yükseltilebilen, 64mm geniş profil jantlarla geliyor. Ve jantlar 23mm lastiklerle de uyumlu. Bu devasa kenarlı jant şekli göz önüne alındığında garip bir seçim gibi görünebilir, ama 21mm’lik iç jant genişliği sayesinde, görünüşte sıska görünen kauçuk aslında Cannondale’nin ölçümlerine göre ideal 26mm olarak kabul ediliyor. 

Bu yenilik, jant üreticisi Hed’in lisansını almış olduğu bir aero patente dayanmakta. Buradaki fikir, geniş ağız kenarı ile eşleştirilmiş bir ince ön kenarın daha dar bir rüzgar çıktısı yaratması ve sonuçta jantın daha hızlı olmasının sağlanması üzerine kurulu.

Son bir büyük haber ise 2019 Cannondale’in bazı modellerde standart olarak Power2Max güç ölçüm cihazlarıyla uyumlu olacağı, buna SystemSix de dahil. Tek uyarı, aktif hale getirmek için Power2Max’a bir kerelik ödenmesi gereken 450 sterlinlik bir ücret gerektirmesi. 

Eğer bu Cannondale kanadından sunulan samimiyetsiz bir teklif gibi görünüyorsa, olaya bir de şöyle bakın: Şirket, cihaz ücretini bisiklet fiyatlarına dahil etmediğini söylüyor ve sadece aktivasyon ücreti ödemek Power2Max’a sahip olmak için hala birçok alternatiften daha ucuza geliyor. Ve zaten kullanmak istemiyorsanız, böyle bir bedel de ödemeniz gerekmiyor.

E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!

Yorumlar için tıklayın

Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Öne Çıkanlar

HATAY’A KESİNTİSİZ 25 KM BİSİKLET YOLU

Haberler

ÜÇ İSİM DAHA COVID-19 NEDENİYLE BURGOS TURU’NDAN ÇEKİLDİ

Haberler

SIBIU TURU, BORA-HANSGROHE’NİN GALİBİYETİ İLE SONLANDI

Haberler

HEP BİRLİKTEYİZ

Editoryal

Bağlan
E-Posta Bülteni

E-Posta bültenimize abone olun, en son haber ve röpörtajlardan ilk sizin haberiniz olsun!