Mukavemet ya da dayanıklılık yol bisikletleri yarış bisikletlerinin birçok özelliğini paylaşır, ancak konfora daha fazla odaklanır. Yol sürüşüne yeni başladıysanız, dayanıklılık yol bisikleti sizin için en doğru tercih olabilir.
Specialized Roubaix’nin dayanıklılık yol bisikleti devrimini başlatmasının üzerinden neredeyse 20 yıl geçti. Şık Zertz jel ek parçaları yoldan kaynaklı titreşimi azaltmak için tasarlanmıştı ve dik geometri bisikletçiyi nispeten rahat bir konuma yerleştiriyordu.
Daha çok amatör kullanıcılara yönelik olmasına rağmen orijinal Roubaix, özellikle sezon başındaki Klasiklerde Tom Boonen ile bazı önemli profesyonel galibiyetler de elde etti.
Dayanıklılık yol bisikletleri o zamandan bu yana uzun bir yol kat etti, ancak günümüzdeki bisikletlerin çoğu bazı temel tasarım prensiplerini ve temel teknolojileri paylaşıyor. Aşağıda listelenen bisikletlerin tüm ayrıntıları ve bir dayanıklılık yol bisikletinde aradığımız özelliklere ilişkin kılavuz için yazıyı sonuna kadar okumaya devam edin.
Cyclist Türkiye uzmanları tarafından seçilen 2025’in en iyi dayanıklılık yol bisikletleri
Specialized Allez Sport

- Geniş lastik boşluğu ve hidrolik disk frenler
- Yol hakimiyeti ve konforlu sürüş
Specialized’ın 2023 Allez güncellemesinde jant frenler disklerle değiştirildi ve Allez Sport, Shimano’nun Tiagra 10 vitesli grup setiyle gelen hidrolik frene geçiş yaptı. Giriş seviye model Allez ise 8 vitesli Shimano Claris ve mekanik disk frenle geliyor.
Disk frenlere geçiş, Specialized’ın lastik boşluğunu 35mm’e çıkarmaya olanak tanıdı, bu da daha fazla kavrama ve konfor için yolla çok daha fazla tutuş sağlıyor. Bu, jantlar ve/veya lastiklerden gelen yardım ile kadronun potansiyelinin daha fazlasını ortaya çıkarmada güvenli bir yol tutuşu sağlıyor.
Canyon Endurace CF 7 eTap

- Tamamen karbon kadro, konforlu ve canlı bir sürüş
- SRAM Rival eTap grupseti, bol miktarda vites aralığı
Canyon Endurace CF kadrosu, Alman markasının konforlu ve canlı sürüş kalitesine sahip olacak şekilde üretilen karbon Endurace kadro setinin üçüncü nesli.
Geometrisini daha yüksek özellikli karbon modellerle paylaşıyor, sadece biraz daha düşük kaliteli karbon fiberden yapılmış ki bu da kadroya biraz ağırlık ekliyor.
Canyon, çamurluk montajı olmasa da üst boru çantası için montaj alanları içeriyor. Daha küçük boyutlarda tutarlı geometri ve kullanım için 650b tekerlekler bulunuyor.
Geniş aralıklı 12 vitesli kablosuz vites değiştirme, SRAM Rival eTap’ten geliyor ve isterseniz sizi araziye çıkaracak 35mm lastik boşluğu mevcut. Canyon’da beden konusuna biraz dikkat etmenizi öneririz. Eşdeğer bir kadro boyutu için çoğu markadan bedenleri daha büyüktür, ancak oldukça dik bir sürüş için kısa bir gövdeye sahip.
Enve Fray

- Tam montaj noktası ve dahili depolama alanına sahip aero optimize edilmiş 900g kadro
- 35mm Enve lastikler ve 40mm lastik boşluğundan gelen üstün kullanım ve sürüş güvenliği
Enve Fray kadro seti 900g ağırlığında ve Enve’nin dahili kablo yönlendirmesiyle aero optimize edilmiş. Aynı zamanda dayanıklılık sürüş pozisyonu için tasarlanmış. Daha uzun sürüş çok yönlülüğü için bir UDH vites değiştirici arayüzü, dahili kadro saklama alanı ve üst boru ile üçüncü matara kafesi montajları var; ayrıca çamurluk da takabiliyorsunuz.
Lastik boşluğu 40mm ve SES 3.4 karbon jantlardaki 35mm Enve lastiklerin güvenli inişler için kavrama ve kullanımla gerçekten yumuşak bir sürüş sağlıyor. Fray ise hızlı, üretildiği haliyle 7,5kg ağırlığında ve profesyonel seviyede yarışılan bir bisiklet olan Melee’den sadece biraz daha az verimli. Tamamlanmış bir bisiklet için beş haneli fiyat etiketini kaldırabiliyorsanız, birçok bisikletçinin sürüş tarzı için harika bir seçim olduğunu düşünüyoruz.
Specialized Roubaix SL8 Expert

- Dahili harika sürüş konforu
- Ayarlanabilir ön uç sönümlemesi
Specialized’ın uzun süredir devam eden Roubaix’sinin yedinci nesli, önceki modellerin olağanüstü yol sönümleme yeteneği üzerine inşa edildi. Alın borusuna sönümleme ekleyen yeni bir Future Shock 3.0 uygulaması var, önceki modelin AfterShock arka uç yol sönümlemesi ise burada da devam ediyor.
Dayanıklılık bisikleti için büyük bir haber, artık ilk kez tam çamurluklar takılabiliyor, lastik boşluğu 40mm ve üst boruya bir çanta monte edebiliyorsunuz. Yeni kadro ayrıca biraz daha aerodinamik.
Birçok modern bisikletin aksine, en üst düzey S-Works versiyonunda bile (önceki modele göre fiyatı düştü) hala harici kablo yönlendirmesi var. Bunun nedeni, Future Shock alın borusu kabloların dahili olarak yönlendirilmesine izin vermemesi. En son Roubaix en konforlu bisikletler arasında, ancak 8,7kg’lık Expert biraz ağır.
BMC Roadmachine 01 Three

- Konfor için tasarlanmış kadro özellikleri
- Bol miktarda vites seçeneğiyle kaliteli özellikler
Alçaltılmış arka maşa ve D şeklinde sele borusunun orta mod karbon katmanla birleştirilmesi, BMC Roadmachine’e etkileyici bir uyum katıyor.
Temiz bir kokpit için karbon gidonlardan kadroya gizli fren hortumu bağlantıları var. Dayanıklılık kimlik bilgilerini artırmak ve çarpışmayı önlemenize yardımcı olmak için BMC, üst borunun ön tarafına bir besleme kutusu montajı ekliyor.
Daha yüksek özellikli bisikletler, bol miktarda orta aralık oranları ve yeterli frenleme ile çok sayıda vites aralığı sağlayan SRAM grupset tercih ediyor. Geniş Zipp 303S karbon jantlar ve 28mm Vittoria Corsa Control lastikler konforu artıran kaliteli eklemeler.
Daha ucuz bir seçenek arıyorsanız Roadmachine 02 One’ı ve sizi gravel arazilere götürecek şekilde tasarlanmış Roadmachine X’e de göz atabilirsiniz.
Cannondale Synapse Carbon 1 RLE

- Mükemmel sürüş kalitesi
- Entegre SmartSense farları ve radarı
En son nesil Cannondale Synapse, 35mm’e kadar lastik boşluğu ve alaşımlı gövdede karbon gidonlarla güvenli kullanım ve konforu bir arada sunuyor. Synapse Carbon 1 RLE spesifikasyonunda Cannondale’in HollowGram Knot SL45 jantları ve 30mm Vittoria Corsa lastikleri bulunuyor.
Geometri, önceki modellerden değişmemiş, kısa yatay ve dikey erişim bisiklette oldukça dik bir şekilde durmanızı sağlıyor. Geometri ve kadro sertliği, tutarlı sürüş kalitesi için boyuta özgü.
Synapse’in birçok modeli artık ön ve arka Lezyne yapımı ışıklara güç sağlamak için alt borulu bir pil ve arkadaki trafiğe karşı sizi uyarmak için Garmin tarafından geliştirilen bir arka radar sistemi kullanan SmartSense ile donatılmış.
Arka kurulum bir sele çantası takmanızı engelliyor ve SmartSense sistemi bisikletin 8,2kg ağırlığına 500g’lık bir ekleme yapıyor.
Trek Domane SLR 7 Gen 4

- Harika yol tutuşu
- 32mm lastikleriyle yumuşak bir sürüş
Trek, dayanıklılık bisikletlerinin bu son versiyonunda Domane’yi incelterek kadro ağırlığından 300g azalttı. Hala arkada IsoSpeed var, ancak öndeki IsoSpeed yok. Kadro boruları artık aerodinamik ve eski model Domane’de olduğu gibi, alt boruda bir saklama bölmesi var.
İncelediğimiz bisiklette 32mm lastikler vardı, ancak 38mm lastik takabilirsiniz. IsoSpeed ile birlikte, yol yüzeyi ne kadar engebeli olursa olsun konforlu bir sürüş sağlıyor.
80mm’lik orta göbek, sabit bir his ve harika viraj alma sağlıyor. Ancak IsoSpeed’in, parke taşları için harika. Pahalı bir bisiklet olarak tartıda 8,2kg ağırlığında geliyor.
Giant Defy Advanced SL 0

Mükemmel sürüş konforu, düşük ağırlık ve birinci sınıf özellikler
Öncekinden biraz daha yarışçı
Giant’ın geleneksel dayanıklılık bisikleti beşinci nesilde biraz daha yarışçı hale geldi. Daha önce Giant, Defy’de bir Adcanced SL varyasyonu sunmuyordu, ancak artık yeni bisiklette bir tane var. Buna uygun şekilde UCI çıkartması ve yeni premium yapı, revize edilmiş karbon katmandan 195g ağırlık düşürdü. Geometri de biraz daha uzun ve alçak.
Bu, 38 mm’lik kadro boşluğundan tam olarak yararlanmayan 32mm Cadex lastiklerde bile sunulan konfordan bir şey eksiltmiyor. Yine de ağırlığı 6,9kg’da tutmaya yardımcı oluyorlar ve bu da hızlı olduğu kadar konforlu bir sürüş sağlıyor. Giant’ın D-Fuse sele borusu ve gidonlarının yeni güncellemesi konfora yardımcı olurken, tamamen kapalı hortum yönlendirmesi ve yeni Defy’ın aero katsayısını artıran daha fazla aero boru var.
Dayanıklılık yol bisikleti nedir? Aranması gereken temel özellikler nelerdir?
1. Dik sürüş pozisyonu
Herhangi bir bisikleti uzun süre sürmenin anahtarı rahat bir sürüş pozisyonudur ve çoğu insan için bu, ortalama bir yarış bisikletinde bulunabilecek olandan daha dik bir sürüş pozisyonu anlamına geliyor.
Dayanıklılık bisikletleri, daha yarış odaklı makinelere göre daha kısa bir erişime ve daha yüksek bir dikey uzunluğa sahiptir. Bu sayede bisiklet üzerinde daha az esneklik gerektirecektir, ancak bir dayanıklılık bisikletinin sizi ne kadar dik oturmanızı sağlaması gerektiği konusunda derecelendirmeler vardır.
2. Sabit geometri
Dayanıklılık bisikletleri, keskin hatlı yarış dünyasına göre ayarlanmış bir bisiklet gibi keskin olmaktan ziyade, daha öngörülebilir, sabit bir kullanım için tasarlanmıştır. Uzun mesafe gidiyorsanız, kullanması zor bir bisiklet istemezsiniz.
Tipik olarak, dayanıklılık bisikletleri, daha yarış odaklı bir bisiklete göre daha uzun bir iki teker arası mesafeye ve daha geniş bir kadro-maşa açısına sahip olacaktır. Ayrıca, daha uzun bir çeki borusu vardır.
3. Artırılmış lastik boşluğu

Daha uzun çeki borusu lastik boşluğunu da artırır. Lastikler (ve jantlar) hala genişliyor, ancak artırılmış lastik boşluğu, bisikletçinin altındaki hava hacmini artırarak konforu ve tutuşu artırmanın kolay bir yolu olarak dayanıklılık bisikletlerinde yıllardır yaygın olarak kullanılıyor ve daha düşük lastik basınçlarına izin veriyor.
28mm lastikler minimum, ancak bazı modellerde 40mm’e kadar lastiklerle uyum gösterebiliyor.
4. Daha düşük vites
Dik tırmanışları kolayca aşmak ve uzun, engebeli sürüşlerde yorgunluğu azaltmak için düşük vites tercih edilir. Dayanıklılık bisikletlerinin 50/34 dişli kompakt krank takımıyla donatılması bu yüzdendir.
Modern yol grupsetleri, bunu 11-36’ya kadar aralık sağlayan bir kasetle eşleştirmenize olanak tanır, bu sayede düşük oranlar elde edersiniz. En son grupsetlerinin 12 vitesli kasetlere geçmesiyle, geniş aralık genellikle sürüşünüzün büyük kısmının olacağı kaset ortasındaki dişli oranları arasındaki küçük farklarla elde ediliyor.
SRAM’ın 12 vitesli AXS grupsetleri, 46/33 veya 48/35 krank takımıyla eşleştirilmiş 10-36t kaset seçeneğiyle size daha da geniş dişli oranları sunuyor.
Bu, 11 dişli en küçük dişliye sahip geleneksel bir grupsetine benzer bir üst oran, ancak çok düşük bir alt dişli sağlıyor.
5. Disk frenler
Disk frenler, günümüzde bisiklet üreticileri için norm haline geldi ve orta sınıf modellerde ve daha üst modellerde kabloyla çalıştırılan frenleme yerine hidrolik frenleme kullanılıyor. Her türlü hava koşulunda gelişmiş frenleme sağlarken, yalnızca küçük bir ağırlık cezasıyla geliyorlar. Ayrıca daha büyük lastik boşluklarına izin vermeleri diğer önemli bir artıları.
6. Şık sele boruları

İnce ve esnek 27,2mm sele borusu yol bisikletleri için tipiktir. Karbon fiber ise artırılmış titreşim sönümlemesi nedeniyle daha düşük fiyatlı dayanıklılık bisikletlerinde bile en yaygın malzeme.
Bunun ötesinde, dayanıklılık bisikletleri genellikle sele zamanınızı daha keyifli hale getirmek için Canyon/Ergon VCLS’de olduğu gibi bölünmüş sele borusu, BMC ve Giant’ın D şeklindeki sele borusu gibi ekstra özelliklere sahip sele borularıyla geliyor.
7. Titreşim sönümleme
Yıllar içinde titreşim sönümleme için birçok çözüm bulundu; bazıları diğerlerinden daha fazla yankı buldu.
Bu çabalar genellikle titreşimi dağıtmak üzere kadroya malzeme eklemeyi içeriyordu, Bianchi’nin Countervail’i arka üçgeni esneyecek yapıda tasarlaması gibi. Cannondale Synapse’de olduğu gibi veya Trek Domane ve Wilier Granturismo SLR de örnek gösterilebilir.
Ön uç konforu, Specialized Roubaix’nin son neslinde bulunan Future Shock 2.0 veya BMC Roadmachine X AMP’de bulunan döner gövde gibi ekstra dikey hareket eklemek için özellikler ile karşılanıyor.
Diğer durumlarda, titreşim sönümleme karbon gidonlardan, maşa tasarımından ve karbon katmanlarından geliyor.
8. Çamurluk bağlantıları
Çamurluk sabitleme noktaları eskiden herhangi bir bisiklette nadir bulunurdu, ancak modern dayanıklılık bisikletlerinde hemen hemen artık standart. Her türlü havada uzun sürüşlere çıkacaksanız biraz daha kuru kalmak istersiniz; tekerlekten gelen suyun selenizi ıslatması asla ideal değildir.
Kışın sürüş yapmayı planlıyorsanız uygun çamurluk bağlantılarının olmazsa olmaz olduğunu söyleyebiliriz.
9. Aydınlatma

Hala biraz yenilik olsa da, dayanıklılık bisikletlerine yerleştirilmiş ışıklar görmek giderek daha yaygın hale geliyor. Cannondale’in SmartSense sistemi, ön ve arka ışıklara güç sağlamak için merkezi bir pil kullanıyor.
Birçok yol bisikleti tasarımı, hatta performans yarış modelleri bile artık sele borusuna entegre bir arka ışık eklemenize olanak tanıyor.
10. Elektrikli destek
Birçok marka artık dayanıklılık bisikletlerinin e-bisiklet versiyonlarını sunuyor. Uzun mesafe gitmek istiyorsanız ve tırmanışlarda yardımcı olması için bir motorun ekstra desteğine değer veriyorsanız kullanışlı bir seçenek.
Genellikle desteğin kesildiği 25km/saatin üzerinde bir hızda sürüş yapacaksınız (Avrupa’da), bu nedenle motor yalnızca işler zorlaştığında katkı sağlayacaktır.
En iyi elektrikli yol bisikletleri normal bir dayanıklılık bisikletinden çok daha ağır değildir. Ekstra kütle düz yolda yol tutuşunu veya sürüş hissini etkilemeyebilir, ancak motor yokuşlarda gerçek bir yardımcı olacaktır.
Kendinizi güvende hissettiğiniz mesafeyi artırabilir veya daha zorlu arazilerde sürüş yapmanıza olanak tanıyabilir.