En iyi iç lastikler: Yol ve gravel bisikleti için TPU, lateks ve kauçuk iç lastikleri derecelendirdik

En iyi iç lastikler: Yol ve gravel bisikleti için TPU, lateks ve kauçuk iç lastikleri derecelendirdik

Tüm iç lastikler eşit yaratılmamıştır. Bugün piyasadaki hafif TPU seçeneklerinin hızla yaygınlaşması bu sözün doğruluğunun en güzel ispatı. Bisiklet dünyasındaki birçok alanda olduğu gibi en iyisi diyebileceğimiz tek bir seçenek yok. Bunun yerine farklı sürüş disiplinlerine, hedeflere, önceliklere ve bütçelere uygun harika seçeneklerden oluşan bir seçki var.

Yarışa hazır lateks iç lastiklerden kaliteli bütil seçeneklerine, kompakt TPU iç lastiklerden ekstra delinme koruması tasarımlarına kadar, ister işe gidip gelen, ister yol bisikleti veya gravel kullanıcısı olun, sürüşünüz için seçebileceğiniz bir dizi iç lastik mevcut. Burada, bütçeden yüksek performansa kadar uzanan bizlerin tercihi modellerden bazılarını sizinle paylaşıyoruz.

Satın alma tavsiyelerimiz için okumaya devam edin, böylece kendiniz için de en doğru iç lastik türünü bulabilirsiniz.

Neden tavsiyelerimize güvenmelisiniz?

Cyclist Türkiye ekibi olarak, bisikletleri ve ekipmanları test etmek, yollarda ve patikalarda çok fazla zaman harcanması anlamına geliyor ve bu da kaçınılmaz olarak (ve ne yazık ki) birkaç patlak anlamına geliyor.

Kullanıcılar, yol ve gravel için tubeless kullanımı konusunda bölünmüş olsalar da, her iki sistemin de ihtiyaç duyduğu tek şey iç lastikler.

Aşağıda, yıllar içinde deneme şansı yakaladığımız seçenekleri bulacaksınız. İç lastik her sürüşte kullanılması veya taşınması gereken birkaç ekipmandan biridir.

Yol ve gravel bisikletleri için en iyi iç lastikler

Continental Race 28 (700c) geniş iç lastik

deltabisiklet.com

  • 42mm veya 60mm valf seçenekleri
  • Kalite standardı butil iç lastik
  • İç lastik başına 134g

Alman markası Continental, yol bisikleti lastikleri üretme konusunda sınıfının lideri bir üne sahip ve iç lastikleri de farklı değil.

Markanın baş döndürücü çeşitlilikte tip ve boyut seçeneği var. Bunlar arasında schrader, dunlop ve presta valf tipleri, farklı valf uzunlukları, 650b dahil olmak üzere farklı tekerlek boyutları ve tabii ki 18-25mm ve 25-32mm gibi farklı lastik genişliklerine uygun iç lastikler bulunuyor.

Bu iç lastikler, iç lastikler için standart olarak kabul edilen sentetik bir kauçuk malzeme olan butilden yapılıyor. Butil iç lastikler daha ucuz fiyat etiketiyle biliniyor olsa da, Continental iç lastikleri bisikletinizi kaliteli bir ürünle donattığınız konusunda size gönül rahatlığı sağlıyor.

Schwalbe Aerothan 700C Endurance Race iç lastik

erdoganlarbisiklet.com

  • Dişsiz 60mm plastik valf
  • %100 geri dönüştürülebilir
  • İç lastik başına 53g

Schwalbe’nin şeffaf plastik Aerothan iç lastikleri, uluslararası kimya ve malzeme devi BASF ile iş birliği içinde tasarlandı. Termoplastik poliüretandan (TPU) üretilen iç lastik, markanın en hafif butil malzemeden üretilen iç lastiklerinden %40 daha hafif. Yine de iyi delinme direncini koruduğu iddia ediliyor.

Yuvarlanma direnci testinde, Aerothan TPU iç lastik, lateks ve butil iç lastiklerin tam ortasında yer alıyor.

Aerothan, Schwalbe’nin Yapıştırıcısız Yamaları (ayrı olarak satılmakta) kullanılarak onarılabiliyor ve iç lastik tamamen plastik olduğundan geri dönüştürülebiliyor.

Specialized Standard Presta Valve iç lastik

aktifpedal.com

  • Farklı tekerlek boyutları, lastik genişlikleri ve valf uzunlukları için seçenekler
  • Sentetik kauçuk butil yapı
  • 28-38mm’de iç lastik başına 133g

Specialized’ın Standart Presta Valf iç lastiği tam olarak yol ve gravel sürüşleri için tasarlanmış bir butil yani kauçuk iç lastik. Specialized’a göre, her bir iç lastiği ayrı ayrı oluşturmak için bir kalıplama kullanıyor ve bunun iç lastiğe daha iyi bir kalite için tutarlı bir kalınlık sağladığını iddia ediyor.

İç lastikler 700c ve 650b tekerlek boyutlarında geliyor ve 20mm ile 50mm arasındaki lastik genişlikleri için seçenekler ve ayrıca dağ bisikleti lastikleri için farklı opsiyonlar sunuyor.

En popüler lastik genişlikleri olan 20-28mm ve 32mm-50mm için 48mm veya 60mm valf uzunlukları veya en derin aero jantlara uyum sağlamak için 20-28mm seçeneği için daha da uzun 80mm valf arasından seçim yapabilirsiniz.

Specialized Standard Presta iç lastik işinizi görecek ve bunu iyi yapacak, üstelik de banka hesabınızı boşaltmayacak kalitede bir ürün.

Vittoria Competition lateks iç lastik

houseofbike.com

  • Yüksek performanslı lateks iç lastik
  • Mevcut boyut aralığı
  • 30-38mm seçeneği için tüp başına 98g

Vittoria’nın Competition lateks iç lastikleri, farklı lateks ve TPU modellerini karşılaştıran Bicycle Rolling Resistance tarafından yapılan bir testte yuvarlanma direncini en aza indirme konusunda yüksek puan aldı.

Yumuşak, esnek pembe iç lastik, bir kauçuk iç lastik gibi kalıplanmak yerine kesilip yapıştırılıyor. Lateks ayrıca ambalajında ​​veya alet rulonuzda kendisine yapışmasını önleyecek bir beyaz talk pudrasıyla kaplanmış.

Ağırlık açısından, Vittoria Competition lateks iç lastikleri, iç lastik başına 98g ile butil ve hafif TPU iç lastiklerin tam ortasında yer alıyor ve haliyle buna uygun bir fiyat etiketiyle geliyor.

Decathlon Presta iç lastik

decathlon.com.tr

  • Sadeleştirilmiş, kauçuk iç lastik
  • Çıkarılamayan valf göbeği ve dişsiz valf sapı
  • İç lastik başına 115g

Decathlon’un bisiklet iç lastiği rakipsiz. Sadece 170 TL fiyat etiketiyle cebinizi üzmeyecek.

Decathlon dip fiyat noktasına ulaşmak için birkaç özellik basitleştirdi. Valf sapı dişsiz, kilitleme somunu yok ve valf çekirdeği çıkarılamaz.

Bunların hiçbiri kısa vadede iç lastiğinizin performansını etkilemez, ancak uzun vadede çok yönlülüğünü sınırlayabilir. Örneğin, valf çekirdeğinde bir sorun varsa, onu başka bir iç lastikten biriyle değiştiremezsiniz.

23-32mm presta iç lastik çoğu yol bisikleti için uygundur ve aynı fiyata daha uzun 60mm ve 80mm valf uzunluklarında da mevcut.

Michelin Protek Max Road iç lastik

bikeandoutdoor.com

  • Delinmeye karşı koruma için içeride kendiliğinden kapanan sıvı
  • Presta veya schrader valf seçenekleri
  • İç lastik başına 248gr

Ağırlığın önemli bir faktör olmadığı süper dayanıklı bir iç lastik seçeneği arıyorsanız, Michelin Protek Max’ı düşünün. Bu tıknaz kare şeklindeki iç lastikler, dış yüzeyinin bir kısmında yuvarlak ve hap şeklinde çıkıntılarla bir ahtapotun dokunaçlarına benziyor.

İçeride, basıncı kaybetmeden önce iç lastikteki küçük delikleri kapatmak için tasarlanmış, tubeless bir lastikteki sızdırmazlık maddesi gibi faaliyet gören küçük katı partiküller içeren az miktarda yeşil sıvı var.

İşe gidip gelirken veya hafta sonu sürüşlerinizde delinmeleri ve basınç kaybını en aza indirmek için bu iç lastikler dikkate değer olabilir, ancak bir çift için yaklaşık yarım kilogram olduklarından, hafif olmaktan uzaklar.

İç lastik satın alma tavsiyesi

Farklı iç lastik türleri nelerdir?

Genel olarak, kullanılan malzemeye göre üç farklı iç lastik türü vardır; butil, lateks ve TPU.

Çok uzun bir süredir, bisiklet iç lastikleri bütilden – siyah sentetik bir kauçuktan- yapılmıştır. Bu, genellikle metal bir valf gövdesi ile birleştirilen ve genellikle her türlü bisiklete uyacak şekilde çok çeşitli boyutlarda bulunan oldukça kalın bir malzemedir. Bütil iç lastikler, bütçe seçeneklerinden birinci sınıf kaliteye ve hafif modellere kadar çeşitlilik gösterir.

Lateks iç lastikler, eskiden yol ve cyclocross yarışları için tubular lastiklerin içinde hafif bir iç lastik olarak kullanılan yarışlarda altın standarttı. O zamandan beri ağırlık açısından tüy kadar hafif TPU iç lastikler tarafından gasp edildiler, ancak yuvarlanma direncini en aza indirme açısından daha uygun bir seçenek olmaya devam ediyorlar. Lateksin bir iç lastik malzemesi olarak dezavantajı, biraz daha gözenekli olması, bu nedenle her sürüş arasında basıncın azaldığını görebilirsiniz.

TPU iç lastikler, Termoplastik Poliüretan anlamına gelen son yıllarda yaygın olarak bulunur hale geldi. Bunlar bütil iç lastiklerden çok daha ince olma eğilimindedir, bu da hafif ve kompakt bir iç lastik ile sonuçlanır.

İç lastikler için en iyi malzeme hangisi?

En iyi malzeme veya iç lastik türü büyük ölçüde önceliklerinize bağlıdır. Bütçe bir numaralı endişenizse, o zaman standart bir bütil iç lastik en idealidir. Mümkün olan en hafif veya kompakt seçeneği arıyorsanız, TPU muhtemelen en iyi seçenektir. Ve iç lastik gündeminizin başında yuvarlanma direnci varsa, lateks akıllıca bir opsiyon olabilir, ancak tubeless bir lastiğin yuvarlanma direnci yine de daha düşüktür.

Her malzemenin kendine göre avantajları ve dezavantajları var, bu nedenle sizin için hangisinin en iyi olduğunu tartmanız veya birkaç farklı türle denemeler yapmanız gerekecektir.

Hangi valf türüne ihtiyacım var, schrader mi yoksa presta mı?

Günümüzde çoğu yol ve gravel bisikleti, buna göre çalışan mini pompalar ve ayaklı pompalarıyla birlikte presta tarzı valflerle çalışıyor.

Schrader valfleri genellikle eski tip dağ bisikletlerinde ve bazı hibritlerde bulunur.

Schwalbe ayrıca, presta valfleriyle ilişkili sorunları ortadan kaldırmak için tasarlanmış, Clik valfi adını verdiği yeni bir türe öncülük etti. Bu, bir pompa adaptörü eklenerek herhangi bir pompayla sorunsuzca kullanılabiliyor.

Neden farklı valf uzunluğu seçenekleri var?

Bazı iç lastiklerin farklı uzunlukta valf seçenekleriyle mevcut olduğunu fark edeceksiniz, örneğin 48mm, 60mm ve 80mm. Bu daha uzun valfler, orta bölümlü ve derin profilli jant setleri içindir, çünkü valfin yalnızca tekerleğin jantından geçmek için değil, aynı zamanda şişirme için yeterince uzun olması gerekir.

İç lastiğin valfi yeterince uzun değilse, bir valf uzatıcısı kullanabilirsiniz. Aero profil jant seti kullanıyorsanız, standart iç lastikleri kullanabilmenize olanak tanıyan gerçekten kullanışlı bir kit parçası olabilir.

Yedek iç lastiğinizin, jantınızdan uzanacak ve bir pompa takmanıza izin verecek kadar uzun bir valfe sahip olduğundan emin olun.

Patlak iç lastikleri tamir edebilir misiniz?

Evet, çoğunlukla. Patlak bir iç lastiği tamir etmek, ister yapıştırıcı ve yama kiti kullanmak, ister yapıştırma yamaları tercih etmek olsun, bisiklet sürmenin temel becerilerinden biridir.

Patlaklar valfe yakın olduğunda veya özellikle büyük olduğunda komplikasyonlar ortaya çıkar – bu durumda, iç lastik verimli bir şekilde yamalanamayabilir. Bu durumda, eski iç lastiklerin çeki borusu koruması ve çalışma tezgahı kelepçeleri dahil olmak üzere her türlü şey için yararlı olabileceğini unutmayın.

Çoğu TPU iç lastiğinin TPU’ya özel kitler kullanılarak yamalanması gerektiğini unutmayın, bu nedenle TPU iç lastikleri kullanmayı tercih ediyorsanız, bu kitlere sahip olduğunuzdan emin olmanız gerekir.

Çıkarılabilir valf göbeği olan iç lastikler daha mı iyidir?

Genellikle daha pahalı iç lastikler çıkarılabilir valf göbeği ile donatılmıştır. Bu, örneğin iç lastiği şişirirken ucu kırılırsa, valf göbeğiyle ilgili bir sorun yaşarsanız, tüm iç lastiği çöpe atmanız gerekmeden, onu başka bir iç lastiğin valf göbeğiyle değiştirebileceğiniz anlamına gelir.

Daha ucuz tasarımlarda genellikle çıkarılabilir valf göbeği bulunmaz ve ayrıca bazı modeller ağırlığı en aza indirmek için tasarlanmıştır.

Doğru iç lastiği satın aldığımdan nasıl emin olabilirim?

Hala sizin için doğru modeli bulma konusunda sorularınız varsa, doğru iç lastiği satın alma rehberimize göz atın.


Benzer Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir